Relationer iFokus

Relationer

Etikettsingel
Läst 2778 ggr
[skymningsaga]
2011-10-08 23:49
0

trött på singelivet.

Jag har dejtat män i 2 år nu. Men då jag lyckas dejta killar som säger att de är intresserade av förhållanden men bara spelar för att komma till så blir det en tråkig process då jag aldrig släpper till vid såna tillfällen. Är svårt att hitta när många inte dras till kraftiga vackra Kvinnor som någon de vill älska och visa upp. Är det någon som kan tipsa om en bra och seriös dejtingsida som ni har erfarenhet av? // skymningsaga

[swiss]
2011-10-08 23:54
0

spraydate, där hittade min pojkvän mig :)
match.com
motesplatsen.se - var den sida jag använde mest.

[aammE]
2011-10-09 00:12
0

Ehm, varför inte gå ut och träffa folk? Lovar att du har lättare att hitta någon seriös på det viset.

Engagera dig i någon förening eller så som tilltalar dig, då hittar du någon med samma intressen, förhoppningsvis.

[Pewsi]
2011-10-09 05:35
0

Jag föreslår att du tar det lugnt ett tag, inte dejtar via nätet och sådant. Gå ut på stan, visa upp dig och ta en fika så att folk får se dig och bli intresserade! Att dejta på nätet, har jag av erfarenhet, att man kan lära känna en helt annan person från verkligheten.
Men om du nu ska dejta via nätet, gör det på ett vanligt forum eller en hemsida som är lite halvt dejtningsinriktad.
Att skriva med karlar på en dejtningssida kan trycka ner dig, med tanke på hur mycket skit det också finns.
Min kompis fick massa "Hej, ska vi lära känna varandra genom att ligga?" och sådant. Ingenting som stärker ens självkänsla, man känner sig nog bara skapligt oduglig då.
Så, åter igen. Ta det lugnt, visa upp dig och vänta.
När du minst anar det så kommer den rätta!

KRAM :)

Foxtrot
2011-10-09 23:32
0

Köp boken, "Alla får ligga". Jag köpte den, inte för att jag har svårt för att träffa killar och så, men för att det alltid är matnyttigt med lite kunskaper om hur man flörtar ;D
Jag själv är lite åt det kraftiga hållet (med lite dålig självkänsla) och denna bok får en att inse att man kan vara den där roliga sexiga tjejen utan att vara som samhällsidealet! 
Jag lovar, du kommer inte bli besviken!! :D

"Do you know why today is called 'present' "
"No, why?"
"Because every day is a gift."

Medarbetare på NH i fokus

Geru
2011-10-10 03:17
1

Istället för att leta på dejting sidor kan du ju helt enkelt kolla lite här och var, te.x. på iFokus eller liknande. Det börjar ju då inte som en dejt, eller alls ens åt det hållet, utan man skaffar vänner och sen bygger det helt enkelt på efter det. Det har iallafall fungerat för mig.

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

[skymningsaga]
2011-10-10 07:23
0

#5 låter vettigt. Då man enklare stöter på likasinnade men ikke sattsar storartat på förhållande i kärlek kanske men det kan bli så.

[FruStein]
2011-10-10 20:00
0

Vet du, potentiella platser att hitta en partner finns överallt och jag tycker absolut inte att du ska undvika nätet! Jag hittade min man (Ja, vi är gifta sedan ca ett år) på en mer eller mindre barnförbjuden sida, om man säger så, så man kan hitta kärlek precis var som helst!

Gur4m1
2011-10-11 23:18
0

Hittade min pojkvän via ett onlinespel och haft något seriöst förhållande via Match-.com- och där var JAG den som backade då det ble _för_ seriöst och jag är en "kraftig tjej- men det har aldrig varit något hinder för mig- varken i att fixa relationer eller sex- sex får man alltid.

Föreningsliv, utekvällar på stan, fik, internet-alla är potentiella, bra platser att möta en kille på. Problemet att bli "played" är lika stor om du träffar dem "irl" som via nätet. Såvida man inte är en grym människokännare så får man lov att kyssa många grodor innan prinsen dyker upp. Så ge inte upp!

Lita på magkänslan, är det FÖR bra för att vara sant så är det ofta så, och ibland är vi kanske lite för hårda mot oss själva. Att en kille vill ligga med dig är ju positivt- så se det positivt att män försöker lura trosorna av dig ;) De hade inte vvelat ha en seriös relation om du så vore Pamela Andersson her self, under 90-talet. Vissa är bara ute efter en sak och gör vad som helst för att få det.

Du ska bara hitta rätt grabb som har samma värdering som dig.

Din vikt är inte ett hinder, om något är ett hinder så är det din egen syn och ditt självförtroende :) Stör vikten dig- och du tror att detär därför män inte vill ha dig för mer än sex- försök jobba med din självbild då! :)

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com