Relationer iFokus

Relationer

Etikettsvartsjuka
Läst 2713 ggr
candyme
2011-10-22 21:43
1

Orolig

Hej!

Jag har varit tillsammans med min sambo i snart 5 år.

Denna helg är jag i en annan stad och hä'lsar på mina föräldrar, han är hemma i lägenheten där min tjejkompis också är. Hon är inneboende.

Han har aldrig varit otrogen men jag är jätteorlig att de ska göra något med varandra när jag är borta.. hon är ganska sexig, har stora bröst osv.

Borde inte vara orolig tror jag men är det ändå och det mår jag jättedåligt av :(

/Emma

Karmatarerskanise
2011-10-22 22:11
2

Har du anledning till att känna oro? Har någon av dess asvikit dig förr?
Har de visat intresse för varandra?

Eller är det bara det att du inte känner att du har kontroll över situationen eftersom du inte är där?

candyme
2011-10-22 22:43
0

Nej, jag har ju inte det egentligen för inegen av dessa två har visat intresse för varandra tidigare eller svikit mig men nu är jag ju inte där och har som sagt ingen kontroll över situationen Rynkar på näsan

/Emma

Buffaomini
2011-10-22 22:59
4

Tror verkligen inte du behöver oroa dig. Du måste lära dig lita på din partner och din kompis.

Karmatarerskanise
2011-10-23 00:03
3

#2 Då är det något du måste jobba med. Dig själv.

Sarah
2011-10-23 09:44
2

Appropå bröst, jag känner väldigt få, eller inga, killar som tycker att det är extra sexigt med stora bröst. Bröst är bröst och storlek oviktigt. Många tycker dessutom att små är snyggast :)

Håller med annars, du måste jobba med din självkänsla.

[Ninjakossan]
2011-10-24 00:19
2

Jag tycker precis som ovanstående att du måste försöka lita både på din partner och på din vän. Tillit är viktigt i alla relationer, och det är något som du måste jobba på med dig själv.

Men jag tycker även att du kan berätta om den här oron för din sambo. Inte på ett anklagande sätt, du kan ju säga att du vet att du egentligen inte borde oroa dig men att du ändå gör det. Jag förutsätter att din sambo även är din bästa vän, och det är viktigt att prata om osäkerhet och sådana här problem med någon, helst med sin partner =)

Gur4m1
2011-10-24 10:54
0

ibland kna ju oroa skapas från undermedvetna iaktagelser. Så tänker jag. Har du sett något som gett dig orsak att oroa dig? Varför är din tjejkompis inneboende? Låter som ett märkligt arrangemang om du inte litar på dem.

Men nej, alla män är inte otrogna svin så jag skulle inte oroa mig om jag var du och försöka fokusera på att ha trevligt med din familj istället.  Detta handlar om din bbrist a kontroll som du säger själv och är nog ganska naturligt- men om du inte har en orsak, bevis på otrohet så är det nog bara i ditt huvud. och det är inget du ska ta upp med sin kille tycker jag- för vad ska han göra åt det?

Min erfarenhet är att killar blir obekväm i den andre perosnens närhet och inte riktigt vet ur de ska bete sig då. Efterom ni tre bor ihop så känns det ju onödigt att han ska känna att du inte litar på honom, att du har ögonen på dem osv. Anklagande eller ej så är ju din oroa om honom och denna tjej.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

candyme
2011-10-24 14:09
0

dålig självkä'nsla är nog den största boven till att jag länner såhär :/

/Emma

Karmatarerskanise
2011-10-24 17:37
0

#8 Den gr att bygga upp! En kurator kan vara till stor hjälp. Finns även bra böcker man kan läsa. Finns någon av Mia Törnblom tror jag hon heter.

[Wera]
2011-10-30 18:45
0

#5 Håller med, jag känner ingen kille som tänder extra mkt på stora bröst, sen handlar det mer om proportioner. Det blir för mkt om en liten, nätt tjej har stora bröst :)

Så bara för tjejen är sexig (i dina ögon?) betyder det inte att de kommer göra något :)