Relationer iFokus

Relationer

Etikettotrohet
Läst 38248 ggr
freudiana
185

Otrogen? Hur vet man?

Hur vet man om ens partner är otrogen? Vad är de "typiska tecknen" man bör se upp för?

Gasoline
5

Märker man att h*n ljuger om små som stora saker bör man ju börja fundera vad den mer kan ljuga om… Aldrig ett bra tecken på vad som skulle kunna komma.

Karmatarerskanise
5

Vet inte om det finns några typiska tecken. Är ju olika från person till person.

Men ett förändrat beteende kan vara tecken på det. Mycket hymlande och konstiga förklaringar. Färndringar i beendet mot partnern. Kallhet, ilska.

Sara
9

Jo det finns typiska tecken. Försvinner hemifrån längre tider, jobbar över utan att vara på jobbet när man ringer, blir avståndstagande, söker mindre närhet, får telefonsamtal och sms och går undan för att prata om h*n inte gjort det innan.

Sara

Buffaomini
0

ett väldigt tydligt förändrat beteende tyder väll oftast på att något har hänt. behöver ju dock inte alltid vara otrohet, men när man bryter de vanliga mönstrerna och exkluderar sin partner där partnern alltid varit välkommen, då skulle jag ialf börja undra

Karmatarerskanise
1

#4 Precis. Det behöver inte betyda otrohet, kan vara annat också.

Men ett snack vid sådana förändringar är på sin plats.

Ladydragon
0

läs den här listan….hittade den på en websida och det slog mig att mitt ex anvnde en hel del av dom här Obestämd

Bevingade ord från vänstrande partners!

"Hon är precis som en syster för mig,det är allt"

"Jag skulle inte göra det mot dig.Jag svär"

"Vi talade om hans tjejs vänner problem"

"Du försöker att styra mig och det fungerar inte så"

"Jag vet inte varför jag gav henne mitt telefonnummer"

"Det är en dödlig attraktion"

"Varför spionerar du på mig?"

"Ja jag har en flickvän, men vi har inte sex,jag diskuterar med henne om de problem vi har i vårt äktenskap"

"Jag trodde inte att du älskade mig"

"Ingenting händer,vi är bara vänner och njuter av varandras sällskap. Du ger det här orimliga proportioner"

"Hursomhels varför kontrollerade du min telefon,det är kränkande för mig?
"
"Jag har en present till dig och om du inte slutar kommer jag inte ge den till dig"

"Jag skickade inte mail till henne. Jag skickade dem till hennes dator"

"Vi är bara kompisar och inget annat!"

"Jag var bara nyfiken"

"Om du var en bättre hustru och en bättre älskare, skulle jag inte behöva vända mig till andra gifta Kvinnor.Om du ville gå med mig på Swingerskulbb skulle jag inte behöva vara otrogen eftersom du skulle vara där med mig."

"Jag vill inte bära mina bröllopsring eftersom jag är allergisk"

"Jag ville bara ha en egen kompis"

"Jag! Du drev mig till det"

"Jag tänkte på dig hela tiden det som hände"

"Jag skulle inte kunna vara otrogen mot dig.Den tjejen som ringde och hävdar att vi hade sex knullar med alla. Fråga vem som helst"

"Är du otrogen?"

"Jag kan inte säga nej till honom"

"Det är bara en ofarlig flirt … det är inte som om jag någonsin kommer att ligga med henne Varje gång har jag fantiserat om att det var du "

"Hon är en god vän till min mamma"

"Jag har saknat dig och hon såg ut som du"

"Jag kunde inte få en signal på min mobiltelefon för att ringa er och säga att jag var för trött för att köra hem "

"Du har drivit mig bort från dig"

"Om jag ville vänstra, skulle jag inte vara otrogen med en gift kvinna"

"Den enda anledningen jag pratade med henne var om oss"

Vad min man sa till mig när jag hittade ett konstigt nummer på telefonen:
"Jag sysslar med svartspel för spel och ville inte att blanda in dig"

"Jag skulle aldrig göra så mot dig, jag älskar dig älskling, du ska lita på mig" Ända tills jag gav honom i telefon med henne till den andra änden.

"Jag kan inte bryta upp med henne istället för dig eftersom du klarar det bättre"

"Jag bara ger dig den tid och det utrymme som du behöver"

Karmatarerskanise
3

#6  Flera av dom där påståendena är ju riktigt löjliga :)

[Mairah]
0

# 6 Förvånad Oj oj.. Fast visa av dem har man nog hört någongång tidigare i sitt liv.

Sarah
12

Gå inte och leta efter tecken, du kommer bli galen.

