Relationer iFokus

Relationer

Etikettsex
Läst 11798 ggr
elsasputte
2012-03-06 14:29
6

Gravid och kåt!

Seriöst.. va är det med dessa gravidhormoner som gör en så kåt ?! Verkar inte kunna bli tillfreds heller..

Karmatarerskanise
2012-03-06 14:57
0

Har aldrig varit gravid så jag vet inte hur det är, men de låter jobbigt att inte kunna bli tillfredsställd.

bellanova
2012-03-06 16:54
0

Nu beror det ju lite var i graviditeten du befinner dej Men senare halvan så börjar kroppen producera ngt som heter oxytocin Detta har en lusthöjande effekt.Samtidigt produceras ngt som heter prolaktin vilket dämpar lustenKänsligheten för och balansen mellan dessa avgör om det blir ökad eller minskad lust.

Kickan90
2012-03-07 18:33
0

Ja det är helt normalt, jag blev också kåt en massa under graviditeten men i början var det som mest. Dock så kunde jag bli tillfreds även om man kanske hade det mkt på en dag^^
jag gillade det & sen jag blev större så kände man sig klumpig då det var lite svårt att ha det eftersom man lätt blev andfådd.
så man har längtat efter att kunna ha det "ordentligt" :P

kan ju säga att efter förlossningen är du väldigt öm där nere så vissa kan tycka att det är obekvämt att ha sex då, men det är olika från person till person ex så hade vi sex redan 4v efter förlossningen.

men försök kanske hitta på ngt nytt i "sängkammaren" det kanske kan hjälpa? annars är det som sagt helt normalt.

A Working Dog, Is A Happy Dog!!!
Medarbetare på
Rexkanin & Weight Pull..!

ettlitetalias
2012-03-07 18:40
0

(Från en som aldrig varit gravid) Redan efter 4 veckor?! Tror min andra hälft skulle gå upp i atomer om han var tvungen att hålla sig så länge haha! Men de kanske också blir hormonella och vill ha mindre sex? :)

hus-musen
2012-03-07 19:25
0

#4 Beror ju på hur väl du läker, om du blev skadad/sprucken under förlossningen och hur mycket mm. Sen tar det ett tag för muskulaturen att gå tillbaka till "normal" om den nu ens gör det utan träning.
Du har ju även en infektionsrisk om du har sex för tidigt.

En kompis karl vägrade ha sex med henne de sista veckorna under graviditeten, han tyckte det var läskigt! Så nog kan det vara ett hinder alltid.
En annan blev avrådd från sex helt pga risk för missfall/tidig förlossning.
Det är såklart individuellt, andra har haft sex under hela gravideten utan problem.

Qui dormit, non peccat

Kickan90
2012-03-09 13:07
0

#4 precis som #5 säger så får man inte ha det för tidigt utan man ska vara läkt där nere och spricker man så får man vänta ännu längre med att ha sex. exempelvis så får du inte heller bada förrän du är läkt, efter förlossningen så får man en blödning som kallas avslag (ungefär som mens) och då är det inte så trevligt att ha sex + du ska helst inte ha sex då pga infektion i underlivet.
Avslaget "renar" underlivet och medans man har avslag så ska man helst INTE ha sex enligt barnmorskan + du kan ha avslag allt från 1v upptill 6-7veckor innan kroppen kommer igång.
Sen kan många också behöva göra knipövningar men det brukar dom alltid rekommendera till alla oavsett eftersom man "töjjer" sig lite efter förlossningen.

Vet dom som inte har haft sex på 3månader pga infektion eller att de fortfarande är ömma mellan benen efter förlossningen, dock så sprack dom ganska mkt.
jag själv sprack knappt något alls, fick bara 2stygn om ifall.

Att ha sex under graviditeten är också olika, vissa kvinnor/män blir inte alls kåta och vill inte ha sex. Sen kan sex också sätta igång en förlossning om moderkakan är redo.
Så precis som #5 säger så är allt väldigt individuellt och från person till person (:

A Working Dog, Is A Happy Dog!!!
Medarbetare på
Rexkanin & Weight Pull..!