Relationer iFokus

Relationer

Etikettkänslor
Läst 3674 ggr
Zofia89
2011-10-14 16:43
0

Nykär

Hej!

Träffade en svensk kille på Funplanet-chatten när jag var 12, han 15.. Vi blev genast supergoda vänner å allt funkade! det är nu 10år sedan =)

För något år sen flyttade han till Norge, vi har ibland inte haft någon kontakt alls på några månader, men när vi pratar igen finns alla känslor kvar från bägges sida =)

Har alltid funnits en stark connection mellan oss, men… vi har aldrig träffats =( Först var vi för unga och sedan har vi turvis varit i olika förhållanden… Vi kom överens om att inte träffas om inte båda är singlar, för stora risker för att förstöra andras liv…

Nu är vi båda singlar och han önskar att jag skulle flytta till Norge med honom, men vill ju först träffas några gånger =) Har ju bara pratat över nätet med hjälp av cam, mic å chat…

Undrar nu om detta är ett tecken på att han är den rätta för mig??

Efter 10år där vi båda varit med om en massa och båda har ju ändrats och formats som personer på olika sätt, men likväl, efter 10 långa år finns alla känslor kvar!!! Vi kan sitta å prata i timmar! Ofta hela natten tills solen går upp =)

Nykär med fjärilar i magen 24/7, vill träffa honom snaaart! =P

Sweelin
2011-10-14 21:00
0

Vad underbart! Om jag hade varit du hade jag åkt över direkt! Blir en helt annan känsla! Go for it Skrattande

Va lycklig och gör andra lyckliga<3

Karmatarerskanise
2011-10-14 21:26
1

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Om han är den rätta eller inte kommer ni ju inte veta fören ni lärt känna varandra IRL. Så jag tycker du ska träffa honom. Men jag tror inte det är någon bra ide att flytta till honom innan ni ens har träffats och umgåtts IRL.

Salish
2011-10-14 22:05
1

Jag håller med Hera. Träffa honom ett tag utan att flytta ihop. Det känns väldigt konstigt att några som aldrig träffats på riktigt helt plötsligt flyttar ihop. Du lär ju inte känna en människa på samma sätt genom nätet som i verkligheten.

Denna kommentar har tagits bort.
Sweelin
2011-10-14 22:13
0

Hon skrev ju att dom skulle träffas några gånger först?

Salish
2011-10-14 22:28
0

Några gånger. Det beror väl på hur många gånger "några gånger är."

Sweelin
2011-10-14 23:20
0

Ja fast det är ju upp till henne hur hon ska göra, bara hon är lycklig

[swiss]
2011-10-15 00:09
0

Jag håller med Hera och Salish.
Det kanske kommer kännas jättebra eller också får ni en helt annan bild av varann, det går inte riktigt att säga om man bara har setts via nätet/telefon. Så träffas en del först och se vart det leder, lycka till.

Karmatarerskanise
2011-10-15 00:26
0

#7 Ingen har väl sagt annat?

[aammE]
2011-10-15 00:42
0

Tror att jag träffade min pojkvän 3 gånger innan vi flyttade ihop (jag bodde i Luleå, han i Göteborg) och det fungerade bra. 

Fast när vi väl träffades så var vi minst 3 hela dagar med varandra och som mest 7 dagar.

Sweelin
2011-10-15 00:45
0

#2 #3 Ni är ju så negativa?? Det är ett glatt inlägg så va så inte surmulen? Båda ni skrev liksom att vad man inte helst ska göra, inte att det var roligt för hennes skull eller nått. Jag tror nog hon har planer redan på hur hon ska göra, och jag ser det som en riktigt kul grej och känner pirret för jag har haft det likadant.

JAg uppfattade det inte iaf som att hon ville ha hjälp med att bestämma om hon ska träffa/flytta iaf och hon är säkert stor nog att veta detta själv

[aammE]
2011-10-15 00:47
0

Håller med #11

Karmatarerskanise
2011-10-15 00:52
1

#11 Du får ursäkta, men jag är realistisk, inte negativ.
Har absolut inte varit surmulen, utan bara gett mina råd. Så läs inte in mer än vad det står i mina inlägg.

Vi är alla olika, och du kan inte vänta dig att vi alla ska svara på samma sätt som du.

Sweelin
2011-10-15 00:56
0

#13 Absolut inte men tycker det är mycket folk på iFokus som är väldigt griniga av sig… Så du ser bara negativt "realistiskt" på det hela? Det är ju lite glädjedödande dårå

Karmatarerskanise
2011-10-15 01:12
0

#14 Hur du ser på "folk" på iFokus kan jag inte göra något åt. Men just nu verkar det mest vara du som är grinig, till synes helt utan anledning.

