Bitter..?
Jag och mitt ex gjorde slut för snart ett år sedan och det var väldigt svårt för mig att gå vidare och jag trodde att jag hade gjort det också..har hittat en jättefin kille som jag verkligen gillar och som visar att han verkligen vill att det ska bli vi. Det känns så super med honom är inte alls rädd och jag litar på honom.
Så jag trodde jag kommit över mitt ex tills då jag fick reda på via hans lillebror att han har ny tjej nu. Eller..dom blev tydeligen tillsammans i april..vilket känns riktigt surt för i maj ringde han och antydde att han hoppades att vi kunde bli tillsammans igen..men skitsamma nu.
Den här tjejen skickade under tiden jag och han var tillsammans meddelande till honom..som ja man inte brukar skicka till sina vänner..mer intimt liksom..
Jag själv har tagit bort hans nummer och skrev ett mejl till honom om att jag inte ville ha kontakt längre då det bara var jobbigt för mig, efter det kändes det så mycket bättre..men sen när allt verkar okej får man det här upptryckt i ansiktet..
Hursom blev bara så extremt illamående och vet inte riktigt varför jag vet ju att dom är tillsammans men att se det var så fruktansvärt jobbigt..
Kanske är jag bara ledsen eller något för att han är med någon annan nu trots alla de åren vi gick igenom alla de löften som gavs..
Jag blir så himla ledsen för allt gick så bra tänkte inte lika mycket på honom och känner inga kärlekskänslor för honom längre..tror bara att jag blir avundsjuk eller vad man nu kan säga när jag ser att han så lätt kan gå vidare..som att jag inte betydde någonting!
Rörigt inlägg jag vet..behövde bara skriva av mig lite..kan inte direkt prata med någon om det här..
Egna erfarenheter och råd uppskattas enormt..
Ha det fint!
It's hard not to be a menace to society
When half the population is happy on their knees..
Medarbetare på Avenged Sevenfold
Tror inte dina känslor är speciellt ovanliga och jag upplever dig inte som bitter. Att "gå vidare" är väl en sak, att "vara helt färdig" en annan. Speciellt om det var den första eller enda eller största kärleken du varit med om. Kärlek kan sätta djupa spår.
jag har känt så många gånger :) jätte jobbigt.
You know you're not the way you seem
You're not a puppet on a string
Maybe it's not too late
You could still feel the hand of fate
Just close your eyes and play the game <3
jag kan själv ha varit den som gjort slut och ändå känns det på ett underligt vis när man vet att den andre har träffat någon ny.
Vissa slår förstås hårdare än andra. Det är nog faktiskt en helt naturlig del i en lång process som kanske aldrig kommer ta slut. Att inte ha någon kontakt alls, eller veta något alls om personen i fråga är nog det lättaste.
Sajtvärd på Iller.ifokus
#1 Nej, det är dom nog inte och när det känns som mest brukar jag tänka det att för dem allra flesta känns det såhär och dom klarar sig så varför skulle inte jag. Jag funderar mest på om jag "kommit över honom" då jag hittat någon som jag har såpass starka känslor för och har haft en längre tid men velat vänta då att inleda ett förhållande innan man känslomässigt tagit sig ur det förra oftast inte slutar bra. Det är inte rättvist mot någon. Men det är ju bara jag som kan svara på det.. Det är sant kärlek sätter jättedjupa spår.
#2 Skönt att veta att man inte är ensam
#3 Det känns så med mina andra ex med..men den här illamående känslan finns bara när det kommer till honom..dock när jag funderat och lugnat ner mig så är det inte så farligt längre utan tänker mest..bara han är lycklig..men när jag i stundens hetta önskar dem båda all olycka..
Ja, jag har lyxen att ALDRIG behöva springa in i någon av dem då de bor på andra sidan jorden typ då skulle jag typ falla ihop till en liten hög..men förbannade facebook och våra förbannade gemensamma vänner..och min eländiga nyfikenhet!
Orkar inte vara bitter längre och vill inte spendera mer tid på att tänka på honom..
#4 Men varför skulle en ny relation få en gammal att försvinna? Den logiken funkar bara om man typ enbart kan rymma relatione till én människa åt gången, och när man har en ny är platsen "upptagen". Men så funkar det nog inte för dom flesta. Ens historia finns kvar, den är svår att sudda bort.
#5 Naturligtvis inte men det var heller inte så jag menade. Jag menade att jag inte skulle vilja inleda en ny relation om jag fortfarande var kär i mitt ex.
# Tror du människan är 100% monogam av natur?
#7 Nej, det tror jag inte och jag vet att man kan älska två människor samtidigt. I get ur point.

Jag känner likadant just nu. Jag och mitt ex gjorde slut 2009 efter nästan 4 år tillsammans. Jag träffade rätt snabbt min man efter det.
Nu, nästan 3 år senare träffar mitt ex en ny och det känns inte bra? :P Jag förstår det inte själv då jag absolut inga känslor har kvar för honom. Men det kanske bara känns konstigt att det är någon annan som tagit "min plats"?
Det som stör mig lite extra är att hans nya flickvän har en dotter. Han som absolut inte ville ha barn innan han var 30 :P
Men livet går vidare. Det är inget jag tänker på varje dag direkt. Känslan kommer mest upp när man hör eller läser något om det.
Men man ska kanske tänka som så också, jag träffade en ny bara några månader efter vi gjorde slut, han kände nog på samma sätt då :P
Jag förstår vad du menar! Det kan ju vara så lätt att man vill kunna ge den man är tillsammans med allt, och att man själv vill må bra. Slås man mellan att älska den man är med och hela tiden längta och älska sitt ex kan det vara svårt att gå in helhjärtat i en ny relation. Man måste inte vara monogam, men för oss som vill leva så, för oss som endast vill dela oss med en annan människa, för oss där det är helt naturligt att leva monogamt, är det svårt att hela tiden ha ett störmoment av ännu en person i bakhuvudet. Men jag tror att det är viktigt att kunna tillåta sig att tänka på sitt ex och älta. Det är en process som måste få ta sin tid. Det är lätt att säga att man är rökfri om det inte finns några cigaretter, precis som du trodde att du kommit över ditt ex.
Sajtvärd på Iller.ifokus
Jag har suttit/sitter i samma sits! Jag var tillsammans med en kille i 7år och när han lämnade mig var det väldigt jobbigt, sedan hände det några gånger att vi endå hamnade i säng med varann och det kändes som allt kommer bli bra igen, sedan 3 veckor senare meddelade han att han hittat en ny vilket krossade mig igen, men, ett par veckor senare ville han ha sex igen och jag for tillbaka som ett skott några gånger, allt kändes bra och han sa att han inte ville ha nåt mer med den andra, sedan meddelade han att dom var ihop, inte bara dejtade mer och igen blev jag krossad… efter ett tag av att precis hinna repa sig och sedan få en smäll i ansiktet igen träffade jag en superfin kille, allt funkade perfekt från dag1! Vi har inte tillbringat en enda dag ifrån varann på nästan 3 månader och jag är väldigt lycklig! När jag träffat honom ville mitt ex ha sex igen men det kändes sååå skönt att kunna säga nej!
Hur som helst blir jag ledsen varje gång jag ser mitt ex, jag blev förstörd när han lade "förhållande" på facebook men…
Jag tror det bara är det att man undermedvetet inte vill att den andra ska hitta nåt nytt, nåt bättre… Jag känner precis som du med att bli ledsen och så, men genast min nuvarande kommer hem från jobbet känner jag mig lycklig igen!
Kämpa på, det går över, det hoppas jag på iaf =)