Karmatarerskanise
1

#9 Precis!

freudiana
0

Hej alla! Tack för era svar! Nej, jag går inte och "letar tecken"men är nyfiken på andras upplevelser.

Jag är själv ganska naiv och godtrogen, och det har funnits många i min bekantskapskrets som varit otrogna -alla andra har vetat/fattat …utom jag.  Därför undrar jag hur andra kunde förstå vas som pågick, men inte jag (som annars har  bra intuition)? De såg uppenbarligen tecken som helt gick mig förbi.

Jag fick ett rejält "wake-up call" för två år sedan då det visade sig att min tvillingbror, som jag trodde hade samma grundläggande värderingar som jag, hade bedragit sin sambo i 4 års tid. Han levde ett totalt dubbelliv, ljög för alla och hade Kvinnor på en massa olika ställen. Dessutom fick jag veta att han hade en 5-månaders dotter i Estland. Jag, och våra föräldrar, fick en fullkomlig chock av att få veta allt detta. Min man hade däremot lång tid innan antytt att min bror var otrogen, att han såg saker i hans beteende som definitivt tydde på det…men jag kunde absolut inte tro det om min bror. Tji fick jag.

[Mairah]
0

# 11 Oj, jisses! Förvånad

MonaAlexandra
4

Jag anser att man ska lita på sin partner tills den dagen dom visar motsatt tillit. 
Men klart att man ibland undrar, människan är bara så.

Pehpsii
0

#6 de första två där har jag upplevt själv. Den första gör mig illamående. För om hon var som en syster, varför låg han med henne då? Vet inte hur han hanterar sin familj, men så gör INTE jag!

Anhars håller jag med att konstiga beteenden där de drar sig undan mkt är ett orostecken (mne inte nödvändigtvis ett otrohetstecken)

www.freewebs.com/gypsymice/

http://pehpsii.blogspot.com/

Katti
4

Plötsligt intresse för kläder och att han sköter sin personliga hygien bättre är klassiker. Liksom att han jobbar över (eller golfar/är ute med grabbarna/you name it), men inte går att nå på telefonen t ex.

Porklash
4

He he då struntar jag i att duscha i helgen. Jag vill inte oroa frun!Tungan ute

pEr

Katti
0

Det låter som ett klokt beslut! D v s om du inte tidigare har duschat på helgerna Cool.

Porklash
0

Men nu när jag tänker på det så brukade min fru skämtsamt klaga när jag använde den dyrare deodoranten och skulle bort!

Men det var ju för att vara snäll mot grabbarna! Nån gång kan väl jag också lukta gott!

Skrattande

pEr

MonaAlexandra
0

Det finns ju gånger då man gör sig fin när man ska bort bara för känslan av att känna sig snygg. Vet att min sambo brukar göra sig extra snygg ibland, helt utan anledning. Jag med :)

Karmatarerskanise
0

#16 Hahaha Flört

Katti
0

# 19 Fast det jag sa var ett förändrat beteende när det gäller t ex kläder och personlig hygien. Har ens partner gjort så alltid finns ju ingen anledning till oro av den orsaken!

Gur4m1
1

Tecken (som gemensamt- inte åtskilda definierar det) jag såg när min sambo var otrogen:

- förändrat beteende (om han normalt gjort en sak så hade han plötsligt börjat med något annat, ett annat umgänge bland annat).

- dolde saker, satte lösenord på datorn (där jag förut fått sitta).

- ta med sig telefonen överallt, och ibland gå undan/be mig gå och göra annat för han skulle prata med någon.

- gå från tjatsex-beteende till inget intresse alls.

- börjde lägga upp bilder på sig på "forum" osv :> (var väl nån tjej där som han flirtde med osv (hör också till -anorlunda beteendemönster).

- "alla utom jag, visste", folk antydde saker men sa inget. En del nära, gemensamma vänner visste om att han flirtade (och gått längre) med vissa damer.

Och uder all denna tid när man försökte snoka eller prata ut om det- så fick man blånekande och anklagelser för att vara en neurotisk, överanalyserande, paranoid psycho-flickvän.

Grejen är när killen säger så, så blir man ju rädd och tvekar. Men i efterhand var det ju hans sätt att "försvara sig". Han fick hellre mig att tvivla på mig själv och "magkänslan" än att bara vara öppen och göra slut direkt. Han släpade mig istället igenom ett helvete av tvivel och smärta >_<

Varför? Vissa människor klarar inte av att vara ensamma.. För mig är inte "han är ju med mig" någon jävla tröst. Däremot vävljer jag att lita på den man är med.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Geru
0

#22 Eh… Jag fastnade lite vid "- gå från tjatsex-beteende till inget intresse alls." Är inte det ett rätt seriöst problem i en relation, från första början?