Fortfarande, jag är inte negativ, så var snäll och lägg ner det nu.

TS; Jag hoppas det klickar för er när ni träffas på riktigt. Solskenshistorier är alltid kul.

Sweelin
2011-10-15 01:16
1

#15 Tack Flört Så ska det låta!

#0 du får gärna berätta hur det går och så ^^

Zofia89
2011-10-15 12:03
2

Oj vilken fight =D

Jo ska absolut inte flytta in hos honom på direkten, men tror att vi nog fort märker om det funkar eller inte eftersom vi endå "känt" varann så länge =)

Måste försöka spara pengar nu, sku ja ha pengar sku ja nog va där redan xD

Och såklart meddelar jag här om det blir nåra fram- eller baksteg =)

Gur4m1
2011-10-15 16:04
0

Okej *duckar för Sweelin* för det jag ska säga är inte positivt alls :P

Jag chattade med en kille i 3 år och vi had ekontakt 24/7 och levde på varsin sida av Sverige. Det klickade mellan oss från dag ett men relationer och andra saker i livet kom hela tiden emellan tilsl vi tog tagi det och träffades- vi blev ett par och träffades två gånger- en vecka varje gång. Sedan flyttad ejag över halva landet efter ett halvår- menar jag KÄNDE ju honom efter att ha haft kontakt över nätet/cam och telefon dygnet runt i 3 år + "varit tillsammans" i 6 månader där vi setts sammanlagt 14 dar eller så.

Det höll i 2 år eller något i den stilen och större delen av relationen var väl bra men mycket mer var en besvikelse och allt som höll mig kvar längre än jag borde -var fantasierna, dömmarna och bilden man fått av varandra under dessa tre år.

Man kan aldrig lära känna någon helt via internet- du vet inte hur han beter sig mot dig bland andra människor, mot andra tjejer, mot er relation, bland era vänner, hur han är att leva med eller hur störande, sårande osv han kan vara i tusen olika situationer. Så träffas- inte bara några gånger. Bo hos honom nån gång, men flytta inte ihop bara sådär. Det är mitt realistiska råd som du självklart inte behöver följa. En del misstag måste man göra själv.

Lycka till iallafall. Tycker absolut att ni ska ta chansen och träffas och se om det klickar även där- chanserna är ju goda. Probemet i min relation var ju just det att vi "var tvuvgna" att flytta ihop så snabbt i början av vår relation eller välj att leva på distans vilket vi inte ville alls. Pest eller kolera. En solskenshistoria kan lika lätt bli Hiroshima of your life.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Sweelin
2011-10-15 17:44
0

#18 hahaha Flört

RandomBrud
2011-10-15 20:37
0

Håller med #18 helt och hållet.

Hoppas det blir en solskenshistoria och inte något annat dock (:

Gur4m1
2011-10-16 11:44
0

Jo, menr bara att det är så lätt att SÄGA en sak på nätet och känna känslor- men sen i verkligheten har personen kanske inte alls lika lätt att genomföra saker och ting i praktiken :) Sen är en internet relation mer kravlös än "the real thing" och då kanske någon av er hinner lessna under första halvåret.  Men jag tycker absolut att man ska försöka. Bara det att försöker du nu när hand rar till Norge kanske ni sumpar något som skulle ha fungerat om han bor i Sverige.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Frida
2011-10-16 23:27
1

Jag instämmer med #18 med några tillägg. Jag träffade en kille via internet och vi pratade till och från i nästan tre års tid innan vi träffades (han flyttade över halva landet för att plugga i Göteborg där jag bor). Tog några månader och sedan blev vi tillsammans och flyttade ihop efter bara en månad. Tog ett år innan det tog slut, blev tillsammans efter några månader igen, tog slut igen efter ytterliggare ett år och blev tillsammans ytterliggare en gång efter knappt en månad. Och nu? Ja idag, fyra år senare, har vi varit gifta i över två år. Glad

Relationer och förhållanden är aldrig särskilt lätta att hantera/underhålla/reda ut. Folk utvecklas åt olika håll och i olika takt och man kan inte alltid vara i fas med varandra hela tiden. Jag säger inte att han är den rätta för dig, men hur ska du veta det om du inte testar? Men försök att inte tappa fattning om verkligheten mitt i all förälskelse. Lycka till!

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft