Relationer iFokus

Relationer

Etikettkänslor
Läst 2023 ggr
[Sophieeee]
2011-12-09 20:25
0

Paus?

Hej!

Jag och min pojkvän har nu varit tillsammans i 6 månader. Vi bråkar en del och när vi bråkar får han verkligen panik. Han börjar bli jätte konstig, skrika, "straffa" sig själv på olika sätt.

Ja, de är väldigt jobbigt enligt mig. De finns en del saker till , men inget jag vill ta upp här.

I alla fall så vill jag ta en paus i vårat förhållande. Jag vill veta att de verkligen är rätt att jag är tsm med honom, för jag börjar tappa känslor.

Jag vet inte alls hur jag ska säga detta till honom. Jag tror att han kommer bli helt förstörd…

Tips? Tack!

hus-musen
2011-12-09 20:33
1

Oj svårt.. Finns nog inte så många sätt att säga det på. Men ni kanske kan sätta er ner i lugn och ro och prata om saken?
Så kan du förklara hur du känner och att du vill ha en paus.

Qui dormit, non peccat

Sarah
2011-12-09 20:39
1

Tycker att begreppet paus är väldigt märkligt. aningen är man tillsammans eller så är man det inte. Vad är en paus? Kan man vara med andra då? Annars är man ju tillsammans.

Jag skulle säga att jag vill vara ifred några dagar för att tänka efter vad jag vill. Men om det bara är hans sätt att hantera konflikt som är ditt problem skulle jag försöka prata med honom om det ordentligt någon gång då ni inte bråkar. Vaför, vad ligger bakom hans reaktioner osv. Hur kan du agera för att era konflikter inte ska resultera i de situationerna etc.

Annars är det ju inte konstigt att känslor förändrats efter ett halvår. Man kan gå vidare från förälskelsestadiet till en djuapare kärlek ungefär då. Bara för att de förandras behöver det inte betyda att de försvinner.

[Sophieeee]
2011-12-09 20:43
0

Tack :) Ska fundera lite vad som förhoppningsvis kommer bli bäst

Karmatarerskanise
2011-12-09 21:55
0

Tycker också att ni ska sätta er när ni är lugna och prata om det. Berätta det du skrev här, om det bara är det som får dig att tveka.

Men är det mer än så kanske du först ska fundera om du har rätt känslor eller inte.

MajaL
2011-12-10 16:13
0

Håller med #2.

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

Wand
2011-12-10 16:29
0

Om ni tar en paus, så klargör noga innan så att det inte blir några otrevligheter efteråt, som med Ross och Rachel…

Nejmen, skämt åsido. Prata med honom, förklara varför du känner som du gör, och säg att du vill ta en paus för att få tid till att fundera. 
Det finns inte några bra sätt att göra slut eller ta en paus på, bara mindre dåliga.

Du ska inte vara med honom om du är osäker, då är det bättre med en paus så du verkligen får känna efter.

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

[Sophieeee]
2011-12-10 21:31
0

Tack! Glad

Fridaaaa
2011-12-10 22:08
2

Tror inte på något som heter "paus", antingen är man tillsammans eller inte anser jag.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.