Åh, men toppen!
Nu är jag arg. På sambon. Och jag måste skriva av mig.
Han har förvandlat min kontorsstol till en katt-toalett! Gah! Vi har en katt med dålig mage så han får sitta i karantän i kontoret några dagar så det stabiliseras så vi kan hålla koll på honom då vi har två till. Jag hade lagt in en handduk på golvet som han kunde ha och ligga på och utifall att han ville visa sitt missnöje så är det ändå bara en handduk som får en olycka på sig. Min smarta karl går in till kissen, som ligger på min skrivbordsstol och tycker då det är en bra ide att lägga handduken där istället. När jag går in för att titta till honom stinker hela rummet kattpiss! Tack älskling, mycket smart drag! Nu har jag ingen skrivbordsstol längre.
Så, en avskrivning var det!
/Christine
Hahaha 
Haha inte så smart nej 
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Så jäkla klantigt! Fick ett litet psykbryt här hemma :P
/Christine
Shit happens;)?
“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”
-Stephen Hawking
#4 - Bokstavligt nästan ;)
/Christine
hm? Om jag hade varit så orolig över stolen hade jag tagit ut stolen ur rummet från början. Handduken är i princip irrelevant men det är my two cents.
/Fridaybrew
#6 - Jag var inte orolig för stolen eftersom han brukar ligga där, men jag lade in en handduk just därför att han inte skulle lockas av att protestera på stolen.
/Christine
#6 Hade handuken inte legat på stolen hade katten inte gjort sitt där, så det är ju högst relevant med handduken.
#8 - precis vad jag menade :)
/Christine
Är det en speciell kisshanduk? Troligen inte.
Låg den bara på golvet utan kisskydd under eller runt den såsom en rengjord toalåda eller liknande? Om inte varför inte för du la den där för kiss syfte är du inte rädd om golvet?
Hur ska sambon kunna vara tankeläsare om inget kommunicerats innan, när han ser en slarvigt kastad handduk på golvet. klart katten ska få det lite soft i stolen där den är.
Jag ser helt klart att sambon kan gå fri från all skuld i detta fallet . Allt annat är trams.
Katter revirmarkerar på fler platser än man avser, det kan vara gott och väl så att stolen hade blivit pissad på utan handduken också. Deras markeringsbehov går inte styra så enkelt.
Edit var inte revirmarkering utan dålig kisse, men dålig kisse gör sitt lite varstans så allt annat samma. Går inte styra vart de kommer ha olyckor.
/Fridaybrew
#10 Jag förmodar att TS känner sin katt och dess vanor en aning bättre än vad du gör, så dina funderingar gör varken till eller från ;)
Så även dina =) Glashus hera?
/Fridaybrew
Jadu, dessa glashus alltså.
Mina håller sig hela, brukar bero på att jag inte kastar sten i dom.
#10 - Naturligtvis är inte min sambo tankeläsare, det begär jag inte heller.
Ordagrant säger jag: "Vi ska nog lägga in en handduk utifall han bestämmer sig för att protestera." (Kissa utanför lådan för att protestera är inte samma sak som att kissa utanför lådan för att revirmarkera)
Sambon hämtar en kudde, jag upprepar vad jag sagt med betoning på handduk, det gör inget om den blir nerkissat, det är värre med en kudde.
Och jag lade inte en handduk på golvet för att skydda det, utan för att det var troligare att han skulle kissa på handduken än på min stol där han brukar ligga. hade jag inte lagt in en handduk hade antagligen kissat på stolen iaf. Vilket han ju gjorde efter att handduken hade hamnat där eftersom han inte hade nån annanstans att göra det på (förrutom lådan). Katter kissar inte direkt på golv utan de vill ha ett underlag som är så likt det vanliga som möjligt.
Och, som Hera säger, jag känner min katt bättre än vad du gör. Han har varit innekatt hela sina sex år och att han kissar utanför lådan gör han för att visa sitt missnöje, och det har bara hänt någon enstaka gång tidigare.
/Christine
"Jag förmodar att TS känner sin katt och dess vanor en aning bättre än vad du gör, så dina funderingar gör varken till eller från"
i kombination med :
"Hade handuken inte legat på stolen hade katten inte gjort sitt där, så det är ju högst relevant med handduken."
Tja du har några pangade rutor trots allt =)
Måste vara en fantastiskt vältränad katt som bara utnyttjar handdukar. Tänk om sambon var lika vältränad.
