behöver råd..
ja har en historia av att ha många tjejer, ofta samtidigt, ja har alltså inte vart en särskilt bra partner någonsin. för några månader sen träffade ja en tjej som ja verkligen gillar men nu är ja rädd att jag ska falla tillbaka i gamla spår så att säga :( vill verkligen inte såra henne men ja vet inte hur ja ska låta bli, specielt när ja dricker är det väldigt nära ofta.
nån som har lite liknande??
Låt bli att drick?
Nej, du kanske behöver fundera på vad det är som gör att du vill ha många tjejer runt dig? Eller om det bara blir så av en slump? Har du svårt för att ingå ett seriösst monogamt förhållande? Vill du vara i ett seriöst förhållande överhuvudtaget?
Kan också vara så om du verkligen faller för denna tjej och hon verkligen känns rätt så kanske ditt "behov" av att vara med flera försvinner? Inte varit i din situation men detta är vad jag tänkte på. Annars får du kanske se över dina alkoholvanor om du vet att du har svårare att vara trogen onykter så att säga.
// Madelene och Pälsbollarna
Sajtvärd på Camping
Medarbetare på Omplacering och Gecko
#0: Skulle tro att om man inte är hel på insidan så kommer dessa behov, till exempel flera tjejer, att inte en räcker.
Som #1 skriver är det nog bra att gå till grunden med varför du har detta beteende, alternativt fylla tomrummet som nog finns där med annat än vad du egentligen inte vill ha.
Håller med. Ta reda på varför du inte lyckas hålla dig till en person även om du vill det. Något är det ju som gör att du håller på med ett sådant beteende.
Sedan är det ju ett bra tips att låta bli att dricka, om du nu är seriös.
Är det så bara att du inte kan vara i ett förhållande utan att träffa andra, så kanske du får kolla upp om hon går med på ett öppet förhållande.
(Blev fel ordval i #2, jag var trött. "Behov" låter fel…)

Jag var likadan förut, massor av killar och flera samtidigt. Men, jag kraschade till slut. Jag kan sakna den tiden, jag hade kul, men det handlar i slutänden även om bekräftelsebehov. Känner du dig stressad av att inte ha flera tjejers uppmärksamhet är det kanske dags att jobba med självkänslan.
Om du har svårt att hantera alkoholen, drick inte… jag löste mina problem genom att isolera mig några månader och fundera på mitt liv och tog hand om mig själv. Nu säger jag inte att det är den bästa lösningen för just dig, men en radikal förändring är inte alltid så tokigt. Jag bestämde mig för vad jag ville vara för typ av människa och sen genomförde jag det. Har inte ångrat mig alls. Jag slutade behandla killar illa, jag började ta hand om mig själv och jag blev kär. Det är ca 5,5 år sedan jag krachade och jag har nu varit kär i samma kille i 5 år.
Så, hantera dina problem, se dig själv i ögonen :)
Som många redan sagt- ta reda på bakgrunden till att dinhistoria ser ut sådär, nöj dig inte med gamla klyshir so att "män vill ha flera kvinor, det är naturligt!" :D Vilekt det förvisso är, men det ärinte naturligt att mot sin vija tex såra någo man älskar. Du vill avra seriöst, då behöver du kanske hjälp.
Prata med en psykolog tex, då sådant beteende oftast är jämförbrt med drogberoende, spelberoende, matberoende etc. Du har ett behov och du fyller det med sex/bekräftelse som någon sa- på ett sätt som folk normalt inte gör. Du är knappast född till att vara "otrogen" för all framtid, men du måste kanske söka hjälp för att komma till kärnan till det och vända på beteendet.
Klarar du det inte ändå, är ju ett öppet förhållande ett alternativ, men då gäller det ju att finna en tjej som går med på en sådan typ av relation. Frågan är ju också om du egenltigen är intresserad av en sådan lösning.
Lycka till!
Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com
tack för alla bra svar!!
ja vet inte faktiskt om det ligger någonting under allt…ja har alltid bara haft lätt att få tjejer och då tagit chansen när den kommit liksom…
ja ska dra ner på drickandet det är varken bra för kroppen eller knoppen
ja vill verkligen att detta ska funka!!