Annons:
Etikettsvartsjuka
Läst 5945 ggr
skotty
2011-09-18 07:43

Han ljuger

Jag har pratat med en kille på internet ett tag. Vi smsar en del också (hela tiden när vi inte pratar på msn) och har också pratat i telefon några gånger. Han är världens gulligaste och vi planerar att träffas inom en snar framtid. Jag tycker om honom, han säger att han tycker om mig. Och det verkar faktiskt som att han gör det. Han säger att han vill träffa mig och bygga upp ett förhållande. Jag har aldrig haft pojkvän tidigare.. Har tyckt att andra saker varit viktigare och sen har jag inte hittat någon som jag tyckt om. Men så började jag prata med honom och t.o.m över internet var det kärlek vid första ögonkastet. Något som han också säger att han kände.

Men det är en sak med honom som stör mig. Jag har frågat honom två gånger om han har facebook. Första gången när vi precis hade börjat prata, då sa han nej. Sen hittade jag hans facebook ändå, så bestämde mig för att fråga honom igen. Nej, sa han igen. Tänkte inte så mycket på det, verkade som att han var ganska inaktiv där så.. Men igår så blev han vän med tre tjejer där. Tre tjejer som inte bor där han bor. Tre tjejer som ser sjukt mycket bättre ut än mig. Jag är en vanlig, normal tjej. Men dessa tre är snygga blondiner med stora bröst osv. Varför blev han vän med dem om han inte vill vara vän med mig? Han har bara massa fjortis/bimbo tjejer som vänner där, och det är det sista jag är. Om han gillar sånna tjejer, hur ska han då kunna gilla mig?

Och ska jag prata med honom om det? Ska jag berätta att jag vet att han har ljugit för mig? Och om han ljuger om en sådan sak som facebook, hur fan ska jag då kunna lita på att han talar sanning när det gäller allting annat?

Annons:
Maria
2011-09-18 08:03
#1

Det här med att aldrig ha träffats i verkliga livet….Obestämd

Jag kan försåt att en viss nyfikenhet och pirr kan uppstå men man måste ju ändå vara medveten om att på nätet kan vem som helst spela olika roller.

Jag tycker också det verkar skumt att han ljuger om en sådan simpel sak som Facebook. Det kanske inte betyder någonting men kanske är en varningsklocka.

Har ni bestämt att träffas?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

kalindas
2011-09-18 08:05
#2

Har ni träffats IRL?
För har ni inte det så tycker jag inte det finns någon anledning att diskutera hans Facebook medlemskap.
Många som dejtar över internet har en tendens att ha "flera bollar i luften" samtidigt.
Plus att bara för det är "snyggare" tjejer så innebär inte det att han är kär i dem. Sen kan det ju vara en på FB, som heter likadant.

Men orsaken att jag frågar om ni träffats IRL är om samma kärlekskänsla uppkom då?
För man kan bli förälskad över nätet, men det är inte förrän man ses i verkligheten och får titta, nosa, känna på personen. Som man vet om det kan bli nåt.

Vet inte hur många "prinsar" jag träffat över nätet. Haft god kontakt med via telefon och mejl. Foto som ser ok ut. När man träffar dem visar det sej att det är paddor.

Så kärleksförklaringar via nätet ska man ta med en nypa salt.

Hälsningar realisten Elisa

/Elisa

Lorita
2011-09-18 08:06
#3

Är det han då? Inte bara någon med samma namn på nästan samma plats?

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning




skotty
2011-09-18 08:17
#4

#1 Ja, vi har bestämt att träffats. Nästa månad. Eller tidigare, beror på hans jobb. Och ja, jag tycker också att det är konstigt att han ljuger om en sån simpel sak som Facebook.

#2 Nej, vi har inte träffats IRL. Och jag är mycket medveten om att det kan gå riktigt snett när vi träffas, men just nu känns det väldigt bra. Jag har träffat väldigt många kompisar från internet, fler än 50st. Många har det gått åt helvete med, men många har det också gått väldigt bra med. Antar att det är samma sak här. För han är en utav mina närmaste vänner, kan prata med honom om allt. Det är bara det där pirret som är annorlunda.
Och det handlar inte om Facebook. Det handlar bara om att han ljög för mig. Jag är alltid ärlig mot honom, hur pinsamt det än här. Om han inte ville vara vän med mig där så hade han kunnat säga det. Det hade jag inte brytt mig om utan det är mest det att han LJÖG.

#3 Ja, det är han. Helt 100 på det. Det är hans bilder.

