Relationer iFokus

Relationer

Etikettleva-tillsammans
Läst 1705 ggr
Anonym
Anonym
2011-10-28 08:05
0

Klaga efter 8 år?

Jag har alltid varit morgontrött och grinig. Har även hemsk pms varje månad. På det är min andra hälft lat som aldrig gör saker när man ber. Gardin fästena är ännu inte uppsatta efter nästan 8 månader i nya hemmet.

Att åka till återbruket med saker är med väldans svårt verkar det som så vårat hem är belamrat med kartonger och sånt som är ur funktion. Sure, varför gör jag inte detta själv? Jag är sjuk och äter medicin dagligen för resten av mitt liv. Och så har jag inget körkort.

Jag blir riktigt förbannad när han klagar på mig efter 8 år ihop. Jag sa att han ju vet vart dörren är om han tröttnat.

P.s jag är hemma med hund om dagarna, sköter matlagning, hämtning och lämning av barn och all daglig skötsel av hemmet. Det är faktiskt svårt att hålla ordning i ett boende där saker som inte ska vara där ligger och skräpar. Han somnar tidigt på kvällarna och "råkar" glömma och gå ut med hunden på sista kvälls promenaden. Då blir det jag som får ta den promenaden också. Jag har hand om alla promenader utom första och sista rundan. Det är väl då inte för mycket begärt att han inte glömmer på kvällen? Jag ska kanske nöja mig med att han drar in pengar i hushållet? Vad vet jag.

StickyKitten
2011-10-28 10:07
3

Vad har 8 år med saken att göra? Är man missnöjd har man väl alltid rätt att säga det.

Du klagar ju på honom. Om du tröttnat vet du vart dörren är, eller?

Annars låter det som att ni behöver prata igenom det här med hushållssysslor och vad ni har för förväntningar på den andre.

hus-musen
2011-10-28 10:39
1

Japp red ut saken innan ni börjar gnälla på varandra.
Kan vara så att han inte har någon energi heller och inte mår bra eller liknande. Men man mår inte bättre av att leva i kaos.

Ta fram skruvmaskinen eller vad du nu behöver, gå fram till honom och säg, Hörrdu kan du hjälpa mig fästa dessa innan maten så vore det snällt. Jag når inte upp osv.
Ibland kommer man längre med att fråga snällt även om man tycker det är väldigt uppenbara saker som ska göras än att befalla.

Qui dormit, non peccat

Maria
2011-10-28 11:58
3

Det är alltid svårt sådant här.

Han drar ju inte bara in pengar till hushållet som du skriver utan han jobbar ju faktiskt för att få dessa pengar och att han somnar tidigt är kanske inte så konstigt.

Oftast är det ju mest naturligt att den som är hemma om dagarna också sköter hemmet. Nu framgår det ju inte vilken sorts sjukdom du har mer än att du äter mediciner varje dag men det säger inte så mycket. Det är många som gör.

Jag håller med om att ni måste prata om sådant här innan det växer och blir ett jätteproblem.

/Maria

pyromanen
2011-10-28 18:15
4

Efter 8 år är det dags att förbättra kommunikationen.  Glad

hurricane
2011-10-30 16:56
0

Du är trött på att han klagar på dig efter 8 år?
Vad är det du gör nu då? Klagar på honom. Tror som tidigare personer skrivit, att ni måste prata med varandra.
Att säga vad som är rimligt att kräva av sin partner är svårt att säga, det är upp till varje par att bestämma vem som gör vad när det kommer till hushållssysslor och liknande.