Relationer iFokus

Relationer

Etikettförhållande
Läst 4464 ggr
moonii
2

Träffa drömkillen/tjejen - när man slutar leta

För hur många här inne funkade det verkligen? Hittade ni eran kille/tjej  ni slutade leta? Eller letade ni? Berätta hur ni träffade era killar/tjejer! :)

Karmatarerskanise
0

Exet träffade jag utan att leta, men det visade sig att det inte fungerade. Men en tid var det underbart :)

line84
0

Träffade mitt ex utan att leta. Säger som Hera, en del av vår tid tillsammans var den bästa i mitt liv. Tyvärr så funkade det inte. Är singel nu.

moonii
0

Okej :) Synd att det inte funkade längre.. :/

Var/hur träffade ni dom? :)

line84
0

Genom jobbet! :)

Karmatarerskanise
0

På en kurs jag gick. Fast det var inte fören vi hade slutat där som vi började träffas.

[Looseit]
0
Vyer
0

Jag "hittade" min sambo under en "buhu, killar är dumma i huvudet och jag ska fan vara singel jättelänge nu"-period, heh. Så nej, jag letade inte! Glad

ChristineL
0

Jag träffade honom när jag inte letade alls. Jag hade väl inte direkt gett upp och slutat leta, men just den kvällen var jag inte ute efter nånting. Men så stod han där ändå =)

Namiko
1

För mig har dom alltid dykt upp när jag är nöjd med att vara ensam eller när jag tagit kontakt med någon och inte förväntat mig något av det hela.

Jag tror att man blir alldeles för fokuserad när man letar och det kan dels få folk att inte vilja ta kontakt med en, dels så tror jag att man lätt missar någon som skulle passa jättebra med en bara för att dom man fokuserar på är en viss typ som man vet att man fallit för tidigare och resten går man bara förbi.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

[swiss]
0

Jag letade, men trodde inte att jag skulle hitta någon seriös på internet. Det var min kille som hittade mig.

Niini
3
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Gav upp allt vad killar hette. Sen Poff!

PogoPedagog
0

jag bestämde mig för att leta och hittade en:) eller jag hade letat innan men jag tänkte igenom precis vad det var jag ville ha ovh vart en sådan typ av karl kunde finnas.

hus-musen
0

Jag letade inte alls, råkade bara snubbla över honom när vi började samma klass och bestämde mig för att honom vill jag ha. Och det fick jag :)

Qui dormit, non peccat

Buffaomini
0

jag letade inte alls. jag känder verkligen inte att jag var ute efter ett förhållande. jag var single and ready to mingle

jag tror det nästan går bäst då. då finns inga förväntningar eller krav på hur ens blivande partner ska vara.

[Jessica_91]
0

Letade inte heller. Strulade med en kille på krogen som jag hade gemensamma vänner med men avböjde när han ville träffas efteråt för att lära känna varandra. 
Någon månad eller så senare sms:ade jag något skämtsamt efter att ha sett honom cykla förbi. "Dags att ta kontakt med folk och göra en insats för att få mer kompisar" tänkte jag. Ett par månader senare blev i ihop haha ^^.
Trodde inte att jag skulle få känslor för honom men nu 1,5 år senare så är jag fortfarande lika galen i honom som när vi blev tillsammans. Jag är fortfarande ung och statistiken är väl emot oss men jag hoppas verkligen att han är min "rätta", det känns så nu i alla fall.

examynia
0

jag letade som fasen ett tag.. men tillslut så gav jag upp. visst hade man små strul med ett par stycken men aldrig något som utvecklades till nåt. men så helt plötsligt så fanns han där.. å de är helt underbart.. internet är att rekomendera om man har svårt att träffa nån utanför.. jag är helt kär å galen.. har varit ihop i 1 år å 7 månader nu å förlovade oss sista september å jafg känner att de är honom jag vill dela resten av mitt liv med…=)

[camillahj]
2

Jag hade varit singel i ca 3 år efter ett längre (dåligt i grunden) förhållande när jag plötsligt en dag förra hösten föll pladask för arbetskamraten som jag jobbat ihop med i drygt 4 år och aldrig någonsin känt några romantiska känslor förr. Han föll lika pladask när han uppfattat mina små signaler. Varken han eller jag fattar vart dessa känslor kom ifrån, vi flyttade ihop i stort sett direkt och nu lever jag ett underbart kärleksförhållande med mannen i mina drömmar. Han har ALLT jag drömt om. Han ska jag gifta mej med, han ska vara pappa till mina barn och han ska jag bli gammal ihop med! Kul hur livet kan te sig ibland!

SaraC
0

Jag vet inte riktigt vad det är som innebär att leta eller inte leta?

