Relationer iFokus

Relationer

Etikettförhållande
Läst 2945 ggr
lottten
0

Bryta kontakten?

Tycker ni man bör bryta kontakten med sina f.d svärföräldrar när förhållandet med deras son/dotter tagit slut? Jag pratar om ett långt förhållande på 8 år. Inga barn inblandade.

Sara
0

Nej varför?

Så länge ni är vänner så varför utesluta dom bara för att deras barn och du inte är ihop längre.

Jag är fortfarande nära vän med ett ex mamma. Iof är jag vän med honom med men vi ses nästan aldrig längre.

Sara

Lojs
0

Det beror helt på situationen tycker jag. Har man blivit goda vänner så tycker jag man kan prata om saken och om alla vill så kan man fortsätta umgås.

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Karmatarerskanise
0

Är man bra vänner så ser jag ingen anledning till det.
Men har man blivit ovänn med sitt ex kan det ju vara lite känsligt.

lottten
0

Mitt ex var otrogen och jag avslutade relationen.  Jag var ok med att fortsätta som vänner men inte han. Han vill ha mig tillbaka eller bryta helt. Han accepterar inte att jag träffar någon i hans släkt. Allra minst hans föräldrar (som jag hela tiden haft en god kontakt med) Måste jag rätta mig efter honom och hålla mig undan. Jag vet att hans föräldrar försökt prata med honom om att vi alla ska vara vänner, eller iaf att dom gärna är vän med mig. Men han säger blankt nej

Sara
3

Nä du måste inte rätta dig efter honom. Det är inte hans beslut, det är ditt och hans föräldrar.

Sara

hus-musen
0

Att du och hans föräldar är vänner har han inte med att göra. Han kan inte bestämma vem du ska träffa eller vem hans föräldrar ska träffa.

Qui dormit, non peccat

meliora
1

För mig hade det känts lite konstigt att komma in i ett förhållande där min pojkvän fortfarande har kontakt med sitt ex föräldrar..

Men jag vet inte hur det skulle kännas om det liksom var tvärt om. Och det skulle nog vara svårt att bara..bryta alla kontakter för att man inte längre är tillsammans med deras son längre. Tror det beror lite på hur det ser ut för övrigt också.

[TrevorS]
0

Hur har det gått?

[Ninjakossan]
1

Du är en vuxen människa, och hans föräldrar är vuxna, varför skulle ni inte kunna ha kontakt? Det är ju helt upp till er, han har väl ingen talan i vem du ska umgås med eller vem hans föräldrar ska umgås med? Han borde inte ha det i alla fall.

Sedan är det klart, du kanske inte behöver äta middag där titt som tätt när han är där (vet inte vad för slags kontakt ni har/vill ha) eller fira jul med deras släkt eller så, det kan ju kännas jobbigt för honom och tvingar ju då honom att umgås med dig även om han inte vill. Men att ses på en fika eller slå en signal på telefon ibland är väl inget han behöver bli berörd av och bry sig om.

[Mairah]
0

Har ni en fin relation så varför inte.

Katti
0

Att slippa dem var i mitt fall det absolut bästa med skilsmässan Oskyldig. Blev däremot lite ledsen att min f d svägerska, som jag aldrig haft något otalt med, tog bort mig på fb direkt. Det kändes lite onödigt…

Nej, allvarligt talat så har väl inte han med det att göra!