Relationer iFokus

Relationer

Etikettallmänt
Läst 1792 ggr
[SharpMissy]
2007-05-15 21:39
0

Absolut HELT Off Topic

Som sagt, helt OT men jag måste dela med mig.

Fick på jobbet idag ett kravbrev på en förfallen faktura. Jag vet att det varit diskussioner om denna faktura, då tydligen nån annan ska betala den. Strunt samma, det är inte jag som sköter det där, jag bara skickar vidare till den som gör. Men innan jag skickade den så läste jag på kravet följande kravtext.

"Krav. Ca 100 år före Kristus var obetalda räkningar så stort problem att handeln stördes. Efter vederbörlig utredning fann kejsaren att en betalning kunde nå Rom från alla delar av imperiet på 30 dagar. Även om det var dimma över engelska kanalen eller sandstorm i Palestina. Detta är bakgrunden till att vi tillämpar trettio dagars betalningstid."

Jag skrattade så jag trodde jag skulle dö. Kan man verkligen skriva skämtsamma kravtexter på något som är så pass seriöst? Personligen kan jag säga att jag uppskattade det något oerhört!

Åsikter, någon?

[Sajberlena]
2007-05-15 22:05
0

Underbart!

Fullkomligt underbart!

Såna fakturor blir man nästan glad av att betala!

[SharpMissy]
2007-05-15 22:07
0

Haha, ja men eller hur? Jag hade gärna sett att den betalats omgående. Störtskönt!

Har du aldrig sett någon rolig kravtext under alla år i branschen?

Känns ganska "oseriöst" men av mig är det totalt uppskattat. Mer sånt i arbetslivet!

[Sajberlena]
2007-05-15 22:20
0

Fick en gång en påminnelse Generad från Prisjagaren, en affär i stan.

Det stod ungefär:

Tjata eller tjoa? Vi orkar inte tjata, så vi tjoar istället. Du har inte betalat din skuld till oss! Gör det! Tack.

[SharpMissy]
2007-05-15 22:32
0

Hahaha jo men den var ju också bra!

zeretki
2007-05-15 23:47
0

hahaha, helt underbart! :D Jag älskar sånt, vill ha mer roligt i livet!

abbis
2007-05-16 00:47
0

Jag har fått påminnelse på rim…det va trevligt

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Gasoline
2007-05-16 13:52
0

Haha, det var ju lite kul Insider information.. Detta visste inte jag och det är ju alltid kul att få lära sig något nytt =) Jag trodde dock att det var för att man skulle ha lite tid på sig att skicka iväg den. Men men, så var tydligen inte fallet.