Relationer iFokus

Relationer

Etikettförhållande
Läst 2356 ggr
Petra90
0

Sambo som rättar än?!

Jag har en sambo som gör mig tokig ibland!!

Han är väldigt gullig och snäll osv.. men han har väldigt svårt med känslor osv …. okej men jag ska komma till saken iaf.

Vi var bort på ett besök och när vi satt vid matbordet och pratade med vänner(han satt brevid mig) Varje gång han tyckte jag sa nått som inte var "rätt" så klämmde han på mitt ben…. vilket jag tyckte var jätte jobbigt… var väldigt nervös redan. Jag fattade det mer som att han ville hem(en typisk hemma männinska) Det hade inte varit den första gången…

Men när jag börjaade tänka mer och mer så började jag verkligen att se att han gör såhär ofta!? Skrattar åt min dialekt och rättar mig när jag säger ord i min dialekt… Hela tiden!!

Det gör mig faktistk väldigt ledsen.. jag tillrätta säger inte honom på samma sätt, visst jag kan säga att jag vill att han ska ställa in efter sig osv… men det är väl inget fel?

Jag har berättat för honom om detta men som vanligt så blir han tyst efter jag har sagt nått så jag vet aldrig om det gick in eller bara åkte ut på andra sidan???

Ska kanske tillägga att vi är nu mer kanske särbos inte pga av förhållandet mest iaf…. utan mer för utbildningen.

Jag kände mig också som hans mamma när jag bodde hos honom.. försökte plocka upp så gott jag kunde och hämta hans telefon och cola som var 2 meter bort…..

Jag käner att haf skriver detta för att veta om det är fler där ute som känner igen sig? Eller som kan ge lite tips??

badbrain
0

Har varit i samma situation som dig. Bara säg till honom att om han inte slutar och inte accepterar dig som du är kan han slänga sig i väggen.

Jag sa det till min pojkvän, visade sig att han bara ville visa upp sig hur duktig han var. Han menade inget illa alls.

Man måste bli behandlad med respekt.

hus-musen
0

Respektlöst, jag hade inte accepterat det alls. Det är ju förnedrande!
Hade förstått om du sagt något som var känsligt för personen ifråga, typ dödsfall eller liknande, men då hade jag iaf krävt en förklaring på varför efteråt.

Qui dormit, non peccat