Hur gör man slut? HJÄLP.
Jag har nog världens problem. Jag vet inte hur man gör slut. Jag mår illa av tanken på att faktiskt såra honom, för man ser direkt när han bli sårad, o de gör så jag börja lipa så sjukt mycket. Det gör så sjukt ont. Jag vet inte riktigt hur/vad jag ska ta mig till….
Han klaga alltid på att vi aldrig har sex, tom på sitt jobb gör han det. Han säger att han aldrig får nånting. Är han med polare och jag är med så är han helt konstig. Han behandla mig som om jag vore helt dum i huvudet. Han har sårat mig ett antal gånger och de har verkligen varit upp och ner. Jag gör typ alltid slut när vi är på fest tsm, för vi kommer aldrig överrens. En gång va de rätt allvarligt, men då satt han verkligen o lipade och chippade efter andan o då vek jag mig igen och kunde helt enkelt inte! Vi hade båda druckigt, men ändå. Min polare förstår inte varför jag fortfarande är kvar med honom efter allt han gjorde.
Jag är också grymt svartsjuk, vilket gör de hela mycket jobbigare, kanske lättare? Vet inte hur man ska ställa sig i den frågan riktigt. Men jag tror det bli bättre både för HONOM och för mig själv om vi gör slut. Problemet är att han vägra inse det. tex, han ÄLSKAR jakt och jag verkligen avskyr det!! Och jag vill inte ha sex med honom, för jag tänder inte på honom längre. Och då tycker jag att de finns bättre för honom, nån som vill ha sex och som kan uppmuntra honom för hans jakt och sådär, och inte nån som typ vill döda han så fort han nämner nåt om de. Känner mig elak varje gång, men kan inte hjälpa det !!
Och jag har sagt det till honom, MÅNGA gånger. Men han säger bara att han inte vill ha nån annan och att han älskar mig o bara mig och att jag är de bästa som hänt honom. Han älskar mig över allt annat Och när han säger det, bli de också svårare att faktiskt göra slut, för jag vet hur fruktansvärt ONT det gör att faktiskt förlora nån som man verkligen älskar. Vi har varit ihop i 14 månader och nu har jag tröttnat, tror jag? Är fortfarande förvirrad.
Ska åka bort till min syster i några veckor, och då har jag tid att verkligen känna efter hur det egentligen ligger till med mina känslor för just nu är de sjukt veligt. Menar, ibland verkligen älskar jag honom och ibland orka ja inte med han alls. Och de är ofta jag tänker "varför fan är jag tsm med honom för?" och då står det kanske inte helt rätt till? Han vägra ta en paus, för han se det som "slut".
Vilket är värst att bli dumpad på?
Sms eller handskrivet brev? Våga verkligen inte säga det face to face för jag klara inte av att se han bli sårad, för då vet jag att jag kommer gå tillbka till honom!
Snälla hjälp! Kom med råd eller nånting. Vad hade ni gjort?
p.s förlåt att det blev så sjutk långt inlägg. Hoppas ni orka läsa.
Hannah
Ibland måste man göra saker som man inte vill/kan/orkar/klarar att göra. Ibland gör det ont… Men man måste göra det ändå, för ens eget bästa. Jag tycker att du ska göra slut med honom face 2 face, allt annat är orättvist mot honom. Det är svårt som f*n, men ibland måste man bara.
Ta tid på dig att samla mod, tänk på vad du ska säga och att stå fast vid ditt beslut vad som än händer. Välj ett tillfälle då du vet att du kommer orka, inte när du är full eller i obalans.
Det kommer bli svårt och du kommer må dåligt, men du kommer att tacka digsjälv i slutändan.
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?
Ja, de är sant. Men jag är så svag i såna situationer. Jag är inte alls bra på att "stå på mig" :( Och jag kommer som sagt börja lipa innan jag hunnit säga klart allt, och när jag lipa kan ja typ inte prata. :(
Men funderade på om man kasnke kan skriva ett brev och ge till honom och sen låta han läsa det o sen kanske diskutera saken. För då ha han sett va de är jag vill, o då kan ja lipa utan att ha missat nåt. Haha :) Så svårt.. för ja kmr ju ändå se att han bli sårad, men ja.. ush. :( våga ej!
