konstig sjukgymnast
Jag är 14 år och har haft ryggskott och gått till sjukgymnast. Jag tyckte direkt att det var en jättesnygg kille, han är 26 år. Men jag tänkte inte att det skulle bli nåt mellan oss, bara en fantasi typ. Men redan andra gången tittade han på mig konstigt.
Och att jag hade ont långt ner i ryggen och ischias i ett ben men han sa att jag måste ta av bhn för han måste se hela ryggen, fast sen skulle jag lägga mig på rygg och han råkade snubbla så han la hela handen rakt på mitt bröst. Han sa förlåt men jag tror inte att han råkade bara.
Sen är jag bra i ryggen för längesen men han säger att jag måste gå dit i förebyggande. Jag tycker det är lite läskigt att gå dit nu för han råkar hela tiden göra saker, som att stryka mig på rumpan då jag går förbi han och så. Och att massera ryggen fast ta för långt ut nästan på brösten typ. Och jag vågar inte säga nåt för han skulle säkert säga att jag inbillar mig.
Om du känner dig obekväm måste du kunna säga det till någon så du kan få byta till en annan sjukgymnast. Oavsett om det han gör är med flit eller inte så vill du ju inte längre gå dit då du inte känner dig bekväm.
Sajtvärd på Iller.ifokus

Det han gör är inte lagligt eller proffessionellt, du får helt enkelt säga åt honom att det inte är okej. Du har rätt att byta sjukgymnast eller få hem övningar som du kan göra hemma och inte behöva besöka honom om du mår bättre.
Kanske du kan prata med din mamma/pappa eller någon om att det inte känns okej? Oavsett om han säger att du inbillar dig, så gör han ju faktiskt något du inte tycker är okej, och då har du all rätt i världen att säga ifrån!
Qui dormit, non peccat
Helt kalart ett oacceptabelt beteende som du inte ska tålerera!
Tycker du ska byta omedelbart och anmäla den nuvarande.
jag har försökt byta faktist. alltså dom är 2 sjukgymnaster på den vårdcentralen där jag går. Det är han och så är det en tjej. Och jag var och prata med hon en gång och frågade om jag fick gå till henne istället. Då undrade hon varför och jag sa ajag trodde hon var bättre, men då skrattade hon bara och sa att dom gått samma utbildning och att det är bättre att fortsätta gå hos den man börja med. <för dom byter inte pasienter med varann. Jag våga inte säga sanningen till hon för hon slkulle aldrig tro mig. <dom är ju polare och jag har sett dom gå i korridoren och skratta och skämta och ha kul.
Då får de helt enkelt avsluta behandlingen på den vårdcentralen och gå någon annanstans.
Upplever du att han går över gränsen så ska du anmäla.
/Maria
Även om det är så att han "råkar" göra de här grejerna och även om ingen skulle tro dig så är det faktiskt DU som bestämmer vem du vill gå till.
Det ska ju stämma mellan dig och det personen du måste klä av dig framför osv och ibland tycker man helt enkelt inte om en person och vill gå till nån annan. Likadant med kuratorer, psykologer, gynekologer och läkare, man ska känna sig trygg när man är där och gör man inte det - byt!
Så ta mod till dig och se till att få byta 
Du ska INTE fortsätta gå till denne man. Man ska inte känna obehag av att gå till vårpersonal. Jag tycker verkligen att du ska anmäla.
Vårdpersonal snubblar inte och "råkar" ta en på bröstet. De tar inte heller på en på ett sådant sätt att man börjar undra.
ok jag har tid där imorgon, då ska jag försöka säga att jag inte ska gå dit mer sen. Han brukar va så snabb att boka in ny tid varje gång
Säg till den kvinnliga sjukgymnasten att du inte känner dig bekväm med en manlig, och att du har rätt att byta.
Ja menar du har ju rätt att byta läkare oxå om du känner det!
Tar hon inte emot dig vilket hon inte kan neka, går du till någon annan helt enkelt!