[swiss]
2011-09-18 08:28
#5

Jag skulle frågat rakt ut varför han ljög om facebook, det är ju just det, om han ljuger om småsaker så kanske det blir större saker irl eller också ville han bara ha det för sig själv. Men en facebook är ju ganska enkel att hitta, så han borde kanske ha tänkt på det från början. Sedan tycker jag att man ska ta internetrelationer med en liten nypa salt, det kan visserligen gå jättebra, men i många fall spricker det så fort man träffas. Lycka till

Lorita
2011-09-18 08:31
#6

Varför inte skicka en vännförfrågan via FB till honom?

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning




Annons:
skotty
2011-09-18 08:35
#7

#5 Jag har skickat sms och berättat att jag hitta den. Han och min syssling har nämligen en gemensam vän där så jag sa att jag hittade honom genom hennes vänner. Frågade varför han ljög och sånt. Han sover, så han har inte svarat.

#6 Jag funderade på att göra det, men smsade honom istället..

StickyKitten
2011-09-18 08:40
#8

Häng inte upp för mycket känslor på en kille på nätet. Det är inte kärlek, du känner honom inte ännu.

skotty
2011-09-18 08:47
#9

#8 Det jag känner för honom är ingenting jag vill känna. Det är fruktansvärt jobbigt. För samtidigt som jag vet att det inte går att känna såhär genom internet, så känner jag så. Jag tycker om honom mer än jag borde, jag vet det. Jag vet också att det kan gå åt helvete samtidigt som jag vet att det kan gå bra. Och jag har valt att ta den risken.

skotty
2011-09-18 09:12
#10

Han har svarat mig nu. Han sa att han tyckte inte att det var någon idé att säga att han hade FB när han aldrig använde den. Och angående tjejerna som han blev vän med igår sa han att han inte har accepterat några vänförfrågningar, utan att det kan ha varit "gamla" tjejer som inte har accepterat honom förrän nu. Vet att han snackade med en hel del tjejer innan, så jag vet inte..

Lorita
2011-09-18 10:39
#11

Bara ett säkerhets tips, träffa honom på ofentliga ställen första gången, man vet ju aldrig.

Sen tillhör jag dom som vet att man kan hitta den rätta utan att täffas första gången, i mitt fall var det brev och många telefonsamtal : )

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning




Tonelisa
2011-09-18 11:29
#12

Usch ljuga om fb va löjligt!! han är inget att ha!!!! man ska aldrig lita på en som ljuger, löngnerna blir större med tiden.

Finns bättre killar där ute:)))

kram

Gur4m1
2011-09-18 11:32
#13

Som andra sagt redan- lätt att spela olika roller över nätet och när ni dessutom inte är tillsammans- självklart har han andra tjejer "på gång" också- ifall det går tokigt med dig- ni är ju inte tillsamman, ellerhur? Men att ljuga sådär och försöka undanhålla och få det att framstå som att "du är den ende"…

Hur gammal är du? Så du inte råkat ut för nån snuskgubbe som fejkar vem han är. Sen j, att man snckar med snygga tjejer betyder ju inte att han inte kna ha intresse för dig. Finns inen tjej som är snygg nog för att vara "den enda snygga kvinnan" i en mans liv. När ska tjejer fatta att skönhet =attraktion. Attraktion är inte smma sak som kär eller kärlek.

Det kanske är tjejer han har sex med, kanske totala främlinggar som han bara addar, bottar, gamla klasskompisar osv osv. Du vet först när du kna fråga ochh få ett ärligt svar men ajg misstänker att det inte går och då undrar jag- vad håller du på med? :D

Vill man träffa och inled något med någon där magkänslan SKRIKER att någonting är fel? intryck och att följa magkänslan är om något viktigt när man träffar folk över internet, då du har så lite att gå på.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Annons:
Honestyisdead
2011-09-18 12:57
#14

Jag hade dragit mig tillbaka om en person man inte ens träffat ännu ljuger om något så simpelt. Han har ju redan visat hur han sätter sina potatisar.

Gur4m1
2011-09-18 13:02
#15

haha precis som Hera säger- :>

Lita inte på en karl som inte kan plöja sin åker rakt.

Är säkert svårt att bara avskriva nåon pga en "liten lögn" när ni inte träffats och ni verkar ha "lovat" varandra saker och matat en förhoppning- men han är troligtvis "för bra för att vara sann" och om du tvekar reda nu….med god anlending anser jag, så tror jag inte att framtiden kommer att erbjuda någonting bättre med denna mans beteende.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

skotty
2011-09-18 13:23
#16

#11 Vi ska träffas på ett köpcenter :)

#12 Jo jag tycker också att det var löjligt, men men.. Tror han tyckte det var otroligt pinsamt att jag kom på honom. Men jag kommer inte lämna honom för en sån sak.

