fysiskt närhet
Jag vet att detta är en hemsk tanke. Men vad ska man göra när man inte är helt nöjd med sitt sexliv som man har till sin partner. Och har varit otrogen flera gånger med en annan kille för att fylla upp behovet av sex. Kan hjärtat och hjärnan tillhöra en person och kroppen en annan. Kan man få det bästa av två världar?
Hur kommer det att sluta? Kan man sluta?
Ångesten kommer smygande och jag önskar att jag somnar och inte vaknar.
~They say that "what does not kill you makes you stronger". i belive that if something is trying to kill you, it makes you angry.~
Är du inte nöjd med ditt sexliv med din partner så är det din partner i första hand du ska lösa detta tillsammans med och inte genom att vara otrogen.
Så som jag ser det så är det kört. Du har valt att vända dig till någon annan och för både din egen skull och för din partners skull så borde du berätta och stå för konsekvenserna.
Det är ohållbart i längden att leva i en lögn.
Kanske går det att reparera. Det beror ju alldeles på hur din partner reagerar och vad du vill.
/Maria
1# Du har nog helt rätt, jag mår sjukt illa av mig själv. Jag hatar tanken och kräks nästan as att tänka på det.
~They say that "what does not kill you makes you stronger". i belive that if something is trying to kill you, it makes you angry.~

Även om du inte vågar berätta för din kille så är det dags att ta tag i det. Antingen lösa det med killen eller göra slut. Det håller inte att vara otrogen och inte lösa problemet i förhållandet.
Kan inte annat än hålla med bumbleboo.
Det du skulle gjort är att du skulle pratat med din partner när du inte var nöjd, inte gå til någon annan bakom ryggen på den person som du delar livet med, på den person som litar på dig.
4# Ja, jag vet ju att jag måste prata med min sambo. Men jag vet inte hur jag ska förklara, För jag vet att han kommer bli sårad. Jag är hela världen för honom. Och jag pratade mycket med min sambo och sa att jag inte var nöjd och att det saknades en gnista. Bara i sängen så att säga. Resten är underbart. Väldigt djup kärlek.
Och göra slut är inte ens ett alternativ. Det vet jag att han inte kommer göra heller. Även när jag berättar. Jag vet att han inte kommer det. Och då känns det kanske lite onödigt att säga något alls. utan bara avsluta det och hoppas att min ångest inte dödar mig.
#5 Du är faktiskt skyldig honom att vara ärlig tycker jag. Du hade förmodligen själv uppskattat det.
Du kan ju inte bara lämna honom utan en förklaring och värre är det ju om han på "omvägar" får reda på att du varit otrogen.
/Maria
Kanske är du inte monogam? Om jag tolkar det rätt du skriver så vill du egentligen inte göra slut utan känner att du älskar din pojkvän och kan älska honom även om du haft sex med andra?
Men ärlig måste du nog vara. Om dom andra killarna inte är viktiga personer för dig, du inte är kär i dom, då kanske det inte är så viktigt att berätta en massa detaljerad information till sin pojkvän om vem och när o sånt. Men om det är så att du inte är monogam då måste du i alla fall prata med honom om det så han vet. Då får du ju också reda på hur han ställer sig till en sån sak.

Kanske hade jag hållt med om att det var onödigt att berätta om ett snesteg på fyllan som aldrig hände igen. Men, här har du varit otrogen upprepade gånger med en och samma person.
Det är inte schysst att inte låta honom göra valet hur det ska hanteras. Förlåter han dig har ni vunnit i kommunikation. Gör han det inte så får du stå ditt kast.
6 Ja du har nog rätt.
7 Vad betyder Monogam? Ja alltså. Jag gör vad som helst för att ta tillbaka vad jag har gjort.
Det har varit med samma person alla gånger. Men jag har alltid var full. Fast jag vet att jag inte kan skylla på det. Jag måste verkligen ta tag i det här.
Jag kan inte se hur maan INTE berättar något sånt för sin partner. Skulle aldrig kunna leva i en lögn, än mindre låta min partner leva med mig utan att själv få välja om han vill fortsätta efter otrohet upprepade gånger.
10 Nej det är klart. Jag borde nog berätta för honom. Men jag VET (eftersom jag känner honom!) att han inte kommer att lämna mig. Han kommer stå vid min sida iallfall. Och det känns som att det enda jag gör genom att berätta att såra honom. Men jag ska berätta-
#11 Du har ju egentligen redan sårat honom genom att göra som du gjorde. Så det borde du tänkt på innan du handlade.
Men jag tycker det är bra och starkt om du berättar, vilket du ju skriver att du sak göra. Man ska stå för det man gör.
12 Jag vet, Men jag talade med en kompis om det och hon sa "det han inte vet, lider han inte av" Och det är ju faktiskit sant. Han kanske inte lider. Men jag lider . Och har gjort sen första gången.
Ja, de här måste få ett slut. Jag måste berätta.
#13 Det är klart han inte lider av något han inte vet men sanningen brukar oftast komma fram på omvägar och då är det bättre att du står för den än någon annan.
/Maria
#13 Så säger personer som inte vågar stå för det dom gjort.
15 Kanske det. Men det är inte så att jag inte vågar stå för det jag har gjort. För det gör jag. Jag vill bara inte såra honom.
#16 Det har du indirekt redan gjort. Dessutom med råge då det inte varit en engångshändelse utan det pågått en tid.
/Maria
17 Jo, jag vet att jag har sårat honom. Men det blir så verkligt när jag berättar det för honom. Det har kännts som att jag gått som i dvala de senaste veckorna. Och det har pågått en tid , ja. Två veckor. Och jag har träffat den andra karln 3 gånger , alla gånger onyktert. Jag vet att det är väldigt illa. Sjukt illa. =/ .
Hej Toxics. Jag har 2 tidigare förhållanden innan det jag är i nu. I båda dom var jag otrogen… Och det pga att jag saknade något… Men då jag istället va otrogen och inte tog tag i situationen på ett rätt sätt så stöp båda i backen. I mitt nuvarande förhållande har jag aldrig ens tänkt tanken att vara otrogen och det är jag stolt över mig själv för. En del säger en gång otrogen alltid otrogen. Men så är det inte. Jag vill rekomendera dig att ta diskutionen med din sambo. Förklara för honom varför det hände och om du vill ha honom fortsatt vid din sida är detta enda alternativet om det fungerar. Jag har själv suttit i din situation men jag flydde och erkände aldrig. Det var både fegt och svagt av mig och skulle jag aldrig göra om. Om du ångrar att du varit ortogen mot honom så är det inget att jämföra hur mycket ånger du skulle känna om du inte säger nått till honom. Lycka till…..
Åhhhh var inte otrogen…Tänk hur det skulle såra =(
Instämmer som ovan…. pratat med din partner om detta . Om vad du känner och vill ha med honom… Äventyra lite kanske skulle piffa upp det hela !!
Såååå Om det inte ändå skulle funka…. Råder jag dig att göra slut… Du kan ju inte "lura" honom….
Hoppas verkligen att det löser sig !Mvh Marie