Relationer iFokus

Relationer

Etikettoff-topic
Läst 2478 ggr
Karmatarerskanise
2012-01-25 22:34
0

Resor

HAr du varit utomland? Om nej, var skulle du vilja åka första gången?
Om ja, var åker du helst?

Sarah
2012-01-25 23:09
1

Rest mycket och mest i södra afrika. Nästa gång vill jag tillbaka till namibia :) världens vackraste land! Sen står canada och sydamerika på önskelistan för att hälsa på gamla pluggkompisar.

JossanH
2012-01-26 08:53
0

Jag hatar att flyga.. Något som har vuxit sig fast på mig mer och mer ju äldre jag blivit. Har ändå flugit ganska många gånger så har väl varit runt i de "vanliga" länderna i europa mest..

I höstas var första gången jag flög på ca 8 år.. Tyckte det var sjukt obehagligt och grät när vi åkte ifrån Sverige. Vägen hem gick bättre, även om jag var rädd.

Sajtvärd på Iller.ifokus

Emelie-E
2012-01-26 09:57
1

Los Angeles (Malibu) reste jag och min man till i mars förra året. Jag som bara hade flugit några få gånger upp och hem ifrån Stockholm var rätt nervös inför en flygresa på 9 timmar. Men det gick bra!

Och jag älskar det stället! Bara väntar på att vi kan resa tillbaka. En dröm vi båda har är att flytta dit, men jag kommer väl aldrig våga att släppa taget om hemma.

Men det är underbart där. Trots att det är "vinter" där så är det 20 grader, en dag hade vi 22-25 grader. Jag trodde att jag skulle sticka ut med mina vinterskor jag hade på mig då, kom på det påvägen till flygplatsen att jag inte hade med mig några andra skor. Men när man väl kom fram så var det många som hade tjocka vinterskor på sig :P

Nä, jag vill verkligen tillbaka dit. Mitt drömställe =)

ChristineL
2012-01-26 13:12
1

Jag har varit i Finland, Danmark, Frankrike, England, Turkiet, Grekland, Tyskland, Österike. London och Paris är dom resmålen jag gärna besöker igen. Drömresan går till Island helt klart. Ända sen jag var liten har jag velat resa dit och får vara med på långritt på islandshäst, det skulle vara underbart! Sen vill jag gärna se mycket av USA, Afrika, Australien och Nya Zeeland.

Minxis
2012-01-26 13:27
1

Jo lite har man rest; frankrike, spanien, irland, england, usa, finland, danmark,norge,holland,tyskland. Jag är ju förälskad i Paris sen förra resan dit. Så dit håller jag på att planera en ny resa till våren. Sedan en tripp till USA och kolla lite bilar i sommar/tidiga hösten. Sedan ett nytt resmål för detta år; island alt. Afrika Är den i min släkt som rest minst så måste vidda mina horisonter för att komma i kapp dom andra.

Maria
2012-01-26 14:30
0

Jag har rest en del. Min man har rest massor då han arbetat utomlands men vi har båda en drömresa som skulle vara intressant och det är till Jordanien för att besöka klippstaden Petra. En gammal dröm.

/Maria

miranda0
2012-01-26 15:01
0

Jag har tyvärr inte varit utomlands (Finland räknar jag inte)

Jag har helt enkelt inte råd fast jag jobbar heltid. Någon dag kanske man träffar en rik karl att resa med

pyromanen
2012-01-26 18:05
1

#6 Jordanien och Petra var min make förra året med sin vuxna son…

Jag var väldigt restokig när jag var från 18-25 år. Resa var det som gällde så snart jag fick ihop pengar. Sammanlagt var jag nog hemifrån i två år om man skulle lägga ihop resorna. Indien, nepal, Sri lanka (4 ggr), Vietnam, Turkiet, Marokko, Sovjet, DDR, Schweitz, österike, Tyskland, Estland, Finnland, Norge mm.

Nu har jag dåligt samvete över att inte vara ressugen. Mina tonnårsdöttrar önskar sig mest af allt att vi ska resa, vilket vi då också gjort några gångar, var t.ex. i Istanbul ifjol, men de vill ju igen och jag är inte det minsta sugen. jag vill helst av allt vara hemma i min keramikverkstad och i skogen.  Tyst

Men kanske kanske blir det New York nästa gång. Det är överst på döttrarnas önskelista och jag är rätt nyfiken också.  mannen tycker vi ska åka till nåt varmt ställe o stanna en hel vinter, typ indien, indonesien eller nåt, men det är jag inte sugen på, längtar hem till min verkstad bara jag tänker på detSkrattande.  En sak jag verkligen skulle vilja är att åka till Fez i Marokko på en festival som heter Fez festival of sacred music.

Maria
2012-01-26 18:09
0

Åh, jag blir riktigt avnudsjuk på din man och hans son. Tyckte de om det? Var det en upplevelse?

