Hjälp!!!!
Jag vet inte vad jag ska göra. Jag är gift sedan 25 år tillbaka och har x antal underbara barn. Vi har även några hästar. Jag träffade min man när jag var 15 år. Nu är det så att jag har varit väldigt svartsjuk innan men har försökt dom sista åren att inte bry mig så mycket och det har väl funkat bra. Men i år har min man varit ute o rest en hel del med en kompis på en massa utställningar. Senast var han iväg i oktober. Efter det så har han gått med sin mobiltelefon på sig som han aldrig annars har. Förra veckan så råkade jag se ett sms som han hade skrivit till en kvinna att jag ringer sen när min dotter och fru ska ta in hästarna. Jag brukar inte titta på hans telefon utan det blev av misstag då han hade problem med att få den att ladda. Jag frågade han rakt ut vad det var för en tjej han hade träffat. Då sa han att det bara var en kompis som han hade träffat på utställningen och inget annat. Att dom sms eller pratade ibland men bara som kompisar. Nu är det så att vi har ett företag som jag sköter ekonomin i och dagen efter fick jag samtals specifikationer på mobilsamtalen i samband med fakturan. Jag kunde inte låta bli och titta på hans specifikation och fick då se att han och den andra kvinnan hade sms och ringt till varandra nästan dagligen sen oktober och flera gånger om dagen även om kvällarna när jag hade gått o lagt mig. Jag tog specifikationerna och gick in o la dom framför honom och ifråga satte den. Men han fortsatte bedyra att det var ingenting utan bara kompisar. Vi pratade ut o han sa att jag har väl gjort fel. Och han lovade att vara ärlig. Jag frågade honom igår om han hade sagt till henne, och då sa han att hon hade skickat ett sms och frågat hur det var och han hade svarat att det bara var bra. Men han hade inte tagit upp något med henne. Men jag kan inte smälta det och undrar om det bara är kompisrelaterat. Jag tittade på hans telefon i morse och såg att han hade pratat med henne innan han körde hem igår och det sa han inget om. Vad ska jag göra? Ska jag lita på honom eller. Nu är det så att vi åker på semester på lördag tillsammans, men det känns inte helt bra att inte få veta.
Känner en jobbig liknande händelse som min mamma och pappa gick igenom. Jag, min bror, mamma och pappa va i spanien två veckor. När vi kom hem så började min pappa skicka bilder och ringde till en tjej i spanien, samtalen kostade mycket och min mamma fick veta att han tänkte flytta ner till denna kvinnan (som sen visade sig vara förlovad med en annan). Jag själv hade frågat vad det är dem pratar om, menar de kan ju inte bara sitta och fråga vad den andre gör hela tiden :S och varför är det så viktigt för honom att prata med henne nästan varje dag? Och dessutom när ingen är i närheten?
//Forgetful
Det är precis det jag frågade om. Och han sa att det bara var allmänt prat och lite skämt osv. Sen jag upptäckte sms så har vi haft en bättre relation i sängen men jag vet ju inte om det är skuldkänslor från hans sida eller inte. Saken hör till det att helgen innan jul skulle han åka till Göteborg på möte. Han åkte på torsdag eftermiddagen och skulle komma hem på lördagen. Två timmar efter att han kört ringde jag honom och skulle höra hur det gick att köra för det var väldigt halt ute. Då sa han att han var framme, så sa jag redan. Ja det var inte riktigt i Göteborg vi skulle. Sen ringde jag han på fredagen och skulle bara höra så allt var bra och då sa han att dom var i Klippan på något slott att det hade blivit ändrat. Men nu har jag funderat om han träffade henne då.
Kan du inte ringa upp henne då? :O det verkar oroväckande, jag själv är också lätt svartsjuk. Ni verkar ändå ha en rätt lugn relation, min pojkvän blir alltid arg när han ljuger så det är inte så roligt att få ut sanningen ur honom. Men om jag va du så skulle jag ta ett allvarligt snack med honom, sätta gränsen. Säga åt honom att lägga korten på bordet och inte bara säga samma sak. Prata om allmäna saker, som?? Vad för sort skämt? Så får du själv avgjora hur du tycker att deras relation ser ut.
//Forgetful
Jag hade med blivit misstänksam som, om min pojkvän helt plötsligt börjat smsa och ringa till en tjej. Jag hade ställt han emot väggen och bett om att få prata med henne. Hade han känt henne sedan innan, och varit nära kompisar hade det varit en annan sak men nu har dem träffats långt efter eran relation startade.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag har skickat sms till henne och frågat vad hon har för relation till min man men hon svarar inte :( Han blev också arg men han sa att det var för att jag hade läst hans sms. Det var med sin kompis han skulle på möte med. Jag har skickat ett sms till honom med och frågat var dom bodde när dom var på möte men han svarade inte heller. Han raderar alla sina sms så jag har ingen koll på om dom fortsätter. Det vet jag inte förrän jag får nästa telefonspecifikation och det blir inte förrän i mars. Hon bor två timmar ifrån oss så dom kan ju inte träffas så ofta om det nu är så.
