Relationer iFokus

Relationer

Etikettkänslor
Läst 1677 ggr
wreta
2012-01-08 23:43
0

Hjälp

Jag och min man är gifta sen 1 år tillbaka och vi har ett barn tillsammans. Min känslor för honom har svajat fram och tillbaka mycket och det är mest för att vi är så olika och sen att han är yngre än mig lite omogen. Jag älskar honom jag kan inte leva med honom men kan inte leva utan honom. Han är genomsnäll och helt underbar vilket gör att jag känner mig som en skit om jag skulle lämna honom men också vill jag inte det för jag skulle sakna honom. Men jag mår dåligt nästan varje dag över saker. Behöver hjälp

Karmatarerskanise
2012-01-09 02:13
0

Har du berättat för honom hur du tänker?

Hade du saknat honom bara för att du blev ensam, eller för att du verkligen älskar honom som person?

wreta
2012-01-09 07:43
0

vi har pratat en del om vissa saker men inte direkt hur jag känner nu. Det är det jag inte vet, om jag kommer sakna honom för att jag älskar honom eller för att jag blir ensam. Men det som är mest jobbigt är att jag inte vill att mitt barn ska behöva ha skilda föräldrar

Karmatarerskanise
2012-01-09 12:17
1

Förstår att du inte vill att din barn ska ha skilda föräldrar, men man kan inte leva olycklig testen av livet för att undvika skilsmässa. Barn märker om något är fel, och ett barn som bor med föräldrar som inte är lyckliga brukar inte själv vara lycklig heller.

Kanske skulle du testa att prata med en kurator eller liknande för att försöka reda ut dina känslor?

Namiko
2012-01-10 15:03
0

Om föräldrarna är gifta eller inte spelar ingen större roll, det viktiga är att föräldrarna är lyckliga och kan ha en bra relation oavsett om dom bor tillsammans eller på var sitt håll. Så det bästa du kan göra för ditt barn är att lista ut vad som gör dig lycklig oavsett om det skulle innebära skilsmässa, att du bor kvar, att du skaffar ett eget boende och fortsätter ditt förhållande eller vad det nu kan vara.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

Sarah
2012-01-11 21:13
0

Testa att vara särbo? Så löste jag och min kille våra problem. Visserligen har vi inga barn, men vi är väldigt lyckliga nu. Vi har även diskuterat hur man kan lösa barn och särboskap i framtiden då vi båda är lite skeptiska till att bo ihop igen. Vi är förlovade och kan inte vara utan varandra, men det är svårt att leva ihop.