Kär, tror jag....
Har blivit kär, tror jag…. Eller är på väg att bli det….. Men Han ifråga är som det verkar ganska nyskild och har en son på fem år. Men det finns något hos honom som är speciellt. Kanske att han oxå är lite blyg som jag… Träffade honom idag, och fick de som jag haft på känn sedan sist lite mer bekräftat. Det finns nog några känslor där. Men samtidigt vet jag inte, för tidigt att säga. Och vad gäller honom så har jag ingen aning, vad han tänker. Men man inbillar sig när han tittar på en. Som om det kan finnas nåt där ändå. Har bara träffat honom två ggr visserligen. Längtar tills nästa vecka….. Ses igen! Kan säga att jag inte har haft vidare tur i kärlekslivet hittills. Varit olyckligt kär en gång för mycket. Den sista tog det lång tid att komma över. Vet inte om jag är över honom helt ännu… Och då dyker den här killen upp. Är det ett tecken kanske? Kom över den andra? jag vet inte längre.
Nej, jag ville bara skriva av mig lite. Det är för tidigt att säga något till mina andra vänner.
Har ni varit i liknande situationer? Råd om hur man ska göra….
Jag måste börja med att säga att jag inte varit i din situation och kanske inte är den bästa att ge råd i frågan…
Man brukar ju säga att om man är relativt nyseparerad/skild så bör man ta det lugnt och försiktigt innan man kastar sig in i nästa relation, mest för att vara på det klara med att man verkligen har äkta känslor för den nya partern och inte bara överför dem från tidigare förhållande.
Personligen tror jag att det där är helt olika, och helt beroende på person. Själv har jag oerhört svårt för att gå som katten kring het gröt bara för att normen säger att man måste vara försiktig. Nä, jag är mer en sån som rusar rakt på och kanske bränner nosen, men då har jag ju gjort det.
Kanske har du här ett ypperligt tillfälle till flört, att få "suga ut" det bästa ur förälskelsens första faser. Hastiga ögonkast, rodnande kinder och het längtan. Kanske utvecklas det, kanske klingar det av?
Har killen barn sedan tidigare och skilsmässan är färsk, så kan man ju förmoda att han vill gå väldigt lugnt fram tills han vill binda sig igen och presentera sitt barn. Bra är om han och hans ex hinner få rutin på barnets växelvis boende m.m.
Hoppas det fanns något vettigt alls i mitt svar.
//SharpMissy

Tack för ditt svar. Vet inte alls just nu. Kan inte ta upp det med någon här hemma. Men ska nog ta det väldigt lungt som du säger. Verkar som han har det tufft just nu. Får se hur det hela utvecklar sig. / Miracle