exet gifter om sig..och..
det är väl helt okey och jag skulle kanske inte reagera om det inte vore för att det verkar som min son kommer emellan..
Min yngsta son är 15 år och bor hos sin far. I dagarna fick jag veta att faderskapet skulle gifta om sig och när jag nu pratat med barnen är de inte överlyckliga i det.. Vad jag förstår så har min yngsta son som ska bo i det här inte ens träffat kvinnan som han ska gifta sig med. Mitt ex är inte svensk och ska nu gifta sig med en kvinna som jag förstått att han träffat via internet. Enligt sonen har de träffats ett par ggr och de förlovade sig enligt f-b i slutet av januari. Sonen tror att de ska gifta sig i mars och fadern har sagt att våra barn ska vara med. Vilket de inte vill.
Jag säger att de inte ska känna sig tvingade. Kvinnan har tydligen oxå 2 barn som hon tar med sig i detta när hon flyttar in. Min son är helt förtvivlad och vill inte bo kvar. Säger att hans pappa inte lyssnar. Varken kvinnan eller barnen pratar svenska. Sonen säger att pappan säger att allt nu kommer att bli bra för att hon lagar mat, kan städa och tvätta. SÅ, det är en hushållerska han gifter sig till. En som han dessutom ska försörja då han knappt har inkomst att försörja sig själv och sonen.
Mig har han inte informerat om detta utan han berättade det för min far och jag fick veta av min sambo den vägen. vidare pratade sonen om att pappan pratat om att en etta ev blir ledig ovanför där då min son kan bo.. Vad i hela världen är det?? Min son har problem ändå och ska inte bo själv. Socialen och skolan har satt att han ska bo hos sin far pga mina arbetstider…. nu vet jag inte vad jag ska göra.. Han uttryckte att han vill bo med mig igen..
Vad tänker hans far på att låta främlingar flytta in när han har en son med de problem som finns.
Fadern och jag har ingen kommunikation.. för att han inte vill.. så jag vet inte hur jag ska ta det här med honom. Men jag är orolig för min son.
Är inte detta något socialtjänsten skulle kunna hjälpa till med. Det låter som att ni redan har kontakt?
Har du möjlighet att byta jobb eller arbetstider så att han kan bo hos dig?
Uppfostra på exet eller ha nåt att säga till om där är nog kört,men finnas för barnet kanske du kan?
byta jobb och/eller arbetstider är svårt…. Det är inte lätt att få annat jobb som skulle fungera för att vara hemma varje morgon och se till att han kommer till skolan, tror jag knappast finns..inte inom vården iaf.
Men jag finns för min son och om han vill bo hos mig så kommer jag se till alternativen att leta boende för det..men det är svårt att hitta lägenhet som det är.. Har letat redan i drygt 2 månader men då för mig själv..
Det som oroar mig är att han börjar hålla sig hemifrån pga vantrivsel.. så att man inte vet var han är..