Relationer iFokus

Relationer

Etikettpsykologi
Läst 1958 ggr
[omadd]
0

luddiga minnen

en natt på psyk vaknade jag av att min "rumskamrat" (en äldre man) satt med ångest på sängen bredvid mig. jag hade/har konstiga minnen från den natten och är osäker på vad som skedde.

jag vet inte hur jag ska komma fram till vad som har hänt eller om jag hade konstiga drömmar samtidigt som mannen hade stark ångest "bredvid mig".

där inne pratade jag med en i personalen som var trevlig och i mitt huvud undrar jag om h*n hade något med de konstiga minnena som inte har kommit fram än att göra eftersom de har nattskift och så där.

även drack jag massor med vatten som h*n serverade mig och jag sov ovanligt tungt den natten. undrade i min ensamhet där om jag blivit drogad eller ngt som låter helknasigt men har så äcklig känsla efter den natten så jag vet inte vad som hände och inte.
tänkte ringa dit och säga något men de svarade inte och jag struntade i det. det var i somras då jag hade nog att ta i tu med och lägga energi på.

hus-musen
0

Fick du några medeciner alls? Finns ju en del sömntabletter och annat som kan ge bieffekterna du beskriver.
Det kan även vara så att du var psykiskt utmattad, "zombie" liksom, man reagerar långsamt, ser suddigt, hörselförvrängningar mm.

Om jag vore du så skulle jag kontakta dem och be om att få se din journal :)

Qui dormit, non peccat

[omadd]
0

jag fick inga mediciner då…å andra sidan kan det vara några skumma drömmar jag hade…jag vet bara inte. får väl se om jag kontaktar dom är inte pigg på att ringa runt till liknande för man hamnar i massa trubbel. litar inte alls ett dugg på sådana ställen, speciellt inte de som sitter i receptionen. man kan ju tänka sig själv hur det skulle vara att jobba där med tystnadsplikt och allt möjligt som gör det svårt att ge ut info till de som ringer.

hus-musen
2

Du har alltid rätt att få din journal om det inte finns risk för din psykiska hälsa. Du kan annars be om att få läsa just det specifika stycket.

De skickar hem journalen till din adress, eller så kan du åka dit och sitta där och läsa den och ta kopior om du vill det :)

Qui dormit, non peccat

[omadd]
0

Lite osäker ändå om det står i journalen utifall man blivit sexuellt utnyttjad.

[omadd]
0

Kan inte använda funktionen "anonym" här även om jag skulle vilja…Tänker på saker jag upplevt som kan ha skapat denna äckliga känsla för ämnet sex hos mig.

Var tillsammans med en tjej för ett antal år sedan och vi var med varandra varje dag men hade aldrig sex. Dock var vi nära varandra på annat sätt och det var inte långt från att ha sex på slutet. Människan var deprimerad och jag försökte hjälpa henne, och finnas där men jag mådde nog inte heller bra.
Ofta slutade det med tjaffs oss emellan eller att vi låg i sängen halva dagen utan riktig anledning. Det kändes trivsamt på något sätt, men jag började snart tröttna på att inte göra något annat än det. Hon skulle ofta ha som hon ville och det respekterade jag. Vad jag trodde, men hon kanske inte kände lika? Hon låg på mig på sängen en dag och sade att hon skulle slå mig, bokstavligt. Även hade jag rivmärken från henne en gång.

Gjorde själv inget mot henne men var kanske mer åt hållet att vilja ha sex än vad hon var, även om det inte var något jag nämnde så kanske jag sände ut sådana signaler.
Också var hon inte glad på att jag fortsatt sett på så kallad porr (gillar inte det ordet…) under någon fåtalet av vecka när vi blivit tillsammans. Det var inte min mening att förstöra något då. Jag insåg kanske inte det dumma i att göra det, men å andra sidan hade hon och jag inte pratat alls om vad vi tyckte om saken eller ämnet.