Min poäng är att katter går inte att styra såpass att man med 100% säkerhet kan uttala sig om utfallet med eller utan handduk. därmed är handduken irrelevant i sammanhanget. Men det var kanske för svårt att förstå =)
/Fridaybrew
#15 - Naturligtvis kan man inte till 100% säga det med säkerhet, men man kan ju minska risken!
Och det är klart att jag beskyller sambon för det eftersom det var han som flyttade på handduken.
Uppenbarligen ser du inte ironin som ligger i det jag skrivit heller. Ibland behöver man helt enkelt bara skriva av sig, även för småsaker.
/Christine
Det är bra att du känner din katt bättre än en främling på ett internetforum som bara läser vad som skrivs. Telepati och liknande lämnar vi till de på övernaturligt iFokus eller hur.
Då var det mer till storyn helt enkelt. Utifrån vad som skrivits (innan #14) så är jag ändå fast vid det jag tidigare skrivit.
Dock med den nya beskrivningen (#15) av händelseförloppet tja ja verkar som du har en mer vältränad kisse än sambo.
Klart olämpligt att flytta handduken. dock skulle jag se till att ha laggt ut kartong eller skyddplast under handduken om man nu befarar en protest.
/Fridaybrew
#15 Fel. Som du ser skrev TS samma sak. Så inga rutor sönder.
Läser man det TS skrivit, så slipper man börja fundera ut annat.
Förstår inte riktigt varför du började skriva som du gjorde.
När man skriver på forum så är det uppenbarligen kanske någon som faktiskt läser det.
Vidare läser man endast det som står och inget mer. Därmed blir tolkningar och åsikter kring ämnet sådana som baseras på texten som tidigare lästs.
visst skriv av dig så mycket du vill men görs det på forum ja då kommer det möjligtvis svar, och inte alla svar som är humoristiska eller ryggdunkande. Jag uttryckte min åsikt i ämnet bara, precis som du bara skrev av dig.
/Fridaybrew
Det är mycket du inte förstår Hera, bara lägga till detta till listan =)
/Fridaybrew
Fridaybrew, kan ju lägga detta till listan som inte du heller förstår.
/Christine
Jag förstår helt och hållet men väljer medvetet att kvarhålla min åsikt. Så min lista är kort =)
/Fridaybrew
Så bra att du är en så fulländad människa då!
/Christine
Hahaha ok.
Men då låter vi det vara nu då. Alla med sina egna långa eller korta listor.
tråkig tråd detta blivit då. hålla på och tjafsa om skitsaker
#25 Ja, dessvärre händer sånt här ibland. Men det är inte värre än att man skrattar åt det lite och lägger det bakom sig 
Tråden var tråkig från början:
Nedkissad stol =(
Osams/ilsken med/på sambo som inte förstår bättre =(
Katt som inte mår bra =( =(( ;-((
Ja just det ja handduken också fast det var väl det enda som fungerade som det skulle ……fast på fel ställe. blir ett mjaaaaucrap på det.
Edit: som ni ser läser folk bara det som står skrivet , vilket anbefaller att jag skrivit detta inlägg med humor och glimt i ögat. Men att lägga in smileys efter sadface skulle negera det som står innan på felaktigt sätt.
Jag har inte varit otrevlig utan väldigt saklig hittills =) Men Geru vill du gräva vidare i och älta så är jag på =) Men för oss som varit involverade i en diskussion tidigare verkar det vara uttagerat och klart.
/Fridaybrew
#27 Jag tycker rent utsagt du är otrevlig, har du inget bättre att tillföra så tycker jag du kan lämna diskutionen.
“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”
-Stephen Hawking
#27 Den blev tråkig först när du postade ett inlägg i tråden. Jag ber dig nu vänligt att sluta skriva fler tråkiga inlägg.
Vi nådde ett helt ok diskussionsslut runt inläggen efter 22 tyckte jag iaf. Inlägg 27 är det mest humoristiskt skrivna inlägget i hela tråden så att säga att det var tråkigt är fel.
/Fridaybrew
Som Geru skrev i #4, Shit happens, ja, absolut och det höll jag med om! Med glimten i ögat.
Men jag har aldrig uttryckt mig ilsken på min sambo eller att vi bråkat, för så var det inte. Vill du ha en nedkissad stol så kom och hämta, den står på altanen!
/Christine
#31 Du kan väl inte påstå att det är fel att säga att något är tråkigt?, eller vibehåller du dig den enskilda rätten till att bedömma vad alla människor ska tycka är tråkigt resp roligt?
Sajtvärd på Iller.ifokus
Kan tänka mig din frustration ChristineL
Skönt att få ventilera sig lite. 
Jag upplevde inlägget som roligt och ironiskt.
Jag är själv gift och har katter och kan mycket väl sätta mig in i situationen.
/Maria