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

Gur4m1
1

#23 Ja, absolut :) Men jag tänker int så på det då- först var det ju skönt. Menade mer att han var mer sexuell än migunder perioder och de få gånger (jag gillad eju sex) jag sa nej så var han rätt dålig på att ta det och beteddesig som om att jag "alltid sa nej". Duktig på att överdriva och lägga skulden på mig kanske jag också ska lägga på listan.

Sen gick han och "grinade" om sin "elaka" flickvän och sina "bekymmer i relationen" till tjejer på internet osv :). Grejen var ju som så att de problem vi hade var pga honom själv och hans beteende, även de gåner jag inte ville ha sex. Vem vill ha sex med någon som tex inte duschat på en vecka- bara suttit och spelat spel? Jag  är iallafall inte lgad åt det hållet.

Geru
0

#24 Varför ens vara tillsammans med någon sådan:/ Grundläggande hygien och beteende är ju rätt… ja:p

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

hus-musen
0

#25 Man kan fortfarande älska någon även om personen ifråga är en ohygenisk slusk.

Qui dormit, non peccat

Geru
1

#26 Ah, men nu var det inte bara det att han var ohygienisk ju. Snälla läs alla inläggen innan du kommenterar.

-Stephen Hawking

hus-musen
0

#27 Ehm.. har redan läst inläggen. Och svarade precis på dem, man kan älska någon ändå oavsett hur de ser ut och beteer sig. Så snälla, lägg ner.

Qui dormit, non peccat

Geru
0

#28 Eh. Jag säger som i förra inlägget. Om någon behandlar dig dåligt i en relation så ska du, för ditt eget bästa, bryta med den personen. Jag står fast i sådant tänkande. Och att ha en relation med någon är inte relaterat alls till att älska någon. Det är två skilda saker.

-Stephen Hawking

Kalli
0

#29: Det borde man, tyvärr är det inte alltid så enkelt. Det finns Kvinnor, och män för den delen, som sitter fast i bra mycket värre situationer än den Gur4m1 beskriver utan att kunna ta sig därifrån. Det ger knappast någon ett frikort till otrohet dock.

Gur4m1
0

#25 om han från dag ett varit "otroget, snuskigt svin" så skulle jaginte varit med honom- är inte lika lätt när man flyttat 100 mil och bor ihop :D ÄR inte så "bara" när någon förändras, inne i en relation. Sen mådde han ju inte rba så man hade ju lite överseende men ajg sa ju nej tack till sex om han inte kunde sköta sin deal. Men det var tydligen lättare för honom att gå till någon annan då denna man var otroligt charmig och socialt skillad rent så. Är nog så att han tog mig väldit mycket för given och det var enklare att göra sig fin för någon annan, en ny och spännande kvinna. Men så tog det ju också slut? :) JAg kan förlåta otrohet, en gång. Men tar inte mannen den chansen så har han förbrukat sin tillgång till mig.

Varför jag stannade längre än nödvändigt? 1. JAg älskade honom trots allt så man vill vara SÄKER. Att en person mår dåligt och inte sköter sig eller är lite jobbigär inte en orsak enligt mig. Otrohet är dock det. Han kund eju inte lösa våra problem, han skapade bara fler! :)

2. Beroende. Jag ville inte flytta tillbaka till min gmla stad, jag hade jobb, skola och nya vänner där jag bodde med honom men just då kudne jag inte se hur jag skulle klara av att bo ensam, att ens få ett eget boende. Det såg hopplöst ut. Men det löste sig!

Geru
0

#30 Inte sagt att det är enkelt någonstans - jag säger att det är det som är bäst för en själv helt enkelt, även om det kommer göra ont, och vara extremt jobbigt, så vinner man på det i längden.

#31 Okej:) Jag förstår. Är iallafall glad att du tog dig ur det:)

-Stephen Hawking

Gur4m1
2

#32 för mångaär ju problemet att man inte SER problemet på samma sätt när man är "mitt uppe i det". Man höjer hela tiden trolleranströskeln för saker man aldrig hade accepterat innan relationen :> För i backspegeln kan jag ju se att jag stannade för länge. Men just då fanns inget alternativ. Men ja, jag märkte när det vankades otrohet :>

[swiss]
0

#33 Håller med, lätt att acceptera mer än vad man hade bestämt sig för innan.