Intresserad eller ej?
Hur kan man se skillnaden på en jämnlik kille (17 år), om han är intresserad eller bara ser en som en nära vän? Nu menar jag inte på sms osv. utan endast 'tecken' IRL. T.ex att hålla på med sina händer/fingrar när man är nervös osv…
Det går inte att säga skulle jag vilja påstå. Alla är vi olika och visar känslor på olika sätt. Du får försöka känna efter, eller varför inte fråga :)
Okej :) Jag har väldigt svårt för att känna den här 'gränsen' som går mellan nära vänner och något mer..
Jag vill helst slippa fråga.. av den anledningen att om han nu inte skulle vara intresserad så vill jag gärna vara bra kompisar med honom ändå.. Och det känns inte rätt om han 'vet' vad jag känner för honom nu.
Hörde idag om ett 'test', t.ex närma sig lite och se hur han reagerar.. Har du tips på flera såna 'test'? :)
Nja, jag är inte så bra på sånt, brukar köra med raka kort :P Vill jag veta frågar jag.
Men förhoppningsvis kan någon annan ge dig tips och råd :)
Okej, tack ändå ;)
Jag tror det lättaste är att bara vänta och se, om det är mer och man själv känner att man vågar 'visa' att det är med- Så händer det.
lät kanske lite konstigt
Det är väldigt svårt att se. Jag trodde t.ex att min nuvarande pojkvän var intresserad av mig innan vi blev tillsammans för att han visade de tecknen jag trodde tydde på det. Fast så var det inte, det var bara tecken på vänskap. Det var inte förrän jag sa hur jag kände som jag fick reda på hur det egentligen låg till. Så mitt råd är att prata med honom och fråga.

Näe man kan inte se bara sådär ändå oftast, om han nu inte vill röra vid dig hela tiden och rodnar när du är i närheten eller något annat övertydligt. Men alla visar inte det på samma sätt.
Vill jag veta så frågar jag faktiskt, att hålla på och leta tecken kan leda till missförstånd. Dessutom har jag inget tålamod att undra. :)
Qui dormit, non peccat
Tack för svaren!
Jag pratade med hans kompis igår och han sa att jag skulle vänta, för han är ganska nervös av sig och skulle jag pressa honom så skulle jag antagligen få ett nej…
Så.. jag tror jag får vänta lite ändå.. Hur länge har jag dock ingen aning om :/ Han kommer hem till mig och ska kolla film med några kompisar.. så vem vet får jag något svar då :)
#6 Vad var det för tecken som du tolkade som intresserad?