Relationer iFokus

Relationer

Etikettsvartsjuka
Läst 3120 ggr
[Tovab]
2012-02-06 16:38
0

Otrohet

Vad räknar du som otrohet?

Karmatarerskanise
2012-02-06 16:40
4

Det som en människa gör bakom ryggen på sin partner.

Vanniz
2012-02-06 16:43
0

När man kysser en annan person osv :P

[Tovab]
2012-02-06 16:48
0

Vissa tycker ju att kramar och pussar är otrohet, vad säger ni om det?

Va tsm med en tjej, som var helt sjukt svartsjuk. Fick nått spel och dumpade henne though. Eftersom jag är bisexuell så VARENDA människa jag umgicks med skulle jag alltså vara otrogen med? Fick även höra att det var otrohet att jag hade filmkväll med min killkompis?

Jag ser ganska slappt på det där med otrohet. Fast sne är jag ingen förhållande person utan jag mest kommer och går.

[Jessica_91]
2012-02-06 16:48
0

Om min pojkvän skulle göra något med en annan tjej som han känner att han behöver dölja så skulle jag räkna det som otrohet. Oavsett om det är att ta en fika i smyg eller ha sex. Sen så hade naturligtvis hångel/sex varit det värsta för min del men jag hade blivit väldigt upprörd för "mindre" saker också, om han gjort det bakom ryggen på mig.

En kille i min förra klass fick ofta massage av ett par tjejer i klassen och de satt och myste liksom, trots att han hade flickvän. Jag tyckte det var skumt men tänkte att "aja, en del människor är ju mer toleranta än andra, han och hans flickvän kanske gör sånt". Men sen berättade en väninna att hon varit med ett gäng folk, bl.a killen i fråga + en tjej som satt och masserade honom och grejer. Så kom plötsligt killens flickvän gående och den andra tjejen slet sig fort som ögat bort från honom!
Sånt är inte okej i mina ögon. Massage kan så klart vara oskyldigt men om det är det så har man inget behov av att dölja det.

Karmatarerskanise
2012-02-06 16:51
0

#3 Kramar kan vara otrohet, det beror på av vilken anledning man kramas.
Pussar är inte OK i min värld. Pussar gör man på den man tycker om, inte andra :) Fast jag vet att många pussar sina vänner. Hade jag träffat någon som är en pussare så hade jag fått fundera på det då. Då hade det varit samma som med kramar, att allt handlar om varför pussen utdelas.

[Jessica_91]
2012-02-06 16:53
0

Vad jag menar är alltså att det går inte att säga att "det här och det här är otrohet". Det handlar helt och hållet om omständigheterna och hur personerna i fråga ser på det. En del tycker det är ok att strula med andra och då är det inte otrohet helt enkelt. Så länge man bara är överrens och inte sårar varandra så tycker jag det är helt upp till paret att bestämma vad som är ok/inte ok.

[Tovab]
2012-02-06 16:56
0

Ni är strikta alltså! :)

Fast kan ha mycket o göra med att jag aldrig varit kär, bryr mig inte om folk på det sättet utan har bara haft folk för att ha dom.. antar att jag oftast varit boven i dramat. Inte sett nått seriöst i mina relationer vilket tyvär har lett till att jag har varit otrogen till vissa människors benämning. Dock får jag inga skuldkänslor eftersom, tja jag vet inte. Finns inga känslor där.

[Jessica_91]
2012-02-06 17:01
0

#7 Ingen har varit otrogen mot mig som tur är men bara tanken på att min pojkvän skulle vara det gör mig jätte ledsen. Av den anledningen är det väldigt lätt för mig att veta att jag aldrig hade kunnat göra något sådant mot honom. Jag skulle inte kunna orsaka någon jag älskar den sorterns smärta och svek.

Kanske är det lite därför också du inte har något direkt problem med det? Eftersom du inte bryr dig så mycket om personen i fråga så bryr du dig antagligen inte direkt ifall han/hon är otrogen mot DIG, alltså kan du inte relatera till hur det känns att bli bedragen? Bara en tanke som slog mig.

[Tovab]
2012-02-06 17:08
0

Så kan det mycket väl ligga till. Hittar jag nån som jag faktiskt får tycke för ska det vara seriöst. :)

[Jessica_91]
2012-02-06 17:17
0

#9 Får man fråga varför du ger dig in i förhållanden över huvud taget? Du skrev att du gör det "bara för att" men är det för att det känns som att man "ska" vara i förhållanden, eller för att du inte vill vara själv eller av sexuella skäl eller nåt annat?
För även om du inte riktigt kan relatera till smärtan av att bli bedragen så kan du väl ändå inte vara helt oberörd när din partner fått reda på att du varit otrogen? Eller väcker det liksom inga känslor över huvud taget i dig att se din partner ledsen?

81an
2012-02-06 17:22
0

#9: elr så är du inte mongam helt enkelt?

<3 kärlek <3

pyromanen
2012-02-06 17:22
1

Om man gör något man kan förmoda att ens partner inte skulle vilja man gör och som man inte också skulle kunna göra om parnern var närvarande.

Maria
2012-02-06 18:15
0

Jättesvår fråga och varierar säkert från par till par.

Jag håller nog med Hera att det handlar om vad man gör bakom ryggen på någon.

/Maria

[Mairah]
2012-02-06 19:42
0

Samma här. Instämmer med föregående talare och Hera

Fridaaaa
2012-02-06 19:44
0

Om man kyssar eller tar på olämpliga ställen på kroppen.
Och såklart om man har sex eller t.ex suger av eller liknande
Och via nätet om man skriver sexiga saker, ev skickar nakenbilder eller camar halvnaken/naken.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Vyer
2012-02-06 23:10
2

Jag vet inte. 
Men om min partner började smyga/dölja/ljuga om saker så hade jag blivit sårad och antagligen sett det som ett svek. Vårt förhållande bygger ju på att vi är ärliga och öppna med varandra.