Bitter och avundsjuk
Sitter och känner mig så bitter och avundsjuk just nu, och vet att jag inte alls borde känna så!
Min pojkvän är musiker och vill så klart göra allt han kan för att få karriären att kicka igång. Han har bestämt sig för att spara några tusen från studielånet han får, samt alla pengar han tjänar på jobbet (skulle tippa på att han nog kommer få ihop en 10-15 000 till sommaren) så att han kan åka till Portugal i sommar och samarbeta med en kille han känner och surfa. Och jag får inte följa med. Och alla mina pengar jag sparar går till att betala av skulder, hyran osv. Känner mig så bitter över att jag inte kan få "åka snålskjuts" och ha lite semester i sommar jag med, och avundsjuk över att han kan spara sina pengar medans mina försvinner innan jag fått dem i handen ens. Borde vara glad för hans skull, men finner det hårt - speciellt när han uttryckligen sa att jag inte fick följa med.
Behövde mest få ösa ur mig lite känslor tror jag, men har någon tips på hur man kan tjäna ihop lite extra pengar så att jag också kan hitta på något så vore det väldigt uppskattat :)
Har inte han någon hyra att betala?
Förstår att du reagerar om han sagt att du inte får följa med. Det hade jag också blivit ledsen över!
Jo, men det är det enda också, så han har mer pengar att röra sig med. Då han är student och jag jobbar så åker jag på alla skatter, tandläkarräkningar osv medans han får allt gratis - utom hyran då.. På papper så får han in mindre pengar, men hans utgifter jämfört med mina går ju inte att jämföra..
#2 Va? Får man gratis tandläkare som student? :O
Men glöm inte, han kommer råka på samma verklighet som du sen :)
Du borde ju kunna lägga undan lite lite pengar varje månad. Kanske kommer du inte iväg till sommaren, men kanske vintern, eller nästa sommar :) Det gäller att vända på alla slantar.
Har en väninna som lever på existensminimum, och hon lyckas spara någon hundring i månaden genom att verkligen planera alla inköp.
#3 Ja här i UK så får man det :) Gratis recept hos läkaren också..
Jo, borde verkligen spara mer, men det är svårt ibland. Får ta och diciplinera mig lite mer och kanske vara lite strategisk med önskelistan i jul 
#4 Där ser man :)
Ja, det är inte det lättaste att spara alltid. Man får verkligen se till att göra det. Och att ha en julstrategi är aldrig fel