Hur snabb är du?
Brukar du svara snabbt på sms och mejl, eller vanliga brev? Är du sån som vill svara på en gång, eller tycker du att det inte gör så mycket att vänta med att svara på några dagar, eller längre? Det kan handla om brev från vänner eller företag som vill ha svar.
Eller svarar du inte alls?

Jag är en sån som svarar så snabbt jag kan :)
Det beror nog mest på att jag själv vill ha svar snabbt om jag exempelvis skulle ha skickat ett sms eller liknande :)
Dock om det ringer, och jag inte känner igen numret så svarar jag inte alls, kan hända att jag går in på eniro.se och kollar vem det är och ringer upp direkt efter om det är någon jag vet vem det är.
Men är numret oregistrerat eller står på något försäljningsföretag så svarar/ringer jag inte upp.
Sms svarar jag på när jag ser dem. Dock kan jag ha mobilen avstängd i dagar innan jag kommer på att jag ska kolla om nån hört av sig. Men alla vet hur jag är så..
Jag svarar direkt när jag ser dem. Hade själv inte velat vänta:P
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Föredrar att svara direkt, annars glömmer jag det. Men det händer rätt ofta att jag blir störd och då blir det inte gjort direkt.
För det mesta svarar jag direkt. Blir det inte då, så blir det inte av… Men det beror såklart lite på vad det är och vem det är till. Vissa saker känns bara jobbiga att svara på och då känns det bättre att låta det vara, fast oftast slår det en rakt i fejset efter ett tag…
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
Jag svarar direkt eller så fort jag ser/hör det.
Jag svarar mest alltid så fort jag kan. Inom några minuter från att jag mottagit det. Mest för att jag själv vet hur irriterad jag blir på personer som kan dröja flera timmar eller till och med dagar med att svara.
Det som stör mig mest dock, är personer som skickar t.ex. ett sms och sen inte svarar när man själv svarat. Det kan få mig riktigt sur haha
Så ja, jag svarar alltid så fort jag kan
Sms brukar jag svara på omgående när jag ser det, mail kan jag vänta några dagar med om det inte är något superviktigt. Vanliga brev får jag så sällan nu för tiden :P
/Christine
Då jag själv är en sån som gärna vill ha svar snabbt, så brukar jag göra detsamma tillbaka.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag är rent ut sagt kass på att svara på telefonsamtal, sms och mail.
dock inte med flit utan för att "bara" ska bli klar med något eller "bara" gör något först Men mina vänner känner mej så om de är något viktigt tjatar dom lite på mej.
Annars brukar de mesta svaras på under kvällar.
Så jag svarar på allt, bara inte direkt men under samma dag.
/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus
Brukar svara på mail direkt om jag har tid (kollar flera ggr om dagen) och vet vad jag ska svara, annars senast nästa dag. Har av princip ingen mobiltelefon och SMS förekommer därför inte. Vanliga brev har blivit sällsynta, men nåt till en gammal faster kan det bli, då inom några veckor efter jag fått brev.

Svarar när jag känner för det, alltså ibland inom 2 sekunder, och ibland efter 2 timmar. Beror på vad jag gör och om det är något vikigt.
Qui dormit, non peccat
Jag vill helst svara på en gång för annars glömmer jag det lätt. Men det händer ofta att jag är upptagen och inte kan svara just när jag får det eller vid första gången jag läser det och då blir det tyvärr ibland att jag glömmer bort. Alla mina nära vet dock om det, så de får ha överseende när de sms:ar mig.
Brev får jag aldrig. Ja, ibland i reklam- eller informationssyfte, men det var nog år sedan jag fick någonting som krävde svar.
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
Svarar på sms inom nån minut vanligtvis. Längre om det finns någon särskild anledning till det. Jag har alltid min mobil med mig
Vill också ha svar snabbt och blir lite irriterad när det tar flera timmar att svara på något simpelt.

Mvh Stephanie 

Men ni som tycker att man bör svara inom kort/blir irriterade om man inte svarar inom kort, har ni ingen förståelse för att många inte kan svara på sms under största delen av dagen då de jobbar till exempel?
Och här har ni en som kan dra ut på det flera månader om det är så…
#15 Jag tror faktiskt att många kan svara på sms när de jobbar. Vill inte säga alla men många har mobilen på/med sig även på arbetet. (Fattar att det finns undantag typ sjukhus) Och det tar inte många sekunder att svara på ett sms. Och skulle personen inte svara direkt på har iaf jag förståelse för det!
Min ambition är att svara när jag först ser det. Sen finns det gånger när jag har annat i vägen eller inte alls vet vad jag ska svara och då skjuter jag på det. Mail är väl det som jag kan vara segast med att ta tag i, men ofta rör sig inte mail om viktiga saker som kräver svar omedelbums för min del.
Paulina
#17 Ja, de flesta tror jag också har möjlighet att ha mobilen med sig på jobbet. Har själv ett jobb där jag kan ha mobilen med mig hela tiden om jag vill, men inte svara på samtal när som helst, om det inte är ett viktigt samtal jag väntar men då säger jag till om det innan. Likadant med sms, jag har mobilen med mig för det mesta som sagt men har sällan tid/möjlighet att svara på sms när som.

