Relationer iFokus

Relationer

Etikettallmänt
Läst 1855 ggr
Karmatarerskanise
0

Haft en bra jul?

Har ni haft en bra jul?

Min vart bra fast jag inte varit riktigt frisk.

Maria
0

#0 Hoppas du kryar på dig till Nyår i alla fall.

Vi har haft en väldigt skön jul. Lite folk hemma på Julaftonen på dagen och sedan var det bara jag, min man och son som åt Julmat ihop. Sonen skulle jobba så vi var helt ensamma på kvällen.

Lugnare Jul har vi knappast haft.Glad

/Maria

ettlitetalias
1

Jag har nog haft den bästa julen på väldigt länge tror jag minsann!

Pojkvännen överraskade med svenskt julbord och blommor när jag kom hem efter jobbet på julafton (första gången jag fått blommor!!). Vi firade med ett par flaskor fruktansvärt dyrt vin som sänts som gåva av ett vinbolag till gubben som bodde här innan oss som tyvärr dött nu.

På juldagen så firade vi med hans föräldrar och morföräldrar och för första gången någonsin så kunde vi alla umgås utan att tjaffsa haha. Var riktigt trevligt och fick massa nödvändiga och välkomna presenter :)

Sen åkte vi hem till hans syster och fortsatte firandet där. Han systerdotter var såååå glad att se oss och vi hade lite fäktning- och kurragömmalekar innan hon skulle gå till sängs. Efter det så festade vi och hade en enormt trevligt kväll!

Är så himla nöjd med julen i år :) Enda som hade gjort den bättre var om min familj hade kunnat komma över också, och jag inte hade behövt jobbat på annan dagen.

Vyer
1

Ja, väldigt bra trots att jag är väldigt förkyld och mer eller mindre har tappat rösten nu :p

Karmatarerskanise
0

TAck bumble :) Låter skönt med en lugn jul!

ettlitetalias; låter ju riktigt trevligt :)

ettlitetalias
1
ChristineL
0

Både bra och dåligt. Fick tråkiga nyheter på fredagen när vi kom hem till örebro som gjorde att jag inte riktigt kunde njuta av allt. Min älskade superpigga mormor har fått diagnosen dement :( Hon har alltid varit jättepigg och i farten, rört på sig mycket, löser korsord och är klar i huvudet även om hon varit lite vimsig det senaste, men jag kan bara inte förstå det. Till på köpet har hon också massor av cystor på ena njuren, de är troligtvis godartade men man vet ju aldrig…

Karmatarerskanise
0

#6 Det var ju hemskt tråkigt. Min farmor led också av demens.

ChristineL
0

#7 - Ja, det känns overkligt. Vet inte om jag ska hoppas på att det ska utvecklas snabbt eller långsamt :S

Madde
2

Min jul har varit jättebra. =) Första gången jag firar den som singel på 8 år. Så känns lite annolunda men ändå har jag nog inte mått så bra som ja gjort på så länge oxå.

Det där med demens är inte roligt, det lider min mormor av och vi var där och firade lite och hade jullunch. Jobbigt när dem inte kommer ihåg saker tycker jag.

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

[Mairah]
0

Julen har varit lugn här.

Krya på er alla sjuklingar, och det var beklagligt att höra om din mormor ChristineL Oskyldig

ChristineL
0

Tack sötisar! Som sagt, än så länge så märks det inte, men hon har tagit det väldigt hårt, och då blir det bara ännu mera jobbigt.

Jetaime
1

Jag har haft en bra jul. Faktiskt i år har det varit det bästa julen jag kan minnas. Nästan ingen som förstörde. Jag brukar hata julen.