Relationer iFokus

Relationer

Etikettfamilj
Läst 1696 ggr
Anonym
Anonym
2012-02-16 23:03
0

relation till mor..m.m.

relationen med min mor är inte så bra eller har varit de på länge. hon är ofta bitter och nerdragande…tar energi och har lätt för att pika där det passar. men vad som konstigare är det är att man kan märka som nå slags attraktion från henne mot mig, mer över känslan man ska ha för sitt barn.
kan erkänna att det finns någon konstig dragning från min sida också som jag alltid ser bort från, och såklart bara kommer göra det.

på hennes sida av släkten har jag en kusin som jag blev förälskad i under en tid då jag gick ned mig och blev deprimerad och höll på att ge upp på livet.

kanske ligger det nå samband där, eller att jag vet int har nå slags jobbiga minnen som ligger sen barndom eller så som man bör bli av med för att gå vidare.

skulle gärna släppa detta och kunna låta bli att ha henne i bakhuvudet, och kusinen och allt skräp som har skett med familj och kunna gå vidare mot … vet dock int hur men skriver mest för att komma framåt i detta och kanske få ngn givande kommentar som tar mig framåt och att denna blockering ska kunna försvinna så att man blir mer fri i sitt varande och kan dra till sig alla möjliga mer positiva situationer och det man vill ha och gör med livet.

är nog det mer att hon behöver mig på något sätt som jag inte står ut med. pappas o mammas relation är inte så bra som jag ser det, de är int så lika och ger int varandra energi som man brukar göra för att kunna vara bland folk på ett hälsosamt sätt och inte dra ned varandra och omgivningen.
då brukar jag få ta smällarna och ta att ge henne främst energi. jag har alltid ställt upp då int bror eller pappa har gjort de för mor har vetat att jag int gärna har sagt nej om det har varit för en god sak. har lätt kommit till att det blivit för mycket utan att jag insett det och kanske har jag blivit utnyttjad på så vis i min uppväxt.

medveten är det svårt att vara i kaoset…

och int förrän man blir de så kan man veta hur och vem man är och vad som sker en i ens bardom eller ungdom. lika med det hära problemet har int varit så medveten om det och hur saker har lega till så klart man int kan ta sig upp men det är bra att få se senare hur saker lossnar och relationer blir mer obundna och fria.

vet int hur jag ska göra me familjen då man int får ut så mkt positivt längre från dom. träffar gärna ngn man trivs me och kan skapa sig en ny "familj"… int ha för mkt kontakt me den gamla familjen, så kalrt någon kontakt men inte för stor så att man dras ned och stoppas i sitt liv som kommer…..

får fortsätta senare i trån. blev så mkt text på en gång känner ja!