#13 Jadu, jag undrar också vad jag håller på med. Jag menar bara att jag inte alls är som dom tjejerna som han har på FB. Och sen undrar jag varför han kan ha dom som vänner men inte mig, haha.. Men jag bryr mig inte. Jag är 19 år och jag är helt säker på att han inte är någon snuskgubbe. Har sett honom i cam ett antal gånger och pratat i telefon med honom också. Som jag skrev innan så har jag stor erfarenhet av att träffa människor på nätet, så dum är jag inte att jag inte kollar upp sånt först. Han är den han säger att han är.
Och jag tror faktiskt inte att det är honom det är fel på, utan det är jag som ska vara så jävla osäker och rädd. Men det är jag alltid, så det är ingenting nytt. Det känns bra med honom hela tiden, eller iaf tills jag hitta hans FB osv. Men det vore löjligt att lämna honom för en sådan sak.

#14 Du kanske har rätt.. Men jag kan inte dra mig undan, även om jag hade velat det. Mitt liv skulle bli otroligt tråkigt utan honom.

#15 Får väl se.. Tänk om allt går jättebra? Jag vill inte ångra det resten av mitt liv, att jag inte försökte. Visst, sticker han så sticker han. Men livet går ju vidare. Jag vill iallafall ge det en chans.

Lorita
2011-09-18 13:31
#17

det kan ju vara så enkelt att han inte vill visa dig innan han träffat dig och på FB läser ju ofta föräldrar, kusiner och syskon också.

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning




skotty
2011-09-18 13:37
#18

#17 Jo sant, men han har ju andra tjejer från internet där. Tjejen jag hitta honom genom säger han att han inte ens känner, så :P Jag addar inte heller vem som helst där, för att jag har mina föräldrar, min moster, mina morbröder, min morfar och alla mina kusiner, sysslingar och hela bunten där. Min släkt är en galen släkt som är alldeles för nyfikna, speciellt när det kommer till killar. Men ah, ändå :)

Gur4m1
2011-09-18 13:44
#19

#18 då får vi hoppas att det hela inte var en lögn utan ett missförstånd på sin höjd. Lycka till!

Ar själv lång och stor erfrenhet av "nätdejting" där det gått mindr elyckat någon gång- saker osm kommit fram i efterhand. De tär så lätt att lura andra över internet- vad som pågår egentligen vet bara han på sin sida av skärmen. Dator-sociopater XD

Håller såklart tummarna att ert möte inte gör dig besviken och att han visar sig vara hyvens! Och även om du är rädd och osäkert så ska du lita på din instinkt när det kommer till ljugande människor. Rädda och osäkra människor göra sällan "misstaget" att lämna någon- snarare att de inte litar på sig själva och faktiskt stannar kvar hos "fel partner" alldeles för länge.

Men ge det en chans så du vet säkert. Men förringa inte när en man ljuger för dig. Vita lögner finns men det är fullkomligt normalt att inte acceptera lögner…

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

[hehlenaaa]
2011-09-21 03:27
#20

lycka till!

Annons:
Sarah
2011-09-21 06:56
#21

Jag skulle aldrig lägga till en kille jag precis träffat eller börjat dejta på FB. Det finns för mycket där av som jag hellre ser att folk får se IRL först. Lägger inte till folk jag inte känner/ kännt ganska väl.

81an
2011-12-06 09:15
#22

tycker han verkar opålitlig. jag skulle  ha dragit mej ur om jag vore du.   tycker de verkar skumt han bara har bimbo-tjejer som vänner där bara de säger ju mycke om han anser iaf jag. nä jag tycker du ska dumpa han.

<3 kärlek <3

Falurven
2011-12-07 18:59
#23

Nu har jag ingen aning om vad det här är för en karl, men lite fundersam blir jag efter att ha läst denna tråden.
Han blev alltså vän med alla tre tjejerna samtidigt men påstår att det är kontakter sedan tidigare och menar alltså att det är ren slump att dem accepterade vänförfrågan samma dag?

Låter lite oroväckande.. Men ja det går alltid att hoppas att det inte är en lögn på den första lögnen (ang. ifall han har FB eller ej).

Tror dock inte på att "fjortistjejerna" är snyggare än vad du själv är, med tanke på att det beror på vem man frågar :)

Mvh Nathalie

Upp till toppen
Annons: