göra slut eller inte?
Jag har varit ihop med min pojkvän i ett och ett halvt år nu.. Han mår dåligt och har problem precis som jag har… Jag visste när vi blev ihop att jag skulle få sova över på helgen bara, eftersom han inte orkar med mer och behöver vara själv. Och just för han behöver vara själv så mycket så pratar vi inte så ofta.. och jag behöver det när jag mår dåligt.
Han har aldrig haft direkta kärleks känslor för mig.. men han har alltid tyckt om mig och velat vara ihop med mig, och de kan jag tycka är de viktigaste.. och eftersom han mår dåligt kanske man inte kan kräva så mkt mer.. men han har börjat tycka det är jobbigt nu för jag kanske känner lite mer än honom.. han saknar aldrig mig och han vill nästan aldrig träffas längre. Men jag tänker bara att det är en fas med extra mkt att han mår dåligt..
men nu sa han att han måste fundera på om han vill va ihop med mig.. och ena delen vill be honom dra åt helvete, så mkt som jag offrat för honom och andra delen vill böna och be honom och be om ursäkt och säga att jag ska bättra mig..jag mår ju med dåligt. jag klarar inte att vara ensam.. jag vet inte vad jag ska göra. Om jag hade haft kompisar eller någon annan att prata och umgås med när jag mår dåligt så hade det nog varit lättare… men han och jag är så lika. och jag kan verkligen prata med honom om allt.. jag vill inte förlora det.
så frågan är om jag ska fortsätta kämpa, eller ge upp och bli ensam i hela världen och må skit varenda dag ?
Om han inte haft kärlekskänslor för dig så förstår jag inte hur du orkar fortsätta. Man ska alltid ha en gnista och massvis med kärlekskänslor då man har en partner, tycker jag.
Och om han t.o.m nu säger att han måste fundera på om han vill fortsätta så är det verkligen inte värt besväret. Jag förstår att det är jobbigt då ni hållt ihop ett tag, men det är lika bra att bryta det nu innan han sårar dig ännu mer.
Det är klart att han ska få vara för sig själv och få tid att vara ensam, men han bör väl ändå kunna offra lite tid för att vara med sin flickvän?
Jag tycker inte att det låter helt hälsosamt å dina vägnar.. du förtjänar någon som verkligen älskar dig, och denna kille verkar inte kunna ge något sådant.
Ett dåligt förhållande får en att må sämre än inget förhållande alls. Tro mig, jag vet.
Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?
JAg säger "dumpa". Att du inte har någon annan ihela världen är inte en orsak att stanna med någon som faktiskt inte älskar dig lika mycket tillbaka. Du fann honom så då kan du hitta någon bättre också!
Mår man dåligtär detlätt att relatera till andra som mår dåligt men jag tror att man gör ett misstag där. Mår man dåligt kan man snarare dra ner varandra många gånger. Men visst är man asocial kanske man inte bör dejta ett socialt kroglejon som måste ut "me polarna" varje helg.
Menar bara att allt jag hör i inlägget är hur du slår ner på dig själv.
"Han har aldrig haft direkta kärleks känslor för mig.. men han har alltid tyckt om mig och velat vara ihop med mig, och de kan jag tycka är de viktigaste.. "
Det viktigaste är väl att man har ömsesidig kärlek, vad får du annars ut från denna relation? HAN får ju ALLT!!?? Och nu mår du dåligt och är lite bitter över det…Bevisföremål 1: "så mkt som jag offrat för honom" - ingen tvingade dig att offra saker för honom, knappast ens han-du valde att offra dig själv för att få stanna vid hans sida…
"och eftersom han mår dåligt kanske man inte kan kräva så mkt mer.. men han har börjat tycka det är jobbigt nu för jag kanske känner lite mer än honom.. han saknar aldrig mig och han vill nästan aldrig träffas längre. Men jag tänker bara att det är en fas med extra mkt att han mår dåligt.."
Du mår ju dåligt men ger honom kärlek osv? Nej detär inte en fas. Han är med dig för det är bättre (knappt) än att vara ensam, du är en vän och han behöver dig säkert på så sätt. Men du sårar bara dig själv.
