Relationer iFokus

Relationer

Etikettkänslor
Läst 2775 ggr
Meduza33
2012-01-22 23:00
0

Blir galen

Har sedan ett par år tillbaka haft en och samma KK med ett avbrott på cirka 3 år då jag träffade en annan och fick två oplanerade barn med vi var sambos i 4 år men 3 år in i det förhållandet träffades mitt KK och jag igen och det slutade hemma hos honom och otrohet mot barnens far. Sedan dess har jag haft starka känslor för KK, har flyttat från pappan och närmre KK och de senaste månaderna har vi setts en del och även sms:at och frågat hur det är och vad som görs, lite allmänt prat som sedan alltid slutar i perversa sms. Jag vet att han har väldigt mycket att göra då han har eget vid sidan om sin heltidstjänst, så ibland har han inte ens tid att svara på sms ens från sina kompisar.

Några gånger när vi har varit på fest och dylikt och KK varit onykter medan jag varit chaufför. och han har gett mig speciella blickar och klappar i baken, och även sagt att han ville jag skulle bo hos honom, medan han inte vågar göra eller säga något i nyktert tillstånd, alltid vid våra träffar är det dricka som gäller och allmänt prat innan sängen. Vet inte om han är lika öppen med sina kompisar som han är med mig, han pratar mycket om sin släkt och vart de kom ifrån och ibland även att han nästan hamnat hos kronofogden, Vilket jag aldrig skulle säga till någon om det inte var en partner som man kanske vill planera framtid ihop med då sånt kan vara av vikt.

Har försökt prata med honom om vad jag känner men är lite feg och rädd att jag ska skrämma iväg honom, så det har alltid runnit ut i sanden och pratats om annat. Och då jag har barnen boende hos mig förutom varannan helg då de är hos sin pappa, så varje gång KK velat komma till mig så har jag skyllt på barnen att de sover i min säng, å att de vaknar lätt eller att jag är trött å det klassiska med huvudvärk, å då har han svarat med att jag kanske är rädd.

vad han nu kan mena med det. Visst rädd är jag för att förlora honom på alla sätt och vis för han är jättesnäll å go` på alla sätt. Ibland kan han inte höra av sig på två veckor, för att sen smsa varenda dag nästan när han inte har något att göra på jobbet tex. har varit gravid med KK 2 ggr som ledde till abort då han inte har råd med barn som han sagt. I somras misstänkte jag att jag var gravid igen sa det till honom och han köpte test på apoteket vilket jag inte behövde betala det tar vi sen sa han. Som tur var testet negativt.

En gång skulle jag cykla till honom mitt i natten nästan mörkt var det iallafall å sa till honom att jag är lite lagom mörkrädd, är cirka 4 km till KK, så han skulle möta mig sa han då och visst han kom och mötte mig med bilen, vilket jag absolut inte trodde han skulle göra.

Håller på och blir galen totalt vet inte vad jag ska göra

Ska jag berätta hur jag känner eller ska man låta tiden utvisa hur det blir? Är mest nyfiken på hur han egentligen vill  ha det.

Maria
2012-01-23 14:19
12

Min första reaktion är att du ska skaffa preventivmedel. Det är oansvarigt att bli med barn när man änså inte tänker behålla det.

För övrigt så har ni ju känt varandra såpass länge så att du borde kunna vara öppen och fråga honom. Givetvis får du vara beredd på att han enbart vill fortsätta och ha dig som KK eftersom han har perioder han inte hör av sig.

/Maria

Meduza33
2012-01-24 08:44
0

Har känt honom länge men det gör inte saken lättare för det snarare värre vill inte förlora honom alls på något vis.  Han hör inte alltid av sig till sina närmaste kompisar eller svarar när de ringer/smsar heller. Han har inte alltid tid heller det sa han förra gången vi träffades då skulle han iväg å jobba på en lördag med en bil som han lackade. en gång skulle han fixa med en båt tidigt en morgon när jag var där men eftersom jag skulle kika på en lägenhet lite senare på dagen så väntade han med det tills jag åkt. vet varken ut eller in snart ibland får jag känslan av något annat än KK. När han till och med var beredd på att låna ut sin amerikanare till mig när jag var utan bil ett tag.

miranda0
2012-01-24 11:18
0

Tycker du ska berätta som du känner. För är det här en så schysst toppenkille som ställer upp en massa för dig osv så kommer du nog inte förlora honom som vän även om han inte skulle vara kär i dig

Meduza33
2012-01-29 03:02
0

Han kan verka schysst men nu har jag lärt mig efter vad han sa häromdagen om mig via sms som satte sina spår i mitt hjärta och gjorde mig extremt ledsen. Han är bara ute efter KK som kommer  när han vill. Så från och med nu tänker jag inte bry mig ett enda enda dugg om honom annat än som vän isåfall, även om det kmmer bli väldigt svårt. Tänker säga om det är nästa gång jag träffar honom så får han ta det som han vill. men jag är då ingen madrass. Jag förtjänar betydligt bättre än så!