Okej att inte orka?
Hej alla !
Jag måste verkligen få lite hjälp… jag kände verkligen idag att jag inte orkade att vara med min pojkvän .. har inte helt enkelt energin för det.. men jag älskar honom med hela mitt hjärta!
Men nu kommer jag till saken.. är det okej att faktiskt säga att man inte orkar vara med någon även om man verkligen älskar dem? Känner bara att jag behövde få vila lite…
Min kille går inte skola eller jobbar just nu så han har ledigt hela tiden och jag går i skolan och just nu händer det mycket .. så jag tror mycket av det gör mig slut.. men han har så mycket energi som om man skulle ge för mycekt socker till en unge.. så det krockar!
Förstår ni vad jag menar ? Men han blir typ sur ledsen när jag säger att jag inte orkar..Han kommer ju imorgon vilket var planerad sen tidigare.. det ser jag fram emot! Men just idag vill jag vila..
Men självklart måste du ju få vila och bara ta det lugnt ibland.
Nu vet jag inte hur ofta ni ses. Blir det väldigt sällan så kan jag iofs förstå om han blir ledsen. Men han mäste förstå att skolan stjäl en hel del tid och energi av dig.
Han är hos mig iaf varje tisdag eftermiddag till onsdag morgon sen nästan varje helg träffas vi så jag känner inte iaf att vi träffas för lite ? Eller är det kanske mig :(
Och självklart måste man kunna säga till den man älskar hur man känner
Klart du måste få vara själv och ha din egentid!. Jag har själv ett väldigt socialt jobb och måste alltid vara på topp på jobbet, klart som tusan jag inte orkar vara det hemma också varje dag, och min sambo respekterar det. Trots att vi bor ihop så umgås vi långt ifrån sju dar i veckan.
/Christine
Nej det är inget fel på dig. Då är det ju inte lång tid mellan att ni träffas. Han borde kanske fundera över vad han vill göra. Plugga? Söka jobb?
Hej, hrde en liten rolig grej på en serie. På frågan varför ett gammalt par höll ihop så länge svarade kvinnan "Vi ses nästan aldrig." Vad vet jag, kanske är det en bra lösning för ett långt relaterande med den man tycker om? :)
Ja, som femman här ovan säger, snacka med killen om jobb eller plugg. Själv är jag sjukskriven för utmattning, och huvudvärk, och skall som det ser ut söga utbildning till efter sommaren.
Känner mig trygg med att jag vet vad som skall ske framöver!

#6 Såg ungefär samma sak på TV, det var Lennart Helsings fru som var gammal skådespelarekändis (glömd vad hon heter) de har varit gifta hur länge som helst, tror det var över 60 år. Hon skrattade och sa att de sågs så lite. den ena steg up tidigt och la sig tidigst den andra extremt tvärtom :-) och så hade de stor plats och olika arbetsrum
#7k ;-) Jamen visst var det det jag också såg.. Fast såg det på datorn med svt play. Har faktiskt ingen tv alls, bara min gamla stereo, och en bra stor skärm som brorsan har (han har t.o.m. två skärmar bredvid varandra.)
Men jag orkar inte ta upp det, och å andra sidan….så skulle den skärmen skymma mon utsikt, och vara för solljuset in i lägenheten. Så att, det gäller att konversera/prioritera/../eller ha ett stort hus att gömma sig i från varandra.