Relationer iFokus

Relationer

Etikettkänslor
Läst 1306 ggr
Sarah
2012-01-14 22:49
2

Attityd

Hur långt kommer man med inställning tror ni?

Jag är själv av den uppfattningen att allt går om man har rätt inställning. Ofta säger folk i min närhet att jag inte är klok som får för mig saker hit och dit, men jag genomför i nästan alltid det jag får för mig.

I princip allt jag har i mitt liv är resultat av spontana ideer jag fått. Det här vill jag göra, den där hästan ska jag ha, det där jobbet är säkert kul, det här måste jag testa osv. Just nu kan jag inte komma på ngt i mitt liv som inte startat som en fix idé och som sedan genomförts med stor entusiasm. Jag har slitit för allt.

Hur mycket stjälper tanken "det går inte" tror ni? Jag tror att det gör saker mer eller mindre omöjligt. Tänker man "klart att det går" så letar man på ett annat sätt efter utvägar och då löser sig det mesta.

pyromanen
2012-01-14 23:09
0

Tror man kommer mycket långt med inställning. Sen tror jag det är lättare att ha en sån positiv inställning att "det visst går" om man fått uppleva det några gångar att det faktiskt är så…

Man kan också vända på det. Dom flesta hinder och begränsningar är några man själv sätter upp.

Sarah
2012-01-15 00:17
0

Jovisst, men vad är hönan och vad är ägget? Kommer inställningen av att ngt funkat, eller kom inställningen först och så funkade det sen?

hus-musen
2012-01-15 01:28
0

Beror nog på många olika faktorer, men det som spelar in mest är nog  erfarenheter skulle jag tro. 
Sen så är det ju så att om man ger sig f-n på att något ska gå, så går det oftast i slutändan! Det kräver bara att man verkligen vill och inte ger upp vid första motgång och har realistiska mål.

Qui dormit, non peccat

Maria
2012-01-15 08:20
2

#2 Jag tror att det ligger i personligheten.

Jag känner en person som påbörjar en massa projekt och även slutför dem men det har mer eller mindre gått åt pipan alla gånger ändå.

Denne person verkar aldrig ge upp. Verkar inte lära av sina misstag. Är lika glad och entusiastisk vid varje ny idé.

/Maria

[Mairah]
2012-01-19 09:27
0

Visst ska man ha en positiv inställning och testa det man får för sig tycker jag med. För provar man inte så vet man ju inte om det verkligen funkar.

Fast samtidigt måste man vara medveten om att vissa saker funkar verkligen inte att göra, när man provat alltså, och då gäller det att inte stånga huvudet blodigt i väggen och få det att funka till varje pris.

Fast visst har du en schysst inställning Sarah . Är roligt att det funkar för dig i a f.Glad

Karmatarerskanise
2012-01-19 11:43
0

Vi kan göra mycket mer än vad vi tror, och våra tankar påverkar väldigt mycket i om vi kommer lyckas eller inte. Men det är långt ifrån det som är allt. Mycket annat ska klaffa också.

Så jag kan inte säga att ALLT går (använder trots det utrycket ibland), även om det låter bra. Finns mycket som kan hindra en trots att man är positiv och satsar allt.

Men det MESTA går.

[Norpan88]
2012-01-21 17:03
0

Jag tycker du ska fortsätta med att tro på dig själv och det du gör!

Människor har alltid synpunkter på det ena och det andra och vad dom anser är bra för dig. Följ ditt hjärta bara och gör det som är kul. Glad

Ett misslyckande är inte farligt heller. Man lär sig med tiden att planera bättre och nå sina mål till fullo.

Geru
2012-01-21 19:23
0

Inställning är allt. Det är så världen går frammåt. Tänk om NASA hade tänkt "Det går inte". Eller om vetenskapsmännen hade gjort det. Då hade vi trott att världen fortfarande var platt…

Antar att många fortfarande inte kan tänka att det går, och det förstör inte bara för dom utan för andra med, eftersom som ofta försöker dra ner andra i sitt "Det går ju inte" tänk.

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking