3-års kris
Lite fundersam angående min flickvän. Vi har varit ihop i snart 3 år. Förmodligen 3 årskrisen som är på antågande? 
När vi blev ihop bröt jag all kontakt med KK:s och "tjejkompisar". Efter 1 år märkte jag att hon inte ville bryta kontakt med KK:s och "killkompisar" tills jag påpekade om det. Ursäkter från hennes håll T.e.x: att han/de frågade bara hur det går med sambolivet o.s.v, inget annat.
Hon har kontakt med några gamla nätragg fortfarande och speciellt 1 kille vill hon absolut inte bryta kontakten med, trots att hon bara träffat killen 2 gånger & samtalat lite med denne på telefon.
Jag tycker att det är märkligt att hon har är så starka känslor för en kille hon träffat så få gånger. Hon menar att det är bara en "kompis", varför litar jag inte på henne o.s.v.
Jag tyckte så klart att i så fall ska jag också ha kontakt med tjejbekanta, KK, nätragg, men det tyckte hon är helt fel eftersom hon inte har sexuella känslor för killen, det är "bara en kompis".
Hon vill inte heller ha sex lika ofta. 3 gånger i månaden om man har tur.
Hon säger att hon älskar mig otroligt mycket, men jag har svårt att tro det numera.
För mig känns det som att jag också ska ha kontakt med gamla och nya "tjejkompisar", KK:s… Vilket känns fel, men annars är det orättvist.

Hon verkar osäker? Det bästa är att du fortsätter förklara hur beteendet får dig att må utan att bara peka finger på henne, då kommer hon nog snabbt att inta försvarsställning.
Sexlusten går upp och ner. Men som sagt, prata där också. Fråga om det är något speciellt som hänt. Har ni haft sex 3ggr/månaden länge?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag tänker så här, hennes regler för dig ska även gälla henne.
Får inte du ha kontakt med tjejkompisar så ska hon inte ha kontakt med killkompisar och tvärtom, så enkelt är det.
Jag skulle aldrig förbjuda min kille att träffa tjejkompisar och sen umgås med mina killkompisar själv som om ingenting. Det är själviskt och inte schysst på något sätt.
Säger som #1 att hon låter osäker, kanske hon inte litar på dig så det är därför som hon gjort som hon gjort?
Hon tror du ska gå tillbaka till de och därmed lämna henne?
Rädsla kan göra mycket skit, men kan även göra fin fina saker som att förbättra relationen - det gäller bara att prata ut och sätta sig in i situationen ordentligt.
-.::Mvh Evve::.- Medarbetare på Kanin.Ifokus
----------------------------------------------------
Hoppas på det bästa, var beredd på det värsta!
----------------------------------------------------
www.evveesbjornsson.blogg.se <--- Min blogg
Mycket möjligt att hon är osäker. Har förklarat för henne hur det känns för mig att hon har kontakt med nätragg. Svaret var att det är "bara en kompis".Hon tar det mycket hårt om hon inte får ha kontakt med nätragget. Hon tycker även att det är helt okej med dessa kontakter om det sker öppet, alltså inte dölja för varandra. Däremot gillar hon inte att jag återupprättar kontakt med andra tjejer för då tar de mig från henne…
Självklart att jag kommer att ha kontakt med andra tjejer om hon har kontakt med nätragg. Känns fel att göra så, men ska hon så ska jag också.
Vi har haft sex 1 gång i veckan förut och ibland men mycket sällan 2 gånger i veckan. I början av förhållandet var det 3-4 gånger i veckan då tog hon oftast initiativet.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Hon måste väl ändå förstå att hon inte kan bestämma över vem du ska få ha kontakt med och inte! Vilken dubbelmoral hon har.
Är det så att hon själv har annat än vänskapskänslor för just den killen och därför är orolig att du ska känna något för någon annan om du har sådan kontakt? Man känner ju andra genom sig själv.
Nej, man ska köra samma race i ett fröhållande tycker jag.
Angående sexbiten så kan det bero på att sexlusten bara avtagit en del. Så är det i många förhållanden, man har mer i början och sedan avtar det lite eller mcyekt beroende på vilken person det gäller.
Kör med öppna kort och försök få henne att förstå. Rättvisa does not apply here- självklart ska man eftersträva rättvisa men du litar tydligen mer på henne än ho gör på dig och problemet är såklart-hos henne!
Det är något hon msåte få en chans att jobba med. Vad vill du helst? Att ni båda slutar snacka med nätragg eller att ni båda får snacka med nätragg?
En annan sak jag tänker på är "hålla fönster öppna". Sådär som en livboj "ifall relationen tar slut". Men det kan också vara så att hon är vän med honom- att ett ragg blev mer, han hamnade i vänfacket.
Jag ser väldigt sällan tjejer koma upp på internet "tja, vilken färg är dina kallingar" medan man som tjej behöver sitta 5 min innan man får ett sådant meddelande från någon kille. Säger inte att tjejer inte sexchattar osv men det räcker att besöka en sexsite för att förstå att det går 10 killar eller mer på varje tjej :P
Jag ha rkontakt med massor av killar men de är polare, medan min kille hft kontakt med en tjej och det slutade inte bra alls :P Jag förbjuder inte min kille så länge han kan sköta det snyggt. Kankse du inte ska återta kontakt med kk och nätragg men absolut med gamla tjejkompisar- tjejer osm faktiskt ÄR vänner- inte fråga 2så hur år det med tjejen åh synd, jag är singel nu…åh har ni problem?Bara å dumpa! " :P
Lita på henne, men kräv att hon ska lita på dig med. Det är väl det som det handlar om egentligen- inte milimeterrättvisa om att ni ska få göra exakt samma saker. Men ska du lita på henne så ska hon lita på dig eller ge/ha en jävligt god orsak att inte kunna göra det.
Snacka om det, inte "får du så får jag" utan _prata_ om det- det bakomliggande. Varför hon får h en vän som är en kille, men att tanken är så "out there" för henne att du också baraär en vän med en tjej. Att du inte pratar med tjejen för att hon är het, snygg,sexig- utan för att ni kanske delar intresse eller har roliga minnen ihop. Få henne att se det från ditt håll, avdramatisera det. Ingen av er mår bra av att den andre kontrollerar vem den andre får vara kompis med, däremot har ni båda all rätt iv ärlden att hugga ifrån om ni känner att er relation är hotad- men hotet ska ju vara relevant? Att prata med någon är inget stort hot….hur gör hohn isf när du går och handlar i butik, är i plugget/jobbet, åker buss osv?
Nä, snacka med henne tills hon förstår din sida av det. Jobba med osäkerheten, från er båda.
Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com
Tycker att det låter som en väldigt osund relation, får ni inte ens umgås med kompisar av det motsatta könet? :S