Relationer iFokus

Relationer

Etikettleva-tillsammans
Läst 6908 ggr
Trött--
2011-09-03 16:39
6

Ojämnt humör

Bor du/är ihop med någon som har ojämnt humör? Som ena stunden säger fula och dumma saker och som i nästa stund "har glömt" det? Jag får höra subba, äckliga kärring mm, särskilt som den andre är trött eller inte vill diskutera nödvändiga ting. Efter 10 minuter så är denne som vanligt igen. Någon som har det likadant? Det har hållit på i flera år så det är inget nytt som tillkommit. Rynkar på näsan

fruktgumman
2011-09-03 17:05
0

Accepterar du verkligen att bli kallad subba och äckliga kärring mm upprepade gånger? Jag skulle kräva att han omedelbart slutar med det/söker hjälp, i annat fall lämna honom. Bara för att man grälar ska man inte kalla varann elaka saker

Karmatarerskanise
2011-09-03 17:21
2

Min fråga blir varför du accepterat det?
HAde det varit min partner hade jag krävt att denne sökte hjälp eller så hade jag gått.

Gur4m1
2011-09-04 16:05
0

JAg hade en sådan pojkän- alltså, JAG har otrolit ojämnt humör. Men jag låter inte sådär mot min partner. Ojämnt humör är inte problemet här- utan impulskontroll och respekt för dig! och förmodligen även en snedvriden självbild.

Vet du vad jag gjorde mot min pojkvän jag hade som betedde sig sådär? Hade en digitalkamera igång i bakgrunden en gång när han talade till mig. Han blev så paff när han efteråt fick lyssna på hur han faktiskt rpatade till mig. Han raderade det illa kvickt för han skämdes så. Han förbättrade sig dock inte, men han blev absolut paff över sitt eget beteende. I hans värld hade jag ju förtjänat allt det där- och även varit den som varit dum- men när hettan lagt sig och han fick höra sig själv såg han ju att hans beteende varit "over the line", både den som skapat dramat och varit jävligt elak.

Så om du har något som kan spela in ljudet i ert kök eller var han kan tänkas gapa mot dig- så kör på.  Mprspelare eller något. Ibland behöver folk se sig själva från andra håll för de är i princip oförmöga att sätta sig in i andras situationer eller se rkitiskt på sig själva.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Fridaaaa
2011-09-04 17:15
0

En sådan hade inte jag varit tillsammans med. Sånt tolererar inte jag

Jag har själv ojämt humör, men jag skulle aldrig kalla min kille för något dumt!

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[fsrgsgf]
2012-02-28 19:05
1

Jag är tillsammans med en som är så. Jag kan inte släppa honom, jag älskar honom verkligen jätte mycket och jag vet att han älskar mig med.

Men det är humöret. Det förstör allt. Ibland är det skrämmande. Men som sagt sedan försvinner det. Och vi har varit tsm i flera år.

[trewq]
2012-02-28 21:57
0

Skällsord tycker jag är helt fel och omoget att använda, men att ha humör är ofta inget man kontrollerar. Kontrolllerar man humöret komer det som oftast tillbaks i en supervåg och då kan det gå snhett. Bättre att vara småirriterad än att bli rasande och gå över gränsen, till…(!)

[Nathalie62]
2012-02-29 11:47
1

Du ska inte acceptera det, kräv att han söker hjälp omgående eller så lämna honom, ställ ett ultimatum, om du så bara får höra sådant en gång till så gå, ge han konsekvenser att bita i, han får ha ojämna humör bäst han vill men att använda så fula ordval gör man inte när man är vuxen.