Jobbigt med allt!
Hej igen folk! Vet att det var ett tag sedan jag skrev här men behöver lite mer råd!
Så här ligger det till! Jag är gay och har inte sagt det till mina päron än då jag är jätte rädd att dom ska bli besvikna och kasta ut mig. Jag känner dock ett stort behov av att få säga det till dom men kan ju inte det… Pga detta så mår jag grymt dåligt och vet inte vad jag ska ta vägen… Kan säga ett det sjukaste av allt är att jag har flickvän :O Jag vet vad hände där typ? Ne men när jag själv fattade att jag var gay så ville jag bara ändra på mig så då skaffade jag flickvän och hoppades på att dessa känslorna skulle försvina.. Nu har vi varit tsm i snart 2 år… (Jag vet stackars tjej) Hon är jätte kär i mig och jag känner inget för henne… Och för att toppa allt så har jag börjat prata med en jätte charmig man. Asså han är verkligen allt man kan hoppas på typ..
Orkar inte skriva mer nu… Vet inte vad ni ska skriva heller men,men….
PS: Jag har dyslexi så stavning och sånt är inte mitt största element..
Det första du bör göra är ju att berätta sanningen för tjejen, eller i alla fall göra slut. Vad är meningen med att ha ett förhållande med någon man inte älskar? Någon man aldrig kommer älska?
Du blir inte mindre homosexuell för det.
Ge henne chansen att hitta någon som älskar henne. Håll inte kvar henne i detta falska. Släpp henne.
Varför tror du att dina föräldrar kommer kasta ut dig? Har dom visat sådan avsky mot homosexualitet?
#1 hon vet faktiskt om det.. Men hon vill försöka ändå och jag är för svag för att säga nej… Nu har vi en paus då hon tycker jag inte är tillräkligt kärleksfull… Och till mina päron så nej dom har inte sagt något dock så är min pappa lite fördomsfull.. Och mamma bara kötar om barnabarn osv… Fett jpbbigt..
#2 Hon vet om att du inte är intresserad av henne, ändå vill hon försöka? Ja, då är det ju inte synd om henne som du skrev i ditt första inlägg. Då vet hon ju vem hon är tillsammans med. Och det är väl inte konstigt att du inte är tillräckligt kärleksfull 
Min erfarenhet är att föräldrar tar sådana här saker bättre än många tror. Du är deras son oavsett vilket kön du dras till och jag förmodar att dom älskar dig så som bara föräldrar kan, det lär dom göra även när dom får veta detta om dig.
Barnbarn kan dom ju få ändå, om du skulle vara intresserad av att skaffa det, men du ska inte känna någon press för att din mamma pratar om barnbarn.
Kan inte tänka mig hur jobbigt det måste vara att hålla det hemligt.
Jag råder dig till att ta tjuren vid hornen och berätta. Tror du komemr må bra efter.
#3 humm… Något mer som gör att jag inte vågar säga är att alla när grannarna är på besök så sitter dom och säger att "om min son/dotter hade blivit gay så hade jag dödat dom" Och jag är lite orolig att om grannarna fick reda på att jag är gay så kanske dom skulle sluta umgås med mina föräldrar? Det var ju typ pga dom bi flytta hit..
Och så är jag väldigt rädd att stämningen i familjen ska förstöras helt.. Typ att ingen vågar prata mer och såna grejer
#4 Det finns ju inget som säger att grannarna behöver veta. Du kan ju be dina föräldrar att inte säga något, om dom tror att det kommer förstöra något. Men jag måste säga att det låter som ointelligenta människor som säger sådär om sina egna barn. Jag hade flygit i taket om jag hörde någon jag känner yttra sig sådär.
Förstår din oro lite, men tror du inte innerst inne att dom faktiskt skulle kunna ta det bra? Att dom skulle bete sig moget angående det?
Skulle dom inte uppskatta din uppriktighet? Att du anförtror dig till dom?
Har ni någonsin pratat om ämnet homosexualitet?
#5 En liten naktel med grannarna är ju att en av dom har en son som jag är jätte bra kompis med.. Och chansen är ganska stor att han skulle få reda på det och sedan via den vägen då…
Och nej vi pratar aldrig om sådant hemma.. Tror ärligt att jag hade fått en känga upp i röven och kanske en hundring till bussen.. Och vart ska jag då ta vägen? Jag får nog hålla det innom mig tills jag spricker!