Byt, säger jag med. Det där låter helt oacceptabelt i mina öron också!
Det viktigaste är att du får en ny sjukgymnast och att du slipper den du går hos nu - du behöver inte tänka på att anmäla eller att berätta för någon vad som händ om du tycker att det är för jobbigt, se bara till att du kommer undan situationen. Kanske blir det lättare när du fått lite ditans och så vågar du berätta då?
Prata med den kvinnliga sjukgymnasten och säga att du vill byta, berätta att du inte är bekväm med den manliga och stå på dig. Du ska aboslut inte behöva utsätta dig för obehagliga läkarbesök!
Det vore såklart bra om du pratade om någon om vad som hänt så att du slipper bära på det själv. Om du inte vill prata med dina föräldrar så finns det kanske någon annan vuxen eller en bra vän? Skolkurator?
#8 HUr gick det?
Var finns dina föräldrar i det här? Det var den första tanken som slog mig. För vad sjukgymnasten gör är oacceptabelt. Har du pratat med dina föräldrar, så kan ju dem hjälpa dig.
Kom bara ihåg att det han gör är fel oavsett vad någon annan säger. Du har upplevt dig kränkt och mått illa av det som skett, alltså är något fel och du bär ingen skuld i det!
Lycka till.
Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell
Jag går hos en sjukgymnast på ett gym. Helt suveränt!
Så om du har något gym i närheten så tycker jag att du ska ringa dit!
Det han gör är helt oacceptabelt, för det första är han i tjänst och för det andra är du mindreårig (vilket egentligen inte spelar roll då du ändå inte tycker om det han gör).
Hade det varit jag hade jag frågat vad f*n han höll på med.
Prata med dina föräldrar om du känner att du har nog bra relation till dem. Dem har själv varit unga och ska finnas där för dig.
Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus
När jag var till han igen så var han obehaglig igen. Strök mig på låret när han satt bredvid mig på britsen och berömde hur duktigt jag tränat dom hemövningar jag fått förut. När han var klar sa jag att jag inte tänkte komma tillbaka men han skrev ändå in en ny tid på datorn till nästa fredag och sa att jag kommer att få betala besöket oavsett om jag dyker upp eller inte.
Men på vägen ut sa jag till i luckan där man betalar att jag inte kunde komma då. Då ville hon boka en ny tid men jag sa att jag skulle ringa och göra det istället.
Nej föräldrarna vet inget för mamma var med första besöket och sa sen att det verkade ju vara en TOPPENKILLE. men han gjorde ju inget då utan var jättetrevlig då

#15 Prata med din mamma ändå, bara för att hennes första intryck är att han är en toppenkille så behöver det ju inte vara sant.
Uppenbarligen är han verkligen inte en toppenkille!
Helt galet att han ljög för dig oxå, självklart kan man avboka tider, man måste inte gå om man inte vill.
Enda gången man kan få betala för ett besök ändå är om man avbokar för sent, alltså strax innan man ska dit.
Föresten, det du kan göra är att göra en anonym anmälan om att han inte är professionell i sitt jobb.
Qui dormit, non peccat
Jag föreslår att du pratar med din mamma och pappa och förklarar hur läget ser ut. Förhoppningsvis har du en bra relation till dina föräldrar och därför borde de lyssna på dig även om din mammas första intryck var bra.
Det är helt oacceptabelt, dessutom så ljuger han för dig och försöker utpressa dig till att gå tillbaka. Den mannen har gått över gränsen många gånger om nu och det måste bli uppmärksammat.
Klarar du inte av att prata med dina föräldrar tycker jag att du ska berätta för en av cheferna på mottagningen, de har nämligen anmälningsplikt och vad han gör mot dig är inte bara ett vidrigt och kränkande maktmissbruk, utan också olagligt.
Jag förstår att siuationen är hemsk för dig, men att gå med den bördan själv är inte bra. Lämna över det till en vuxen du litar på istället.
Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell
Instämmer helt och hållet med föregående talare.
Instämmer jag med. Prata med dina föräldrar.