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Karmatarerskanise
0

#18 För mig är leta att du går på fester, är medlem på sidor osv för att hitta en partner. Att inte leta är när du är nöjd med livet osm det är, och kärleken plötsligt dyker upp :)

[Forest]
1

Jag träffa min man via nätet Glad Jag viste vem han var innan o tvärtom. Jag tog kontakt med honom via spraydate o därefter fika Flört  Det visa sig att han o jag är ganska lika på många sätt, samma knäppa humor samma typ av klädstil. Allt klickade vi flytta ihop och jag vart gravid, iår har vi vart gifta 6år och än idag kan det pirra när jag ser på honom. Jag älskar verkligen honom 10 år med honom är som en pissekvart men samtidigt känns det väldigt länge det är tryggt stabilt o skönt. Vi har bråkat aldrig heller.

SaraC
0

#19 Ja, jag kan förstå det här med att bli medlem på sidor eller att man tänker att nu gör jag det eller går hit för att leta en partner, men det känns mer komplicerat än så :S

Karmatarerskanise
0

#21 Komplicerat?

SaraC
0

#22 Ja, men om man inte är medlem på någrar sådana sidor och inte har inställningen att man går ut för att träffa någon, men ändå vill ha en kärlek i sitt liv, till exempel. Har man då slutat söka eller söker man fortfarande?

Karmatarerskanise
0

Man kan vilja ha kärlek i sitt liv men ändå vara tillfreds med det man har som singel, då ser jag inte det som man letar. Men vill man ha kärlek och inte trivs som singel, så letar man. Det är så jag ser det :P

SaraC
0

#24 Ok! Då fattar jag skillnaden! I alla fall i hur du menar Flört

I så fall träffade jag min sambo som en ren "poff". Vi kände varandra sedan tidigare, har samma kompisar. Men en sommar umgicks vi väldigt mycket och vi två fick en speciell kontakt då och innan sommaren var slut var vi tillsammans.

Destany
0

Jag träffade min via nätet. Jag hade dejtat rätt intensivt och kände att nu får det vara nog jag ska bara träffa en enda till sen ska jag återgå till singellivet o inte dejta på ett tag. Jag träffade honom o föll som en fura och nu e vi sambos o väntar tillökning =)

Så leta vet jag inte om jag gjorde men jag var med på dejtingsidor o sånt.

Huldan
0

Jag avr bitter på kärleken och skulle bara ha ett one night stand med pojken i fråga, sen poff så var jag förälskad och idag, sju månader senare ungefär, ska jag flytta in i en lägenhet med honom <3

meliora
0

Jag "letade" inte direkt, det mest bara blev som det blev. Vi träffades på internet, via en nätdateingsite, så det kanske kan tyckas som att man letar bara för man blir medlem där, men så var det inte i mitt fall. Helt ärligt vet jag inte varför jag gick med, men det är bland det bästa jag gjort :)

Sweelin
0

Jag hade slutat leta och sagt till mig själv "inga flera förälskelser!!" Och sen så träffades vi via internet och jag blev fast… Nu är vi förlovade Flört

Va lycklig och gör andra lyckliga<3

Mysdjuret
0

Träffade min kille på en buss. vi hade lite kontakt innan dess också eftersom min bror och han umgiks lite och jag var lite intresserad i honom. för honom var det love at first sight men första gången han såg mig hade han en annan tjej. det var för över 2 år sedan han såg mig första gången. och jag höll alltid ett litet öga på honom och hoppades att han skulle göra slut med sin dåvarande flickvän.
Med tiden gav jag nästan upp och gick in i en "jag skiter i killar"-fas. Men så en dag råkade han sätta sig bakom mig på en buss och jag vände mig om för att hälsa. Vi började prata lite och kom överens om att han skulle med på min brors lan som han livit bjuden till. (men bara för att träffa mig) och under lankvällen sprakade det av känslor mellan oss och vi kunde bara inte hålla oss från varandra längre.
Nu har vi varit tsm i 8 månader och han är helt underbar! Skrattande

"Man telur hann er guð. Við erum að drepa móður okkar, og snýr baki við það."
tass och gos/ djurälskande tös

LinaLj
0

Jag var öppen för förslag så att säga men hade precis flyttat tvärs genom landet och kände inte en kotte. Så det blev en hel del kvällar framför datan där jag snackade med gamla vänner för att känna mig bättre till mods.

Då hände det att en gammal bekant som jag hade haft kontakt med lite till och från i fyra år (från början ett kärleksintresse till en vän) började prata mer och mer med mig och det bara sa poff. Jag blev störtkär och naturligtvis bodde han i staden jag precis flyttat ifrån. Men, men långdistans förhållande i två år gör under för komunikationen och ruinerar en genom telefon räkningar.

Vi var ihop i fem år, några av de bästa åren i mitt liv, ångrar inte en minut att jag beslutade mig för att chansa.