Relationer, blockerad sajt ;-)
Jag har tillgång till två datorer på jobbet. En är kopplad till Universitetet och en är kopplad till Sahlgrenska.
Jag kommer in på samtiliga iFokussajter utom "relationer"
Då står det att sidan är blockerad p.g.a olämpligt innehåll.
Tycker det är lite kul
/Maria
Haha, ja vi är fruktansvärt oanständiga här ;)
/Christine
Jag antar att det finns en dold del med 18-års gräns eller liknande för det är bara just relationer det handlar om
/Maria
Jo, det stämmer, jag kommer dock åt den via datorn på mitt jobb, livsmedelsbutik…
/Christine
Jag gissade det
Är din dator på jobbet uppkopplad till ett intranet?
/Maria
Ja, det är den. Youtube funkar inte vet jag.
/Christine
Okey, då är de extrapetiga på Universitetet och Sahlgrenska, hehe.
/Maria
Verkar så ;) Inte meningen att man ska "roa" sig på arbetstid ;)
/Christine
Nope, bara läsa medicinska artiklar
/Maria
Där ser man :P
jag tror datorerna som e på mitt jobb är inne på gbg universitet men relationer funkar för mig ;P
You know you're not the way you seem
You're not a puppet on a string
Maybe it's not too late
You could still feel the hand of fate
Just close your eyes and play the game <3
#10 Vad konstigt.
/Maria
Tar mig in på allt jag testat på länsstyrelsenss dator, finnas inga spärrar inlagda. Dock är det inte tillåtet och det står i policyn att man kan bli uppsagd om man vistas på otillåtna sidor. Det står också att man ska veta att de som jobbar på IT-avdelningen kollar på vad vi är inne på på internett. Allt som inte stämmer med länsstyrelsens värdegrund (typ porr, droger, racistsaker o sånt) och även alla diskussionforum räknas som otillåtet, så jag nöjer mig med att komma hit hemmifrån min egen dator.
#12 Jo, den policyn har vi också. Tror t.om vi skrev under ett avtal för några år sedan.
Däremot så stod ingen om diskussionsforum som facebook eller liknande.
/Maria
Våran policy är nog så gammal att facebook inte fanns
, för nu är det ju t o m på tapeten att vi ska använda oss av FB (fast formellt sett är det fortfarande förbjudet)

Haha, jag jobbar på SLU och här finns inga restriktioner :) Jag får disponera min tid som jag vill och skylla mig själv om jag inte blir klar :)