På mitt jobb hade vi mobilförbud, privata saker ska inte hanteras på arbetstid. Om vi hade tid över kunde vi kanske svara på ett sms, men annars fick vi göra det på rasterna.
Qui dormit, non peccat
Om jag hör och kollar mailen så svarar jag direkt. Men ibland går det någon timme innan jag svarar på sms. Mailen kollar jag inte varje dag så det kan dröja.
Herregud, hur orkar man vara ständigt tillgänglig? :)
Det är inte ofta jag hör om min mobil ringer eller får sms, kan gå många timmar innan jag ser det.
#22 Håller med dig Hera. Och jag tror inte alls det är hälsosamt heller.
Själv så är jag rätt snabb att svara, lite beroende på vad det handlar om förstås. Men uppkopplad jämt vill jag inte vara, varken med sms eller mejl, för jag tror inte heller att det är värst hälsosamt.
Något enstaka handskrivet brev kan det bli ibland till någon gammal släkting som inte har dator och bor långt bort.
Fast jag erkänner att det kan vara rätt irriterande att inte få svar från någon som man förväntar sig att får svar från..
Sms svarar jag på på en gång, vanligtvis. På mail inom 2-3 dagar, beroende på vad det handlar om. Jag har ca 20 brevvänner och svarar på ett brev inom en månad.
Sms och telefonsamtal brukar jag svara på direkt, eftersom att jag själv gärna vill ha svar direkt. Svarar dock ibland inte om det inte är något viktigt.
Jag brukar "spegla" den som skickar, i alla fall när man känt varandra ett tag. Generellt så svarar jag snabbt, ett sms svarar jag oftast direkt på om det inte är så att jag exempelvis hunnit gå och lägga mig. Ett mail, vi pratar här privata mail, svarar jag oftast på samma dag om det är en mer nära vän. Är det mer än "brevvän" kan det gå ungefär en vecka. Vanliga brev från typ brevvänner får och skickar jag aldrig.
Till en början är jag alltid snabb på att svara då jag själv inte vill vänta länge på svar och då ett snabbt svar signalerar intresse och engagemang för den andra personen. Är det då en person som oftast själv drar ut länge på att svara på exempelvis ett sms så "speglar" jag dem personen genom att också dra på svaren.
Samma princip använder jag i innehållet i framförallt ett sms. Ett kort och oengagerat svar där man kanske inte kommer fram till exempelvis en tid eller dag för att ses så svarar jag på samma sätt tillbaka för att markera. Ofta får detta en viss effekt då de som känner mig lite närmare vet att jag dels är snabb på att svara, dels engagerad i det de berättat och skrivit i sitt sms.
Att inte kunna svara på arbetstid har jag respekt för, beror såklart lite vad det är för yrke, men ska man kunna svara engagerat gör man kanske inte det i en stressig arbetssituation. Vissa kan också ha en del regler om att inte bruka privat mobil på jobb och det är då svårare att svara om man måste "smyga" med det.
Men även här finns det ju skillnader mellan olika personer, om jag vet att en person mycket väl kan svara på arbetstid men upprepade gånger inte gör det utan väntar flera timmar så tar jag antingen upp det med personen eller så undviker jag att fortsätta sms:a eller maila med personen.
Telefon och sms svvarar jag så snabbt jag kan- dvs det varierar. Tex har jag ovanan att inte alltid bära omkring på telefonen utan den får ligga där dne ligger ochh ringer någon eller smsar när man står i duschen eller ser på tv så får de allt snällt vänta om jag inte hör :P
alla har mobiler nu för tiden och jag känner att det är skitbra, men folk behöver inte alltid få tag i mig, dygnet runt för det. Jag får ingen panik och måste svara nu direkt. Ibland kan jag läsa sms:et och beroende på dess innehåll svarar jag direkt eller senare.
Däremot om jag har en kille på gång är ju telefonen i princip fastlimmad i handen :P Men det var länge sedan jag behandlade min telefon på det kärleksfulla sättet :P
Och ja, alla som ringer eftter 22:00 får inga svar. Jag har sagt åt samtliga att de kontaktar mig så sent på egen risk, den enda som kommer undan med det är min bästa vän och min pojkvän.
Okända nummer svarar jag inte på alls, kollar upp ibland och oftast är detnån försäljare.
Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com
Jag svarar alltid direkt då jag ser sms.et eller mailet. Jag vill även ha snabbt svar, tycker inte om att vänta flera timmar. Mail kan gå bra att vänta på ett par dagar, men sms vill jag ha svar på så fort som möjligt, max ett par timmar haha. Men om personen jobbar eller gör något annat som orsakar att h*n inte kan svara förstår jag och då är det bara att vänta tills h*on slutat jobba eller vad personen nu gör. :)
Om det är någon person som är lite små dryg/jobbig eller sms:ar konstant skiter jag i att svara.