Relationer iFokus

Relationer

Etikettförhållande
Läst 2286 ggr
Woww
2011-11-01 18:21
0

Är en idiot

Jag har varit tillsammans med min pojkvän i mer än ett år. Vi bor ganska långt ifrån varandra och träffas endast på helgerna vilket fungerar bra. Vi har verkligen en jättebra relation och jag älskar honom mer än något annat.

Problemet är det att jag ibland (när jag inte är med honom) blir arg för minsta lilla och saknar förmåga att be om ursäkt. Det leder till att jag bara blir ännu argare och jag kan verkligen inte tänka klart. För mig är det han som gjort fel, inte jag. Oftast handlar det om småsaker, som att han glömmer bort att ringa mig eller vad som helst. Självklart skulle jag i vanliga fall aldrig kunna drömma om att bli arg för en sådan löjlig sak.

Jag vet inte om det har med att jag har PMS att göra. Jag vill intala mig det eftersom att det är något som jag verkligen ogillar. Det sker inte varje vecka utan kanske en gång i månaden. Det blir nästan som att jag söker upp bråk och gör allt bara för att kunna starta ett bråk. Dock sker detta aldrig när jag är tillsammans med honom.

Hur skall jag undvika att bli så arg? Jag försöker verkligen att inte bli arg men jag kan inte undvika att försöka starta bråk.

[skymningsaga]
2011-11-01 19:25
0

Om detta händer bara 1 gång i månaden grattis du är en kanon flickvän. Det är inte onormalt. Oftast brukar förhållanden innehålla mer konflikter än 1 i månaden. Lär dig be om ursäkt bara

Karmatarerskanise
2011-11-01 19:53
0

Om du vet att du blir arg för ingenting så är det minsta du kan göra be om ursäkt. Du får ta dig i kragen och göra det.

Bäst kanske är om du kan hitta någon hjälp mot humöret.

Woww
2011-11-01 23:19
0

Jo men jag slutar helt att tänka. Fokuserar bara på att allt är skit och vill bara starta bråk. Jag kan inte be om ursäkt, hur mycket jag än försöker. Eftersom att jag under de perioderna anser att jag inte har gjort fel.

Karmatarerskanise
2011-11-01 23:45
0

Du KAN.. Men intalar du dig själv att du inte kan så gör du ju inte det.
Även om man tycker man har rätt så får man ibland be om ursäkt. I efterhand vet du ju om att du gjort fel, och då får man tänka på att det troligtvis är så nästa gång också och bita i det sura äpplet och be om ursäkt. Att du inte gör det i stundens hetta är en sak, men att du inte gör det senare en helt annan.

Klarar du inte det kanske lite terapi kan vara på sin plats. För det kan inte vara bra för förhållandet.

JossanH
2011-11-01 23:48
0

Jag tycker också att det är jättesvårt att glömma och "gå vidare" men det är ju inget jag direkt lider av då jag sällan blir mer arg än lite irriterad.. Skulle påstå att jag inte haft många gräl med pojkvänner över huvud taget.

Ibland tror jag det kan vara bra att få ut lite aggresioner ur systemet. Är du säker på att du har rätt just då så låt det vara så, det viktiga är att du kan be om ursäkt efteråt. Du får börja så. Nu verkar du ju fullt medveten om att flera av dina gräl är helt "onödiga" småsaker. Så länge du blir medveten om det till sist så be om ursäkt då. Gör det i efterhand.

Sajtvärd på Iller.ifokus