Haha, känner igen mig i din ilska. Ibland blir man bara tokig när den andre gjort något korkat. Fast sen gör man något lika korkat själv en dag senare ….

TS, känner igen det där fast det är jag som brukar göra din sambos misstag:S Fasters (som jag växt upp hos) katt som funnits sen jag var fem kissar på allt som inte hör hemma i möbler och har i stort sett alltid gjort så inga filtar, kläder eller liknande i möbler! Nu har detta pågått även när Mimmi varit frisk men eskalerat när hon blivit äldre och sjuk.
Vill bara ge din sambo lite stöd och säga att man visste men gör misstag då och då ändå;) Men han skäms nog, brukar jag göra:P
Han får helt enkelt köpa en ny lyxkontorstol som fjäsk;)
/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus

Det går att göra rent textilier från urinämnen.
Flytande såpa eller lätt alkaliska tvättmedel. Jag skulle också tänka mig alun fast jag har inte provat det.
I moderna absorbtions ämnen ( istället för kattsand) har man ju alun och fiber av pappersmassa.
Härligt att några känner igen sig ;) Man har rätt att få lite tuppjuck på sina älskade djur och sambosar ;)
/Christine
#39 Nähä
hihi

åh dessa katter…. ibland vill jag bara skicka ut dem med huvudet före. men däremellan är de ju för söta 
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~
Min katt pissade ner mitt täcke häromdagen.
Så katter gillar att kissa ner saker som dem kan "gömma" det i och/eller som ligger på golvet.
Tråkigt med stolen TS 
Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus
#43 Fast en rumsren katt håller sig till kattlådan om inte den luktar illa eller dåligt tömd. Den går ju inte och kissar på täcket för att det är "närmast" :)
#44 Hon är 19år nu och får ibland för sig att inte kissa där om den så är nystädad.
Så nu kissar hon på saker så fort dem ligger på golvet (handdukar, filtar mm).
Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

#44 fast våran nyligen könsmogna katt kissar på våra "luddiga" mattor trots ren kattlåda. men han är väl en trotsig tonåring nu eller liknande. förhoppningsvis försvinner beteendet med kastreringen :)
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~
#46 Ja det är ingen ovanligt beteende för en okastrerad hane :) Som tur var slapp jag det!
Har dock problem med våran gammelkatt som fyller 14 år detta året, haft henne 1 år, glömmer man handduk på golvet kissar hon på den :/ Men tror hon fick göra det hos förra ägaren, alltså att hon hade handduk där att kissa på.