Kom i mig, inga skydd
Jag har haft sex med en bekant (som jag dock knappt pratat med förr) och han kom i mig utan kondom och jag har inget skydd alls, inga p-piller el någonting..är jag körd nu? Detta har hänt förr några gånger men då har inget hänt, så hur stor "risk" är det egentligen?? Vi känner ju varandra inte direkt bra så det vore ju katastrof om det blev något..Och hur ska jag göra då? Jag har inte ens hans nr, men ska jag höra av mig och meddela el. bara ta tag i det själv?
Jag vet tyvärr inte hur stor risken är för att man blir gravid men om du är orolig så kanske du kan köpa dagen-efter-piller?
Om det inte var några dagar sedan ni hade sex då, i sådant fall så kanske du borde köpa ett gravtest istället för att vara helt säker.

Det finns dagen efter piller som man kan ta 72 timmar efteråt tror jag det är receptfritt på apoteket.
Du kan även gå till barnmorska och be om akut-ppiller med recept, dessa funkar upp till 5 dagar efteråt tror jag.
Skulle du vara gravid så finns ju abort om det är ett alternativ. Håller med om att det inte låter sådär superbra om du skulle bli gravid.
Beroende på om du hade ägglossning när du hade sex med honom så kan risken vara rätt stor att du är gravid.
Qui dormit, non peccat
Köp dagen-efter-piller på Apoteket imorgon.
Gamma; varför har du oskyddat sex om ett barn skulle innebära en katastrof?
Som fler skrivit finns det dagenefter piller.
Fertilitet varierar ju både mellan Kvinnor, kombinationer av man/kvinna och under månaden, så hur stor risken är går inte att svara på. Hade det varit jag för 10 år sedan, någotsånär mitt i månaden, då hade jag högst troligt blivit gravid. Har två gångar blivit gravid vid "första försök".
Eftersom det hänt flera gångar som du skriver samtidigt som det vore katastrof att bli med barn då låter det som att det är läga att ordna med nåt mer säkert skydd än kondomer som inte används…
Har ni ingen kontakt och du inte ens har hans telefonnummer så är det väl knappast någon idé att ringa och tala om att du kanske är med barn. Det borde ni talat om efteråt eller snarare innan
Du har ju tidigare haft oskyddat sex så hoppas att du får en tankeställare denna gången.
Jag säger som övriga. Köp dagenefterpiller.
/Maria
Tack för era svar, hade inte ens tänkt på det!!

