Relationer iFokus

Relationer

Etikettvänskap
Läst 1970 ggr
complicatedenough
0

helt underbar kille men..

skulle behöva lite tips.. jag har för ungefär två månader sedan lärt känna en helt fantastisk kille som fått veta nästan exakt allt om mig, även om jag tänkte att det skulle skrämma bort honom eller inte, han har även släppt in mig i hans liv. Han fanns för mig när min kille gjorde slut med mig, han finns alltid för mig, vad det än är och bryr sig väldigt mycket. Han skriver med mig HELA tiden, har vi umgåtts en dag så pratar vi på skype direkt efter. Han får mig att skratta oavsett även om jag egentligen vill gråta, det inte ofta jag inte ler runt honom, han är hur trevlig och snäll som helst. Jag har förklarat för honom ett par gånger att jag inte fallit för honom och att han är min bästa vän, igår så fick han tillgång till min tumblr där en person hade frågat om jag var kär i någon då svarade jag att det var komplicerat (eftersom jag har börjat gilla hans bästa vän).. När han desperat nästan tvingade mig berätta vem det var jag gillade så blev han besviken, lite ledsen och sa att han gillar mig. Jag blev alldeles ställd och för att behålla våran vänskap så var jag nästan tvungen att säga att jag inte alls gillade hans kompis, att det bara var någon löjlig dröm.. Jag frågar och ställer mig själv en viss fråga hela tiden, som jag nästan måste få svar på idag, varför jag inte har fallit för honom. Han har den sortens personlighet som jag i vanligafall trott att jag skulle falla för direkt, att han var en sån som jag ville ha i mina drömmar. Just nu har jag ingen aning vad jag ska göra. Jag har inte fallit för honom, jag gillar inte honom på det sättet, jag är inte kär i honom, utan hans bästa vän. Jag älskar honom som vän, han är en riktig mysig kille som gillar att mysa, jag skulle önska att ha det som förut, då vi bara kunde mysa och prata om allt och bara vara vänner, men han ser det som att jag sätter honom i ''the friendzone'' och jag är väldigt rädd för att göra honom illa..

Maria
5

Ärlighet kommer man längst med. Det är bäst både för din egen skull och för hans.

/Maria

PogoPedagog
0

Förösk inte tvinga dig att känna något du inte känner. Drt blir bara stressande och gör umgänget med den andre obehagligt. Ibland blir man bara inte kär i dom "perfekta". Kanske skulle det kunna vara något rent fysiskt, typ ni har okompatibla imunförsvar som känns på lukten eller något i den stilen.

[Mairah]
0

Säger samma som # 1

hus-musen
0

Håller med #1 jag oxå. Ärlighet kommer man längst med.

Man kan inte tvinga sig själv att älska någon, lika lite som man kan tvinga en annan människa att älska en.
Kärlek kan växa fram med tiden eller så blir den en nära vänskap.

Men visst kan det vara väldigt jobbigt för honom, han verkar ju hysa andra djupare känslor för dig än vad du gör för honom.
Just därför behöver ni prata med varandra.

Qui dormit, non peccat