"men nu sa han att han måste fundera på om han vill va ihop med mig.. "
- dumpa, dumpa, dumpa…sluta såra dig själv, sluta tillåta dig vara en dörrmatta som andra sliter och slänger hit och dit som det behagar dem. Om han vet att du gillar honom mer så vet han också hur han sårar dig med detta beteende. Han verkar vara manipulativ.
"och ena delen vill be honom dra åt helvete,"
- Snälla,lyssna på den delen, den delen talar sanning, våga lita på dig själv!!!
"och andra delen vill böna och be honom och be om ursäkt och säga att jag ska bättra mig..jag mår ju med dåligt. jag klarar inte att vara ensam.. jag vet inte vad jag ska göra."
Lyssna INTE på denna sida!! ://// Du har ju INGENTING att be om ursäkt för, DU är inte den som ska bättra sig- inte om ni ska ha en relation- då är det faktiskt HAN som ka be om ursäkt och bättra sig!!! Vem har fått dig att må så här? Den enda du ska be om ursäkt till är möjligen dig själv vännen :///
Du kan visst vara ensam, ingen behöver vara ensam resten av sitt liv. Människor kommer in i våra liv på alla möjliga sätt. Låt inte rädslan för ensamhet få dig attsåra och tillintetgöra dig själv…
Jag har varit i ett liknande förhållande där jag intalade mig att jag stannade "för hans skull" fast han alltid påpekade hur mycket mindre kär han var i mig- både i ord och handling. Men när jag försökte lämna så älskade han mig plötsligt- varenda gång- Denna tango pågick i 3 år och när han var klar med mig var jag som tidigare varit som ett stormande hav - bara en våt fläckunder hans skor och det tog lång tid attåterhämta sig från det. Men allt var mitt val, slösa inte bort ännu ettår på denna kille. Du ser det inte nu för du ger dig självinte chansen- men det finns någon så mycket bättre för dig där ute! Men den viktigaste perosnen för dig är du själv! Gör slut, lär dig att stå på egna ben.
Min dom är att du borde göra slut. Visa honom denna sista styrka att i slutet var det iallafall ditt val och du som faktiskt förtjänar mer än honom. Att man är sjuk gör det inte okej att vara en skit mot människor som älskar en. Han älskar inte dig, och har inte ens vett att uppskatta den kärlek han får från dig.
Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Kanske lättare att se det så, varför ska du vara tillsammans med honom?
Du skriver ju själv att han inte har några direkta känslor för dig, och han vill vara ensam. Ganska tydligt att ni troligtvis bör göra slut.
Qui dormit, non peccat
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Du ska inte vara tillsammans med honom för att du är rädd att vara själv.. Efter ett tag kommer du tycka att det är skönt att vara själv! Du är nog mer kär i kärleken och tryggheten än vad du är i honom.
Vad är det du vill stanna kvar i?
Han vill inte vara med dig tydligen?
Tror du gör dig själv en tjänst om du lämnar honom och inte låter dg behandlas på detta sätt. Själv hade jag aldrig kunnat vara tillsammans med någon som inte har kärlekskänslor för mig, och förstår faktiskt inte hur någon kan vilja ha ett sådant förhållande.
Jag tycker du beskriver det tydligt att ni borde göra slut, vrf vara tillsammans med någon man knappt glädjs av för att han mår dåligt? Och att han inte ens har känslor för dig eller saknar dig förstår jag inte, efter 1.5 år… det känns bara tråkigt! du kommer säkert finna någon annan människa som faktiskt glädjs åt dig och som älskar och vill vara med dig!
Nu är det slut mellan oss iaf.. bara så alla vet. Jag fokuserade mest på att jag vill lixom ha barn och bo med min kille sen i framtiden.. för honom skulle de varit rena mardrömmen. så det kommer ju inte hålla i längden.. jag är både glad och ledsen. de va trots allt bara 2 dagar sen vi gjorde slut.. men jag vet de kommer lägga sig. och han lovade att vi kunde bli vänner och bla bla men de får man ju oxå se med tiden sen..
#7 Tiden läker alla sår, eller de flesta i alla fall, så det kommer bli lättare :) Tror det var ett klokt beslut!
Angående att vara vänner så är det ibland bäst att vara ifrån varandra ett tag, så man kommer förbi de där "förhållandekänslorna".