Du har inte tänkt på att du kan bli sjuk av en du knappt känner? inte för att låta elak eller så men vet du att han är frisk?
som de andra säger, dagen efter piller funkar nog.
Medarbetare på Cornish rex iFokus & Flyg iFokus
Det gäller ju att tänka efter före…
/Christine
Men har någon koll på när jag kan ha störst risk att bli gravid, d.v.s. när jag har ägglossning? Jag har alltid mens i 6 dagar, men på senare tid har jag inte skrivit upp när jag fått mens. Jag vet dock att jag fick mens ca den 29 september och har haft den en gång till sedan dess och nu väntar jag på nästa. Men förut, under två sammanhängande perioder, så har jag varit väldigt noga med att skriva upp det. Såhär såg det ut då (fetstilta är mensens startdatum):
2008-2009
081002
081029 (27 dagar senare)
081213 (45 dagar senare)
090116 (34 dagar senare)
090221 (36 dagar senare)
090314 (21 dagar senare)
090418 (31 dagar senare)
2010-2011
100809-100814
100914 (36 dagar senare)
101022 (38 dagar senare)
101215 (54 dagar senare)
110125 (41 dagar senare)
110308 (42 dagar senare)
110408 (31 dagar senare)
Jag tycker det ser väldigt oregelbundet ut, men kan man säga något?
Gamma: har du tagit dagenefter piller?
#10 Om du faktiskt är orolig så är det bäst att göra ett graviditets test, att gå efter dagar och ägglossning är inte alltid 100% säkert. Finns t.ex de som varit gravida och ändå fått mens den första månaden.
Ägglossning är cirka 14 dagar innan man får mens, men ingenting är 100% säkert
/Christine
#5 Jag vet inte om det är en katastrof egentligen. Jag skulle väl själv inte ha något emot ett barn (även om det skulle försvåra lite kanske), utan det är mer omgivningens syn på det hela som jag skulle vara rädd för. Och killen ifråga är helt underbar, så jag tvivlar på att han bara skulle vända en ryggen, men han skulle nog bli sjukt chockad, eftersom han lever som en "player" typ.
#11 Nej, jag har inte gjort det ännu p.g.a. jag jobbar långa dagar.. Vill inte direkt be någon annan köpa heller..
#13 Men jaha, eftersom jag borde få min mens typ nu snart, så borde det ändå vara ganska lugnt då. Det lugnar mig lite, även om det inte är garanterat.
Men när kan jag ta ett graviditetstest?
Och hur tror ni han tänker när han har sex med mig utan kondom nyktert. Han frågade inte ens om piller och t.o.m. med piller kan det ju vara osäkert. Jag tänkte föreslå kondom men i "hettan" så blir man ju dum i huvudet. Men hur tänkte han i det hela?
#14 Förmodligen tänkte han väl lika lite som du
Det finns ingen garnati när man räknar på mens och ägglossning då den varierar från kvinna till kvinna. Spermier kan leva en liten tid också.
Du ska heller inte tänka på omgivningen i ett sådant här fall utan enbart till hur du känner och vill själv.
Nu är det ju inte säkert att du är med barn och du får helt enkelt köpa ett graviditetstest.
Hur de funkar numera vet jag inte men det kan de ju svara på på Apoteket.
/Maria
ca 25% om det är rätt tid i månaden , spännande!
Säger som alla andra.
Ta dagen efter piller (detta är aldrig 100% säkert) så FORT du kan. Sedan bör du även kolla sjukdomar, klamydia och herpes är vanligt.
Hur gammal är du om jag får fråga?
Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus
#17 Okej, tack för svaret. Jag är 21 år, varför undrar du? :)
Känner flera som har/haft oskyddat sex utan att bli gravid, helt sjukt tycker jag. En av dom käkar ttyp aldrig p-piller (hon glömmer eller skiter i det, ibland har hon spytt också vilket gör att p-piller har mindre verkan) Den andra har glömt p-pillrerna hemma medan hon ex. variot på semester i en vecka, den tredje käkade aldrig p-piller under ett helt år och hade ändå sex då och då.
Men om du är osäker, gör ett graviditetstest om ca tre veckor för att vara säker.
Hur gammal är killen ifråga?=
Jag tycker att även om du inte oroar dig för att bli gravid, det låter som att det inte skulle vara någon katastrof för dig om du blev det. Men du riskerar ju att bli smittad med något om du inte skyddar dig, det finns massor av otrevliga sexuellt överförbara sjukdomar och vissa av dem kan vara dödliga eller ge allvarliga följder. Tänk på det istället och använd kondom nästa gång du har sex med en "bekant".
#20 Killen är 25.
#21 Jo, jag ska skärpa mig - verkligen!
Hur som helst så var det grönt denna gång! Det blev inget! Skönt!
Borde inte han fatta själv att det finns risk att kvinnan blir gravid om man har oskyddat sex, ska man verkligen behöva ringa och förklara det för män?? Om han inte är född i farstun kanske han själv tar tag i saker och ting för att se om han blev pappa den natten….
www.sweetolga.blogg.se
"Jag vill ha en hund som vågar göra fel men vill göra rätt" Rebecka Berglund
#23 Jag tror han tog för givet att jag har P-piller. Man får nästan lust att skrämma honom lite och säga att man blev gravid men ska ta bort det, eller att man fick missfall.
Haha det låter som en jättekul skämt *host*
Varför har du oskyddat sex över huvud taget om det är en katastrof om du bli gravid…..
www.sweetolga.blogg.se
"Jag vill ha en hund som vågar göra fel men vill göra rätt" Rebecka Berglund

Det är ju inte särskilt svårt att säga det heller, Du jag äter inte p-piller, har du kondom annars blir det inget ligg.
Risken för att få könssjukdom är ju hög oxå, mycket större än graviditet.
Qui dormit, non peccat
Jo men jag var ju lite halvkär i killen och tänkte mej väl inte för…:/ Men nu verkar det ju ha gått bra och efter den gången har det fan alltid varit kondom PÅ, TROTS att det gått riktigt segt att ta handen till den förbannade kondomförpackningen för killarnas del.
#27 Varför måste det alltid vara killen som ska tänka på kondomen då? Jag tycker att tjejen lika väl kan ta fram/trä på en kondom och inte alltid ta för givet att killen fixar't! Det är ju bådas ansvar i slutändan :)

Ja som tjej kan man lika gärna ta fram kondomförpackningen, eller så köper man femidom.
Och att sätta dit en kondom behöver inte vara osexigt, man kan göra på många sätt!
Qui dormit, non peccat
Jo men ofta hamnar i alla fall jag i killens hem och har inte så bra koll på var kondomen är i handväskan (alkohol) ^^ Och då apporterar man ju killen att hämta en.
#30 Hrm, låter mest som en dålig ursäkt.
;)
#29 Just precis vad jag menade 
#30 Du får väl börja stoppa en komdom innanför bh:n när du sticker ut på killjakt, då vet du var kondomen är! Killen lär inte missa den heller tssss