#6 Förstår inte riktigt. Varför skulle han få veta det för att dina föräldrar får veta?
Hemskt tråkigt att du tror att dina föräldrar skulle agera på det viset. Jag hoppas innerligt att du har fel gällande det och att du tar mod till dig och vågar komma ut :)
Hur gammal är du?
Nej ,men vi har ju gemensama kompisar jag och grannens son och några av dessa kompisar vet ju så det är la bara en tidsfråga innan någon säger det till han på fest eller något..
Jo men tyvärr får man ju inte välja sina föräldrar :/
Är 18!
#8 Då är ju risken ganska stor att dina föräldrar får veta det genom hans föräldrar. Så är det bättre att dom får veta det bakvägen eller genom dig?
Nej, vi får ju inte välja våra föräldrar.
Är dom inte kärleksfulla mot dig?
Va stolt över dig själv! Du är den du är och stå också för det! Gillar dom det inte eller accepterar inte dig som person så är dom bara idioter - livet är för kort för att umgås med idioter.
Du kommer väl ändå flytta snart och kan itne tänka mig att dom kastar ut dig bara för att du kär i samma kön? Du är vuxen och visa som sagt att du inte döljer detta för om man gör det så skäms man, och man ska som sagt inte skämmas för den man är. 
Va lycklig och gör andra lyckliga<3
Det första du bör tänka på, är att vara sann mot dig själv och mot dom du älskar, hur svårt det än kan verka, eller hur ont det än gör.
Du följer åtminstone ditt hjärta och är sann mot dig själv och kan må bra av det. Om dina föräldrar inte kan acceptera sanningen, så måste du förstå att det inte är ditt fel. Men jag tror nog, hur svåra föräldrar än kan vara, så älskar dom dig och accepterar dig.
Det kan vara värre med din flickvän. Hon kanske haft drömmar om er framtid och älskar dig. Jag vet ju inte hur ert förhållande är. Kan ni prata? Kan ni vara ärliga mot varandra?
Du bör kanske förbereda ett samtal med henne och berätta precis som du känner ur hjärtat. Nånting måste du fått ut av ert förhållande eftersom ni ändå varit ihop i drygt 2 år. Hon kanske ändå känt på sig något, anat att nåt inte står rätt till (i hennes ögon/känslor).
Jag tror hon förstår om du tar dig tid att sätta dig ner och pratar med henne. Förhoppningsvis kan ni istället bli bästa vänner :)
Jag önskar dig lycka till ,kram
#11 Flickvännen vet om hur det ligger till. Går att läsa i #2.
#4 Det beror säker på hur vilken uppfostran man fått som förälder också. Men jag skulle aldrig kunna säga nåt sånt. Jag skulle älska mina barn oavsett vad.
Visst kan det vara en omställning för dina föräldrar om du tar hem en pojkvän, istället för det flickvän du varit ihop med 2 år, men det är inte ditt problem.
Men däremot bör du prata med dina föräldrar och säga hur du känner. Du måste ju ändå följa ditt hjärta för att bli lycklig.
JAG HAR GJORT DET!!!!!!!!! Jag gjorde slut men flickvänen och sa till mamma hur det ligger till…. Har aldrig gråtit så mycket i hela mitt liv… Och det ända hon sa var det allt? :) Pappa vet inte än men mamma skulle säga det till han i veckan när jag inte är hemma :) ÅHHH det känns så jävla skönt! :D ÅHHH tack för tips och uppmuntran!
Åh vad kul att höra!
Ja det måste lyfts en sten ur ditt bröst. Hoppas allting går fint. Bra reaktion från din mamma 
#14 Grattis
Verkligen kul att läsa!! Starkt jobbat!
Efter att ha läst tråden så säger jag samma som Hera. Grattis till dig.
Bra jobbat som sagt 
grattis :D
You know you're not the way you seem
You're not a puppet on a string
Maybe it's not too late
You could still feel the hand of fate
Just close your eyes and play the game <3
Åh, bra gjort :D Måste kännas jätte skönt :)
Jag skulle skrivit något i stil med de andra inläggen i tråden.