Relationer iFokus

Relationer

Etikettförhållande
Läst 2653 ggr
CherryIce
2012-01-22 16:04
0

En omöjlig relation ....

Jag gjorde slut med mitt ex för ungefär ett halv år sen. När jag gjorde slut med honom så var jag fast besluten att inte prata med honom mer, men när han sms:ar mig så känner jag mig tvungen att svara honom. Vi är goda vänner, men nu så säger han plötsligt att han vill att vi ska bli tillsammans igen och att han ska uppföra sig denna gången …… Ska jag lita på vad han säger eller vad ska jag göra?

Karmatarerskanise
2012-01-22 16:32
0

Hur har han betett sig innan då? KAN du lita på honom?
För oavsett vad vi säger, så är det ju du som måste kunna lita på honom. Vi känner inte honom och kan ju inte veta om han har förändrats eller inte.

CherryIce
2012-01-22 17:11
0

Han är jätte skön person att vara med när vi är tillsammans men när vi är ifrån varandra så blir han en helt annan person. Vi har gjordt slut och varit tillsammans ca 4 gånger. Första gången var det jag som gjorde slut, andra gången var det han ( han var otrogen ), sen så var det jag och senare var det han som gjorde slut osv. Jag känner mig alltid osäker när jag är med honom …. Men jag vill ge honom en chans men jag har ju redan gett honom så många att jag inte orkar med det snart.

Karmatarerskanise
2012-01-22 17:14
0

Har ni hållrt på fram och tillbaka 4 gånger redan, så ser det kanske inte så ljust ut. Kanske dags att gå vidare istället!

line84
2012-01-22 17:16
0

Jag tror det är väldigt svårt för en människa att förändra sig bara för att passa en annan. Tycker inte att man SKA föändra sig för att passa en annan människa. När min sambo och jag gjorde slut sa vi båda två att vi kanske göra ett sista försök, vi ändrar oss båda två för att försöka passa bättre ihop och göra den andra nöjd. Det funkade i en vecka sen blev vi "oss själva" igen. Hitta istället en kille som du tycker om som han är och som du inte vill göra om. Att ditt ex skriver att han ska uppföra sig denna gången har jag svårt att tro på. Visst, jag känner inte honom. Men man är den man är. Han behöver hitta någon som tycker om honom för att han just är som han är.

CherryIce
2012-01-22 17:40
0

Ni har båda rätt, jag ska försöka gå vidare men det är så svårt …

Zofia89
2012-01-22 17:57
0

Jag höll på fram och tillbaka med mitt ex i nästan 7år, var för svag för att säga nej när han ville försöka igen och att han skulle ändra sig, innerst inne visste jag ju att det kommer vara likadant… Ett halvt år sen lämnade han mig och då bestämde jag mig för att inte springa tillbaka! Jag var nära, vi hade sex några gånger men sen hittade jag min nuvarande pojkvän och plötsligt kändes det lätt att gå vidare!!

Jag rekommenderar att du försöker hålla dig stark! Annars slutar det i att du är deprimerad och mållös fast ni är tillsammans och går och funderar på när nästa dumpning kommer… Som sagt var jag för svag och levde länge som en dörrmatta med rädslan att bli lämnad när som helst, rekommenderar det inte åt någon annan! =/

Emelie-E
2012-01-22 17:59
0

Men man ska aldrig säga aldrig! Jag har lämnat min man tre gånger av olika anledningar. Men efter den tredje gången insåg han verkligen vad det var han hade och efter att jag gav honom en allra sista chans, så har han faktiskt förändrat sig! Inte till hur han är som person, men vad han väljer att göra och inte göra. Jag har fått honom att tänka efter.

Nu får jag höra dagligen att han är så glad över att jag gav honom den sista chansen. Och jag är glad över att jag vågade ge honom den. För nu har vi det bättre än någonsin.

CherryIce
2012-01-22 18:18
0

#6 vad bra att du lyckades komma vidare. Jag har hållit på såhär i 4 år nu och jag vill verkligen gå vidare men det är så svårt eftersom det har gått 4 år och vi har ett starkt band tillsammans. Men jag ska verkligen försöka iaf :)

CherryIce
2012-01-22 18:19
0

#7 så tycker du att jag ska ge honom en sista chans?

Zofia89
2012-01-22 18:20
0

Om inte får du försöka hålla huvudet högt! Gränsen kommer nog emot dig vid något tillfälle ;) Nångång kommer du märka att nu räcker det!!

Kämpa på =) Vet precis hur du känner!

Sweelin
2012-01-22 18:23
3

Lilla vän du är bara 14 och han har redan varit otrogen mot dig. Finns många söta killar i din ålder! Dom blir värre ju äldre dom blir så grabba tag i en nu Flört

Va lycklig och gör andra lyckliga<3

Emelie-E
2012-01-22 18:29
0

#9 Det beror på vad det är som hela tiden går fel. Är det pga hur han är, du är eller vad du eller han gör?
Det man gör kan man välja att göra annorlunda. Men att vara på ett annat sätt för att någon annan vill det är inte lätt och man ska inte förändra en annan person på det sättet.

Jag älskar min mans sätt att vara. Hur han är som person. Det var hans prioriteringar och hans syn på oss som jag inte gillade så jag sa ifrån. Sista gången så ångrade han sig för hur han hade behandlat mig och nu är han den man jag valde att gifta mig med.

Men går du och ditt ex inte ihop pga era personligheter så finns det nog inte så mycket att göra än att försöka gå vidare. Men handlar det om sånt man kan kämpa för att göra bättre så varför inte?
Men allt beror ju också på hur DU känner. Vågar du? Och allra viktigaste, VILL du ha honom som din pojkvän igen?

CherryIce
2012-01-22 18:30
0

#11 haha, ja jag får nog göra det :p

CherryIce
2012-01-22 18:37
0

#12 jag vill ha honom som pojkvän men samtidigt vill jag inte …. Jag gillar ju honom och så men jag vill inte riskera att bli dumpad

Hanna
2012-01-23 02:13
0

#14 Ta ett snack innan då? Känn efter noga vad du tycker. Dock är det ju "vara ihop" och inget giftemål. :) Men om ni blir ihop och att det sedan tar slut igen skulle jag nog låta det förbli slut.

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus