Relationer iFokus

Relationer

Etikettsingel
Läst 3260 ggr
[mysvensk]
2012-03-05 23:19
0

Tomt

I mitten av Januari gjorde jag slut med min pojkvän sen ett år tillbaka som jag även bodde med. Det är ett beslut jag är väldigt nöjd med och vill verkligen inte ha tillbaka det förhållandet. Jag vill inte må så igen.

Det är bara det att det känns så tomt. Utan någon att snacka med, utan kramar, utan att somna i någons famn.

Rätt fort efter jag hade gjort slut med honom inledde jag en sexuell relation med en annan kille och började få känslor för honom och han visade intresse tillbaka, dock insåg jag att det var dömt att misslyckas så det har runnit ut i sanden.

Jag har inga mål i mitt liv nu för tiden. Mitt förhållande tog bort allt, mitt enda mål var att vara med honom.

Det känns som om jag flyter omkring i tyngdlöshet utan någon aning om vad som är upp eller ner eller om vad jag ska göra.

Jag har tappat orienteringen helt och flyter bara med. Jag gör ingenting, speciellt ingenting vettigt, vilket får mig att må dåligt ang mig själv.

Jag bryr mig som inte om något, och det känns konstigt och jobbigt.

Det är ensamt, tomt och förvirrat.

Vad ska jag ta mig till?

[trewq]
2012-03-06 08:38
0

Jag skulle säga; oroa dig inte. Flyt runt i din tomhet, och tyngdlöshet, det kommer alltid någon igen.

Om det nu är så att du vill ha någon annan än "din pojkvän"?

Vad jag vet kan förhållanden starta igen, om det inte är så att man har förlorat kontakten helt då så klart.

Skulle ha använt min ensamhet till att bara vara ensam, och bli nöjd med att vara så. Då kommer relationen senare att fungera mer smärtfritt, då du själv vet att; jag kan vara själv, är inte beroende av någon och om denna försvinner…är det okey.

Karmatarerskanise
2012-03-06 12:04
0

Jag säger också flyt runt, i alla fall ett tag. Det får man göra.
Det blir tomt när ett förhållande tar slut. Men tomheten byts sedan ut mot något nytt och bättre :)

[mysvensk]
2012-03-06 16:16
0

Men jag hatar att bara flyta runt. Jag gillar mål. Jag gillar att ha en plan. Nu gör jag bara slut på massa pengar och gör inget vettigt…

Jag vill inte ha tillbaka mitt ex. Och jag tror inte jag vill ha någon ny för tillfället. Känner inte för ett förhållande, för det jag avslutade i januari var jävligt jobbigt och tungt… Men jag vill som ändå ha nån… eller jag vet itne

[trewq]
2012-03-06 18:14
0

Klart man inte ska flyta runt för alltid, men grejen är väl att kunna hantera det utan att få det jobbigt när man nu inte har en partner! Behöver inte betyda att slösa pengar på onödigt…

Denna kommentar har tagits bort.
[trewq]
2012-03-06 18:29
0

Vi har ju haft lite kontakt förr TS, du kanske ska må bättre själv innan du tänker på fler kamrater, eller pertners?

[Momiji]
2012-03-06 18:53
0

Säger som # 1 och # 2. Flyt runt ett tag bara. Har en kompis som avslutade ett förhållande och hon sa att hon hade nog inte mått så bra som hon gör idag om hon inte hade låtit sig bara sväva runt i tomheten efter att det tog slut. Så även om känslan är jobbig så kan den vara bra, och i slutändan mår du kanske bättre än innan Glad

[mysvensk]
2012-03-06 21:07
1

Alltså det där med att flyta runt menar jag inte kopplat till partner. Utan över huvud taget. Jag har inga mål med livet. Och för mig behöver inte livsmål innehålla en partner. Det handlar om annat i livet som också känns tomt.

Och det är ju det jag försöker, må bra med mig själv och om ni inte misstolkar allt så förstår ni det.

Jag hoppar alltid på folk som inte sätter sina djur först, sorry. Och vad är det för relevant med den här tråden? Ta det privat eller hur fan du vill men sluta vara OT.

Kan någon med den behörigheten ta bort den här tråden? Jag skapade den inte för att bli påhoppad.

[Momiji]
2012-03-07 04:42
0

Med sväva runt menar jag inte heller att det ska vara kopplat till en partner. Min kompis gick runt i flera månader utan att vilja göra någonting, hon sa att det kändes som ett enda långt mörker. Men hon sa även att om hon inte hade låtit den perioden bara vara så hade hon fortfarande varit kvar i den delvis mycket längre

Denna kommentar har tagits bort.
Karmatarerskanise
2012-03-07 14:22
2

#5, #10

Jag tar bort dina inlägg då de är helt orelevanta.
Sen kan jag tycka att det är fegt att inte ens våga visa vem man är då man går in för att förstöra i en tråd. Anonymfunktionen är inte till för att användas då man vill bråka.

[Momiji]
2012-03-07 14:28
0

Hopppas allting löser sig för dig iallafall, och jag skulle inte bry mig om vad "Anonym" skrev. Bara att ignorera sånna saker då personen inte ens kan stå för det som den skrev.