Relationer iFokus

Relationer

Etikettotrohet
Läst 2193 ggr
Anonym
Anonym
0

Att lägga sig i...

Dethär har jag funderat på länge. Det kommer att bli ett långt inlägg, för jag måste börja från början.

Det är såhär att för en 5-6 år sen träffade jag en kille på en chatt. Det gick som det gick och vi pratade mycket och länge, på chatten, i telefon och i cam. Problemet var att denhär killen bor i USA. Det vart bestämt att jag skulle komma och hälsa på, men i sista stund vart jag tvungen att ställa in. Strax efter det började han på collage och vi fick mindre och mindre tid för varandra.

Ett år gick, och en dag berättade han för mig att han hade hittat en tjej. Jag var inte direkt brydd, hade för länge sen insett att jag inte hade samma känslor för honom som han hade för mig, vilket jag också försökte förklara för honom. Problemet var att han inte ville förstå det. Han förklarade om och om igen att han bara var med henne för att han inte ville vara ensam. Han skulle vara otrogen mot henne med mig om jag kom på besök. Han berättade saker om henne som jag hade blivit rosenrasande om min pojkvän hade sagt till någon annan. Tillslut fick jag nog och sa som det var; Att jag faktiskt inte längre var ett dugg intresserad av honom och att jag sedan länge var över både honom och hans svek.

Åren gick och jag såg inte mycket av honom mer än att han skrev till mig på facebook då och då. Det var alltid något i stil med att han saknade mig och fortfarande ville att jag skulle komma och hälsa på. Jag saknade honom också, så jag hade väl knappast något emot att prata gamla minnen och så. Men det störde mig alltid att han fortfarande, efter över 2 år med sin flickvän, kunde säga saker som att det bara var mig han ville ha och att han kunde tänka sig vara otrogen.

Hela saken kulminerade i somras, då han återigen skrev till mig. Han berättade hur han hade träffat en annan tjej på nätet som han skulle åka och träffa. Jag frågade om han hade berättat det för sin flickvän, men det hade han inte. Han tyckte inte det räknades som att vara otrogen, han hade ju inte tänkt göra något med henne. Han skulle bara åka dit och träffa dendär tjejen. Om han tyckte om henne skulle han göra slut med sin tjej. Vi grälade om det, jag tyckte det var osmakligt, han tyckte det var helt ok. I slutändan visade det sig att han tydligen inte gillade den andra tjejen iaf, eftersom han fortfarande är ihop med sin tjej.

Men det dröjde inte länge fören han hade träffat ännu en tjej, som det ju inte heller funkade. Så då återgick han till att skriva till mig, jämt och ständigt, med sitt jäkla prat. Tillslut fick jag helt enkelt nog och talade om för honom vad jag tyckte, att han är en stor jäkla skithög. Han fattade som vanligt inte, och skriver fortfarande till mig då och då. Men jag låtsas inte om honom.

Det är bara en sak jag inte kan släppa, hans tjej. Dom saker han gör och säger är verkligen inte schysst mot henne. Jag tycker han är den värsta sortens svin och han förtjänar henne inte för fem öre. Jag har kvar alla loggar med allt han skrivit. Och ibland får jag bara sån lust att skicka allt till henne så hon får se hur han egentligen beter sig och lämna honom för någon som kan behandla henne bättre. Men det känns inte rätt, att jag som bor på andra sidan havet och aldrig har träffat killen i fråga, skulle lägga mig i deras förhållande. Vore det fel av mig?

Maria
0

Jag hade låtit det vara. Så som han beter sig så är det ju faktiskt inte ens säkert att den här tjejen finns mer än i hans fantasiFlört

Du har ju aldrig träffat honom och aldrig haft kontakt med henne så allting är bara hans "ord"

/Maria

Karmatarerskanise
0

Jag hade också låtit det vara, eftersom tjejen är en främling. Förhoppningsvis kommer det fram till henne på annat sätt, från någon som är närmare, vars ord väger mer än dina.

Men usch och tvi vilket svin han är. Du skriver att han skriver till dig ibland. Varför inte bara blockera honom?

line84
2

Tänk nu om hans tjej blir med barn, hon lever i sin lilla dröm och tror att allt är bra. Har hon inte rätt att veta vilket svin hon är tillsammans med? Vi kan ju bara spekulera i hur dom har det, om hon finns över huvud taget. Men OM hon nu inte vet något, OM han strular runt och bedrar henne tycker jag att hon har rätt att veta det. Innan det är "för sent". Men samtidigt håller med de andra, det är kanske inte din sak att dra upp. Du har ju trots allt inte träffat någon av dom utan kan bara gå på hans ord. Svårt..

Anonym
Anonym
0

Jag vet att hon finns. Jag har visserligen aldrig pratat med henne, men med vänner till honom, hans bror och en tjej som han var ihop med innan mig (hon ville varna mig Obestämd) Så antigen är han ett psykfall som lagt ner massvis med energi på att bygga upp ett låtsasliv för någon som han aldrig kommer träffa (+vänner till mig). Eller så är han helt enkelt ett svin.

Dessutom så har han berättat för henne om mig, enligt honom själv. Antar att han utelämnade den delen att han fortfarande har kontakt med mig. Obestämd

[trewq]
0

Som utomstående ser jag inget fel i att skicka något till tjejen om du anser det rätt. Hon borde kunna hantera att få info från utomstående källa, ta det på rätt sätt och med killen.
Det kan vara bättre att agera än att bara se på. Oftast blir inte konsekvenserna så förödande som man är rädd för. Är saken äkta och riktig då står det pall och stadigt. Ett enkelt mail, eller vad det nu är du skulle använda, och sedan låta det vara kan vara ett sätt för dig själv att få avslut. Resten är upp till killen och tjejen att hantera med varandra…

Mimmsis
0

Jag hade nog låtit det vara. Det är ju inga människor som finns nära i ditt liv. Det finns faktiskt även Kvinnor som spelar ovetandes för att slippa ta i det.

Åsa S
0

Och jag hade inte haft samvete att bara hålla tyst jag hade gett henne information.

Var ihop en gång med en psykiskt störd kille, var underbar i början men sedan kom alla sjuka saker och han frörsökte hela tiden säga han var normal och att det var jag som var tokig, hans värld var ju den enda sanna. Jag varnade hans nya tjej hon sa hon inte riktigt visste om jag bara ville ha honom tillbaka men sa samtidigt hon redan märkt han kunde reagera konstigt men tänkte göra ett försök. Sedan hörde jag inget på flera månader sedan kom ett tack, allt jag hade varnat henne för hade han ju utsatt henne för med så hon sa det var bra veta inte hon var tokig som han försökte innbilla henne att hon var, så hon hade snabbt förstått han utsatt flera för samma konstiga behandling och sa det då gick lätt ta beslutet att bryta all kontakt.