#2 Det kan ju iofs fungera, men du måste ändå stå på dig. Vet hur svårt det är (jag har också svårt som *** att stå på mig, särskilt just F2F), men ibland måste man bara. Ta så lång tid som du behöver på att förbereda dig (men skjut inte på det) och gör det när du känner att du orkar. Som sagt var, du kommer att tacka digsjälv i slutändan.
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?
Tack! Bara dina ord få de att låta så enkelt. Ska verkligen försöka göra de bästa ja kan! Dock kmr de INTE ske ikväll, för just nu är de helt okay mellan oss. O ja sa jag älskade honom. Men visst kan man väl älska nån, även om man kanske inte ha just SAMMA känslor som innan? :/
Man kan älska någon även om man inte passar ihop för fem öre. Det är det som är så dumt med kärleken, den är blind…
//Lamina
Eller bara sjukt närsynd som Per Gessle säger? Haha. Men ja, då ljuger jag iaf inte för honom när jag säger att jag älskar honom. För ja vet faktiskt inte rikitgt på vilket SETT ja älskar honom, vet bara att ja tkr om honom som fan, men ha inga känslor..
Berätta bara för han vad du skrev i inlägg # 0. Att säga det ansikte mot ansikte förtjänar alla tycker jag. Var ihop med en kille som missahandlade mig och ständigt tryckte ner mig. Till och med han tyckte jag förtjänade bli dumpad ansikte mot ansikte(om än jag då tryckte ner han så långt i stövelskaftet att han for genom joden, mitt på torget i stan medans folk var ute och gick
).
Men se till att du har "övat in" det du ska säga, försöker han avbryta dig så säg att DU måste få säga det du ska säga. Börjar du gråta så fortsätt att säga det du ska så gott det går. Se till att du får fram det du vill säga, för i längden så är det vad som är viktigast för dig som spelar roll. Om du vill fortsätta ha en vänskapsrelation med honom så säg det, visa att du fortfarande bryr dig om honom, men att det inte funkar att vara i en par-relation längre.
Hoppas det löser sig 

Folk förtjänar att bli dumpade face to face.
Jag har oxå kunnat kasta ur mig på fyllan att jag inte vill längre. Spec då jag var yngre. Men, det är en annan sak att göra det nykter och ordentligt. När jag gjorde slut med min kille som jag nu är tillsammans med igen, satte jag mig vid köksbordet, bad honom sätta sig och sen sa jag bara att jag inte vill vara tillsammans längre. Han sa inte ett ord, reste sig och packade en väska och åkte. Ville inte ha ngn förklaring alls. Det var jättejobbigt att inte kunna få prata om det med honom men man får respektera folks val. Men, det är det enda "bra" sättet att göra slut på.
Säg det, prata om han vill, annars gå. Att han mår dåligt är tyvärr hans problem. Det fyra små orden gör fort att säga, det behövs bara en förklaring om han ber om det.
Ush, jaa.. Vi få se hur de slutar!! :( Hoppas på de bästa iaf. :)
Att dumpa en kille är kanske inte så lätt för vissa men för mig har det alltid varit lätt. Å det är ju inte heller så bra :/
Men jag kan ge dig lite tips:
Om du är osäker räkna upp för och nackdelar i förhållandet.
Innan du gör slut gå igenom i ditt huvud hur du gör vad du säger och hur du tror att han kommer att reagera.
Sedan så kan du försöka stänga av alla kännslor bara vara iskall.
Å stå på dig, försök att inte börja gråta för då tror han inte att du menar allvar. Då måste verkligen visa att det är slut och bryt all kontakt. Skippa hela grejen med att ni kan vara vänner för det gör saken bara värre. Det är mycket shystare att bryta upp all kontakt istället för att ge honom hopp genom: vi kan ju vara vänner. Å säg absolut inte det är inte du det är jag, man ska vara ärlig å bara säga alla andledningar till att man gör slut.
Allt ordnar sig tillslut