Dejta - Hur länge?
Finns det någon tidsrymd på hur länge man dejtar innan man blir ett par? Eller kan man dejta flera månader?
Man kan nog dejta hur länge som helst men för mig har det inte varit länge alls. Jag känner relativt tidigt ifall det är rätt och då blir man ett par
Det är väl lite relativt tycker jag, jag har dejtat en kille sedan oktober men vi ses inte så jätteofta. Så känns inte som man kan räkna månaderna direkt.
Men som sagt vem har brottom. =)
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.
Det är väl upp till var och en kan jag känna. Vissa vill kalla sig för ett par redan innan de träffats irl och andra dejtar i flera månader utan att "bli ihop".
Sajtvärd på Iller.ifokus

Upp till var pch en.
Jag och min sambo träfades, för längesen, i maj och dejtade fram till juli då jag sa att jag ville dejta andra (för att få fart på han) och så åkte jag på en resa. I slutet av juli var vi ett par.
Sånt är så olika eller individuellt.
Har själv fått uppleva både och. Dels att man träffats och "dejtat" hur länge som helst, och att bli ett par med en gång.
Kan va lite klurigt det där ibland innan man vet om man verkligen kan räknas sig som ett par.
Min man och jag blev ett par på en gång. Det var inget snack om saken. Det var vi från första dagen.
/Maria

Dejtat min kärlek under nio år! Först det senaste året har vi resignerat och introducerat oss fullt ut inför familj och vänner som ett par.
Så kan man också göra. =)

Vi dejtade väl tre fyra månader, då var vi inte exclusive.
Jag har aldrig dejtat över huvud taget utan de jag blivit tillsammans med har först varit vänner, och så har man plötsligt insett att det är något annat. Så uttrycket "dejta" är ganska främmande för mig.
Samma här (som #9) Har alldrig dejtat och inte heller hört talas om att några av mina kompisar dejtat. Trodde först det var en generationsfråga att detta amerikanska fenomenet "dejta" kommit efter "min tid", men kanske är det snarare nåt som används i vissa kretsar?
Eller jo, vi använder det ironiskt om lunchavtal. "Jag kan inte vara med för jag har redan en lunchdate" (och då menar vi nån kompis, kollega eller vem som hälst man redan planerat gå o äta med på lunchrasten)
#9 Känner likadant. Har aldrig dejtat utan det har börjat som vänner.
Jag skriver som de föregående… Det är upp till var och en, det är så olika när man tycker att det "klickar" för vissa går det med en gång, med andra tar det längre tid…
Så detja så länge det känns rätt för er båda! 
~ Alla människor har ett hjärta, men storleken varierar. ~
När jag sa "dejta" så menade jag inte dejta i ordets rättta bemärkelse, att man kallade det för dejt. Utan vi sågs ofta och hittade på något, utan att vi trodde att vi var tillsammans.
Jag och min pojkvän "dejtade" i ett års tid innan vi blev ett par. Nu tycker jag dock inte att det skall behöva fullt så segt. 
Så när blir man ett par? Tja, när man har diskuterat saken och båda är överens, antar jag.
Säger som så många andra att det där är så totalt olika. En del har man blivit ett par med på en gång fast man inte direkt har kännt dom. Just nu dejtar jag en kille sedan slutet av november men då det har varit jul och nyår osv så har vi inte hunnit setts så mycket. Så vi får se vart det leder :)
I want to be like the patronsaint of reality.
Ja när känslorna kommer, det tar lite tid för mig att bli kär iallafall, så innan jag kan känna/ säga att jag är kär vill jag inte inte heller påstå att jag är i ett förhållande :)
Never regret anything cause at one time it was exactly what you wanted.
Det tog oss ungefär en månad innan vi nu sagt att vi är i ett förhållande.