Fin vän
Igår insåg jag att jag har världens finaste vän. Vi har inte träffats utan bara snackat på msn och så, men han känner mig så mycket bättre än många människor som finns runt omkring mig.
"There are only two people who can tell you the truth about yourself - an enemy who has lost his temper and a friend who loves you dearly."
- Antisthenes
Han är ärlig och säger det rakt ut, vad han tycker och tänker om mig. Om han inser att jag gör nått fel så säger han det. Han nickar inte och låtsas som att allt är okej. Genom att prata med honom lär jag mig saker om mig själv som jag inte visste, tänkte på, innan. Det är som om han har fått mig lära känna mig själv bättre. Och efter att han har varit sådär ärlig så säger han förlåt, som om han hade nått att be om ursäkt för. Jag hade gjort vad som helst för att alla mina vänner, alla vänner som jag någonsin haft, skulle vara så ärliga som han är. Då hade jag sluppit allt det som jag har gått igenom.
_"Du är sitter bakom ratten, men har blicken i backspegeln hela tiden istället för i vindrutan. Så min fråga till dig är; Ser du inte mig framför dig? Ser du inte mig i din vindruta? Varför vänder du dig om bakåt när jag är framför dig? Inte bryr jag mig om vad du har vart med om, det är det förflutna - inget du kan göra nått åt. Om du bara vände dig om och tittade i vindrutan istället för backspegeln, så skulle du se att jag står där med öppna armar och väntar på en kram. Men när du säger långsamt farväl, vad vill du att jag ska säga då? Hejdå? Det kommer inte hända för jag är här för att stanna. Jag går ingenstans."
_Och sen nu idag när jag tacka honom för det han skrev igår så skrev han "tack själv". Jag frågade vad han tackade för och han bara "för att du finns" .. Ingen har någonsin skrivit det till mig.
Är så glad att han finns i mitt liv och jag önskar att alla kunde få ha en vän som honom.. En som är ärlig, fast på ett snällt och bra sätt. Även om sanningen är jobbig att höra.
åh sånt är så underbart :) grattis
You know you're not the way you seem
You're not a puppet on a string
Maybe it's not too late
You could still feel the hand of fate
Just close your eyes and play the game <3
Vad härligt! :) Skönt med människor som är ärliga :)
Den med backspegeln och vindrutan ska jag tänka på.
Ja, det är underbart och härligt :D
Ja, jag också. Väldigt bra och fint sagt tycker jag! :)
Grattis :) vad skönt o ha sån fin vän 
Fint att du funnit en sådan vän :)
Du verkar verkligen ha funnit en fin vän 
Jag säger också grattis till en fin vänskap.
Jag blir bara lite misstänksam när du skriver att han är så ärlig och sedan ber om förlåtelse.
Är han elak i sin ärlighet eftersom han ber om förlåt efteråt?
Det är ett sådant typdrag för manipulativa människor annars att trycka till och sedan vara ångerfull.
Nu ska du inte lyssna för mycket på vad jag skriver för jag vet ju givevis ingenting mer än det du har berättat men ni har ännu inte träffats irl och det kan vara en stor skillnad.
/Maria
Bra input bumbleboo.
#7 Nej, han är inte ärlig på ett elakt sätt. Så nej, jag vet inte varför han skriver förlåt ^^ Jag tycker bara det är bra att han är så ärlig som han är :)
#9 OK
/Maria
#10 Det jag menar med att han är ärlig om är hur jag är som person, typ.. Liksom, alla andra säger "du är bäst!" men han säger "du är inte perfekt!" .. Inte riktigt dom orden men ni kanske förstår hur jag menar. Han har fått mig att reflektera över mig själv och hur jag är, han har lärt mig mer om mig själv och att saker och ting kanske blir bättre om jag är mer positiv. För jag är en ganska negativ person, jag har svårt att släppa in människor.. och när jag gör det stöter jag bort dom efter ett tag. För att inte bli sårad. Men han har fått mig att förstå att alla inte är här för att såra mig..
#11 Det låter jättebra.
Då får du vara lika ärlig tillbaks och säga att han inte ska be om förlåtelse bara för att han säger som det är
/Maria
#12 Jag har sagt det :P Men han lyssnar inte på mig. Han är rädd att han sårar mig men det gör han inte ^^