Relationer iFokus

Relationer

Etikettpsykologi
Läst 1807 ggr
fiskargrabben
2011-12-17 22:47
0

svårt...

Hej! måste bara få skriva av mig…

Det är så att jag var tillsammans med världens underbaraste tjej men nu är det slut och hon mår jättedåligt även fast de var hon som dumpade mig. Hon skär sig och försöker ta sitt liv genom att överdossera epilipsi piller.

Jag har försökt prata med henne, men när vi börjar prata blir allt bara fel och hon går därifrån och river upp sina sår igen. Vill hjälpa henne älskar henne som fan! Det stora problemet blir när jag tänker på att hon mår dåligt så börjar jag må dåligt och har också skurit mig endel…

Jag undrar om någon vet vad jag kan göra mår dåligt som fan över detta och vill bar finna en lösning men som sakt när jag börjar prata med henne igen så blir allt bara fel. Rynkar på näsan

Karmatarerskanise
2011-12-18 04:45
0

Först och främst måste du ta tag i dina problem med att du skär dig själv. Det finns hjälp att få för det.

För att kunna vara stöd för någon annan måste man själv vara på en bra plats. Så, för att kunna hantera det hela tror jag att du borde söka dig till en kurator eller psykolog. Ta hand om dig själv först och främst.

Är du orolig över henne så föreslår jag att du kontaktar hennes föräldrar eller någon annan person som kan ta tag i det.  Har hon tagit piller så måste du ringa 112.

Lägg inte något ansvar på dig över hur hon mår. Det är inte ditt fel att hon skadar sig själv eller är självmordsbenägen. Du kan inte få henne frisk utan det måste hon få proffessionell hjälp för.

fiskargrabben
2011-12-18 14:03
0

Jo ska ta kontakt med kuratorn, Men jag skär mig bara när jag vet att hon gjort det på sig själv. Så gör hon inte de gör jag inte det där ligger problemet lite grann.

Karmatarerskanise
2011-12-18 14:08
5

Nej, problemet är att du skär dig. Det spelar ingen roll NÄR du gör det.
Bra att du ska kontakta kuratorn. :)

[Olivergb]
2011-12-21 00:16
0

#1 Det kan inte du styra med ord.Du har ditt karma i ditt liv,andra har sitt karma.

Du måste försöka förstå det.

Karmatarerskanise
2011-12-22 23:53
0

#4 Synd du inte är medlem längre, för jag undrar vad du menar.