Alla hjärtans dag
Snart är det alla hjärtans dag. Firar du på något vis?
14/2 är dagen.
nä brukar nog inte firas.. men en överraskning är ju ändå välkommet om de skulle vara så:P men blir inte sur om de inte händer nåt=)
Brukar inte fira det för jag har aldrig haft nån att fira med. Men det har jag dock i år och han är lite sådär att han faller för sånt. Han är sån som gärna köper blommor och sånt. Jag vet inte, jag ser bara pengar som rinner iväg i onödan (även om det inte är mina så känns det onödigt). Jag förstår inte det roliga i att få blommor, visst det är fint att se på men till vilket pris? Uppskattar mer egenplockade sådana. Men på alla hjärtans dag kan man ju göra annat än att bara ge bort blommor. Kanske att vi hittar på nåt, får se lite hur det blir. Det jag tänker då är isf att vi skulle kunna gå ut och äta, det är ju en tisdag i år så vi båda jobbar ju och han kommer hem sent på tisdagar, frammåt halv åtta-åtta.
Vad tycker ni om att fira en annan dag? Det känns väl kanske lite tokigt? Å andra sidan, vad är det som gör att det är bundet till att fira enbart den dagen.
För när jag tänker på det så hade det ju varit himla mysigt att packa sadelväskorna och rida ut i skogen och duka upp en trevlig picknick, men det går ju inte på en tisdag.
Medarbetare på westernridning.ifokus

Jag skulle gärna få någon mindre överrasknming, kanske en extra god fika, en dikt eller en presnt. Förra året köpte jag min sambos favoritgodis satte honom framför datorn ( han är en stor spelnörd) och masserade honom medans han spelade:)
Men jag tror inte jag kan vänta mig något. Han är dock jättebra på vardagsromantik, typ hämtar varma kläder åt mig om ag fryser och sånt. Men kan ändå¨känna att det skulle vara kul att få något han faktiskt har tänkt ut i förväg någon gång.
Nej det är inget som firas här, hela grejen har blivit ett kommersiellt och materealistiskt jippo. Men jag, syrran och mina barn brukar få något litet av mamma och pappa och sambons föräldrar brukar också ge en liten present till oss och barnen.
Nej, jag kommer inte att fira det… Ser dock fram emot när pojkvännen kommer och hälsar på nästnästa helg, för jag har inte sett honom på 1,5 månad…
För första gången i mitt liv har jag faktiskt en pojkvän att fira det med, så det ska jag göra! Vet dock inte hur, men hade tänkt att vi skulle göra något speciellt och mysa lite extra, och så ska jag köpa choklad till oss! =D

Jag firar min systerdotter för hon fyller år.
Jag firar inte alls och efter att jag hade praktik på gallerix under alla hjärtans dag för några år sedan så är jag ännu mer anti än innan. Det köps oändligt mycket skräp inför den här dagen och jag vill inte vara en del av det. Jag är inte mycket för typiska romantiska grejer heller så att göra en sån där romantisk gest på alla hjärtans dag skulle bara visa att personen i fråga inte känner mig.
Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

inga bestämda planer. jag jobbar till 16 den dagen.
kanske ett restaurangbesök?
#10 Det är aldrig fel enligt mig :)
Firas med lite god mat hemma, tända ljus och filmkväll ;) inte mkt mer :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Visst gör vi det. Min underbara, helt fantastiska mormor fyller år då så hon firas.
Fast romantiskt firande med maken, det gör vi inte.
Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell
Här firas heller inget speciellt denna dag.
Nej, inte direkt. På jobbet får barnen under dagen ägna sig åt alla hjärtans dag-pyssel om de vill, så jag får väl min beskärda del där.. Men privat firar jag inget.
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
Nejjj det gör inte jag.Det hittas på mer och mer olika bemärkelsedagar bara för att det ska gynna köpmännen.
#16 Traditionen med Alla Hjärtans Dag är urgammal. Det är inget som kommits på nyss för att skapa mer försäljning.
Ska nog bara umgås med min pojkvän :) Kanske laga någon god mat tillsammans och mysa.
Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus
Har ingen pojkvän längre så vi tror inte det blir någonting speciellt… Dock har jag precis börjat träffa en ny kille som jag typ "dejtar" lite, men vi är inte på "fira alla hjärtans dag tillsammans-stadiet" än, tror jag iallafall 
Jag o sambon brukar ge varandra rosor, en liten present & ett kort. I bästa fall åker vi ut o äter. Jag tycker att man skall hålla romantiken vid liv ialf. Iår har jag skaffat barnvakt åt babyn, det känns som om vi inte varit ute på evigheter.
#16 Man behöver ju inte köpa massa saker heller ;)
Räcker ju med extra fin middag, och t.ex filmmys :=D
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Vi brukar inte direkt fira på nåt vis. Men i år kom HAN med förslaget att vi ska ut och äta då, trots att det är en tisdag :O Jag blir alldeles nervös av att tänka på det, trodde inte han hade koll på när det var…
/Christine
Förra året hade jag och min sambo nyss börjat träffas så han överraskade med att ringa på dörren och där stod han med en bunt underbara röda rosor och en liten ask choklad. I år vet jag inte om det blir ngt sådant mysigt som blommor och choklad, förväntar mig inget men det skulle absolut uppskattas om han gav mig något. Jag ska iaf köpa en bunt röda rosor och ett kort till honom. Hur middagen blir vet jag inte för svärmor är här så om vi äter med henne hemma eller ej återstår väl att se 
Har aldrig förstått grejen med alla hjärtans dag.
Firar inget, har aldrig gjort nått speciellt just för den dagen. :) Iofs kan jag knappt ha förhållanden så har aldrig visat den sortens uppskattning för nån.
Kommer fira med att göra lite cupcakes med ett rött hjärta på toppen! Mysa till någon film eller så, får se vad som händer den dagen =)
Det blir antagligen myskväll med god mat och en bra film. Kort och presenter känns lite onödigt enligt mig, det räcker med att vi ger/får presenter på födelsedagar och jul haha ^^.
Min älskade pojkvän ska planera nåt hemligt. Älskar överraskningar!
Jadu, alla hjärtans dag hos mig består av en chokladkaka, spelet WoW och mys med online-kompisarna i princip. Alternativt så sparkar jag sambon till att laga mat för en gångs skull :)
I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
-Albert Einstein
Jag har aldrig haft partner att fira med. Förut har mamma alltid gjort något lite roligt för oss (familjen) tex bakat en kaka i hjärtform eller gjort något lite extra med middagen, så det blir väl kanske likadant i år.
Detta året har jag pojkvän, och när vi pratade om alla hjärtans dag så var hans första fråga "när är det, är det inte i mars?". När jag berättade när det var och skämtade om att jag väntade mig diamanter, rosor och choklad skrattade han och sa bara att jag inte kommer få någonting. Romantik va? Pojkvännen kommer kanske inte ens vara hemma alls den dagen så jag får inte ens en extra puss.
Så jag väntar mig att jag får en helt vanlig hemmakväll med familjen, där jag planerar att baka chokladkaka i alla fall.