Jag har en arbetskamrat som varit där och visat en massa bilder och en annan som också varit där och berättat så fängslande.

/Maria

Liss
2012-01-26 19:27
1

Jag har varit i stort sätt i hela europa. London vill jag till igen dock.

Men annars vill jag jätte gärna till andra sidan, mycket av Asien (Kina, Japan, Korea, Vietnam etc.) och Australien. Nya Zeeland, Irland och Scottland vill jag gärna till också.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Kalli
2012-01-26 21:26
1

Ja, och av de resemålen jag varit på vill jag nog helt tillbaka till Zürich och Schweiz. Dyrt men ack så vackert. Hong Kong var visserligen också en fascinerande stad, skulle gärna resa mer i Kina. Annars är Australien, Nya Zeeland, Indien, Irland och Island ställen jag skulle vilja besöka.

skotty
2012-01-27 11:06
1

När jag var 18 år gjorde jag något många tyckte var väldigt galet. Jag hade börjat prata med en kompis som bodde på Sicilien, och vi ville träffas. Hade aldrig flygit förut eller varit utomlands (Norge och Danmark räknas inte) och många var emot det. Men jag åkte dit iallafall, och spenderade 10 underbara dagar därnere. Längtar tillbaka.

Sen förra sommaren åkte jag till en kompis i Österrike, och sen följde hon med mig hem.

Jag älskar att resa och det kommer att bli mer. Funderar på att åka till USA ett år och jobba som au pair.

[cancan]
2012-01-27 11:23
1

Tunisien, Turkiet, Rhodos, Italien osså en massa gånger i Österrike, Tyskland o Danmark.

Skulle gärna vilja åka till USA och Mexico.. Tungan ute

Karmatarerskanise
2012-01-27 12:58
0

#12 Tycker verkligen du ska åka iväg osm aupair. Är em bra sak att få uppleva. Men se till att åka genom en argentur.

Jag åkte till London som aupair, fast privat. Blev trubbel efter ett tag då mamman var väldigt spciell. Och jag hade ingen som kunde ge mig stöd vilket hade varit bra.

Själv har jag varit på Lanzarote,  Mallorca, Corfu,Kreta, i Thailand, Finland (sitter här nu i Helsingfors hos släkten), Tyskland, Österrike, Tjeckien, Italien, Danmark, Albanien och i England.

Åker gärna tillbaka till London och Praag. Rom vill jag gärna se och USA har massor av ställen jag vill se. Japan är också ett drömresemål.

pyromanen
2012-01-27 16:50
0

#9 Dom tyckte om det, men inte så jätte jätte heller, inte så det blev någon faviorit för dom. Båda två har rest väääldigt mycket innan. Sonen arbetar med film och tyckte väl det var kul att se just för att flera filmer spelats in där (glömt vad det var för nån, för jag är helt analfabet på filmGlad).

Maria
2012-01-27 17:09
0

#15 Roligt att höra. Risken är alltid att man har för stora förväntningar på något man drömt om i många år.

En av filmerna är någon Indiana Jones. Siste korsriddaren tror jag.

/Maria

ettlitetalias
2012-01-27 18:10
1

Jag vill till Afrika! Ghana ligger som första prioritering.
Sen vill jag även till Berlin (igen), Nepal, Tibet, Japan, Rumänien, Ungern, Schweiz och norra Sverige. Har aldrig varit högre upp än Hälsingland, och vill gärna fjällvandra, titta på norrsken och njuta av tystnad och ensamhet :)

KaiPon
2012-01-28 16:24
1

Har varit på kanarieöarna (Lanzarote och Gran Canaria för att vara exakt), Cypern och Turkiet. Men det var för många år sedan.

Men helst av allt skulle jag vilja resa till Japan (vilken överraskning va? Tungan ute)

Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/

JossanH
2012-01-28 16:33
0

#17 Håller med! VIll också uppleva norra Sverige :)

Sajtvärd på Iller.ifokus

KaiPon
2012-01-28 16:41
0

#17, #19 Själv kommer man uppifrån Tungan ute Norra Sverige är fint, men har personligen aldrig fjällvandrat (inte nåt för mig tror jag då jag avskyr kyla)

Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/

[FruStein]
2012-01-28 17:00
1

Ja, jag har rest ganska mycket. Mina favoriter hittills är London och Yucutan-halvön i Mexiko. Vi håller nu på att boka en Karibienkryssning som ska avgå i april.

Jag har varit i Cypern, Grekland (3x), Danmark, Frankrike (2x), London iStorbritannien (3x), Mallorca i Spanien (2x), Italien, Förenade Arab Emiraten, Florida i USA, Mexiko, Estland, St Maarten, St Thomas i Virgin Islands, Labadee iHaiti och San Juan i Puerto Rico.