Åk dit om hon är för feg för att svara, om hon inte vågar svara så nästan måste det ju vara något som hon inte vågar ta upp ens på sms :S om det hade varit en vän så tycker jag hon borde ha stått på sig och säga att de inte är något iaf. Ställ honom mot väggen och säg att du vill ha sanningen, annars kan du ju alltid åka till henne och be henne om den? Om hon nu skulle ljuga visar det ju bara att hon är omogen som inte vågar stå för det hon gör. Hon måste ju veta att han har dig och barn så jag tycker hon borde se på det hela istället för det är inte bara du som mår dåligt om det händer något, ni har också barn som märker mycket mer än vad man tror
//Forgetful
Usch då.. Inget kul att märka att ens man har så mycket kontakt med en annan kvinna, dessutom bakom ryggen. Sedan det här med resan, först är han framme där dom skulle, sen plötlsigt är han i klippan, 2 timmar från Göteborg.. Osar skunk.
Tråkigt att detta händer just nu när ni ska resa också. Men min känsla säger att det inte är helt oskyldigt, tyvärr. 
Låter absolut skumt. Om man har kontakt mer eller mindre varje dag och när man är själv, typ när du lagt dig.. då har man nåt ihop. Nån typ av nära förtrolighet om inte annat. Såklart man kan träffa en ny kompis. Men om det vore så att han träffat en ny kompis och det bara är en kopmpis, men änddå så mycket att han vill prata varje dag, då borde hon ha gjort ett stort intryck på honom och då borde han babbla en massa om henne med dig… om inte nåt vore skumt!
Om du känner du vill veta telefonspcifikationen så kontakta telebolaget och be om en extra specifikation fram till nu.
Men jag tycker du ska konfrontera honom och säga att om detdär bara är en kompis som inte betyder nåt särskild och pratet bara är lite småskämt, då kan han väl för din skull ta samtalen med henne när du är närvarande istället för i smyg.
Det låter som att din man är dålig på att ljuga, tycker jag. :S Om de är så bra vänner att de pratar varje dag borde han kunna bjuda hem henne eller i alla fall se till så att ni kan träffas. Nej, tyvärr får, i alla fall jag, intrycket att han träffat den här kvinnan på nån resa via jobbet. Jag önskar dig lycka till att få rätsida på detta.
Har gått igenom en ganska liknande sak. Vi hade en riktigt låg svacka i förhållandet och han träffade en ny kompis på nätet som han pratade i timtal med varje dag. Utan att knysta ett ljud om det till mig!
Det var först några månader senare som jag av en slump såg hennes namn på hans kontaktlista på skype när vi skulle prata med en gemensam kompis och han vägrade yppa något om henne som jag blev misstänksam. Oärligt nog så kollade jag naturligtvis upp vad de skrivit till varandra… Och det VAR faktiskt bara kompis-prat! Men det sved ju som sjutton att han gick bakom ryggen på mig.
Hade det bara varit en kompis hade han kunnat prata om henne med dig, ta hem henne till er så även du får träffa/lära känna henne.
Men smusslandet med samtalen, och att han pratar med henne varje dag och några gånger om dagen nä det klingar att detta är mer än bara kompis relaterat i mina öron. Och att han går med telefån på sig hela tiden kan man ju oxå fundera på, det gjorde min mammas fd man när han var otrogen, innan otrohetsaffärerna kunde telefån hans ligga framme eller vart som helst.
Resan låter skum också, där är jag inne på dina egna tankar om att han kanske täffade henne då.
Konfrontera dom båda! Dethär måste du få rätsida på.
Jag hoppa att allt ordnar sig för dig.
Tack för alla svar. Vi hade världens gräl igår när jag ställde honom mot väggen. Men han fortsatte bedyra att det bara var kompisar. Jag ville att han skulle ringa henne och säga att dom skulle bryta sin kontakt men det ville han inte. Han ville inte förnedra sig på det sättet sa han. Jag får försöka att lägga detta bakom mig men det är inte lätt. Nu åker vi på semester i morgon, bara han o jag och jag hoppas att deras sms och samtal kommer att sluta.
Om du fortfarande inte tror på honom och att deras samtal fortsätter, då tycker jag att du tar kontakt med henne. För som kvinna tycker jag man borde förstå som både kompis eller vad de nu är att en mans kvinna blir orolig över sådant.
//Forgetful