Leta efter kärlek
"Love isn't about finding someone you can live with, it's about finding someone you can't live without."
Jag tror inte på den "kärleken" som blir om man letar och letar efter partner för att sen hitta någon som man kan tänka sig vara med. I slutändan verkar det inte funka ändå, allt går åt helvete och det tar slut. Och så gör man samma misstag igen. Jag tror att det är så att man måste låta kärleken dyka upp av sig självt.. Man träffar och pratar med någon ett tag och så upptäcker man sen att man inte kan se sig själv utan den här personen. Det är vad jag kallar kärlek.
Jag pratade om det här med en vän häromdagen och han sa såhär,
"Kärlek är ingenting jag letar efter utan låter komma. Jag tror inte att kärleken kommer för att man letar, även om man kanske anstränger sig och letar intensivt precis varje dag. Jag tror att kärlek kommer precis lika plötsligt som en förkylning."
Och jag kan göra annat än att hålla med honom. Så klockrent.
Det värsta är när killar frågar en om man är singel och man svarar nej, då frågar de istället om man har någon fin tjejkompis som är singel som jag kan para ihop honom med. Nej, det funkar inte så. Absolut inte.
Eller hur tycker ni? Kan man hitta rätt om man letar och letar? Eller är det som det mesta, det dyker upp när man som minst anar det. Lite off topic men så sa min mamma till mina systrar när dom så desperat skulle köpa hund. "Rätt hund dyker upp".. Och sen av en ren slump gjorde hon det, haha. Jag tror att det är så iallafall. Om man letar hittar man fel, om man bara låter det ta sin tid så kommer man rätt.

Vad spelar det för roll om man letar? Om någon aldrig ens funderar över möjligheter så läre den personen inte hitta ett skit för personen går runt och väntar på att bli nerslagen av en blixt.
Skillnaden är väl om man letar hysteriskt och vänder på varenda sten, stubbe och vän i hela världen, då springer man nog förbi kärleken för att man är för upptagen med allting runt den.
Qui dormit, non peccat
Jag tror också att den plötsligt dyker upp. Det brukar ju vara så att den dyker upp när man minst anar det :)
Men det finns säkert de som letar som hittar den också, tror ju definitivt att det finns mer än en kärlek.
Är helt inne på samma spår. Den "rätte" dyker upp när man inte letar, utan är nöjd med sin tillvaro. Tyvärr måste jag dock tillägga. Jag har denna åsikt men tycker det är skittråkigt att vara singel så därför lite svårt att vara möjd med sin tillvaro :P

Jag tror definitivt att det är större chans om man letar aktivt. Sitter man bara hemma eller umgås med de man redan känner lär manju aldirg hitta någon! Jag skulle då jättegärna blivit ihopparad med någon som mina vänner tyckte jag passade fint ihopmed. Jag hittade min sambo när jag listade ut vad det var jag ville ha för typ av kille och vart jag skulle kunna hitta en sådan.
#3 Det finns väl ingen motsättning mellan att vara nöjd med sin tillvarooch leta efter någon? Jag har iaf lyckats kombinera detta i många år;)
Kanske har du rätt. Så hör menar jag: jag tycker det ör tråkigt att vara singel. Är en person som tydligen passar bäst i ett förhållande. Ska dock med största samnolikhet till hösten flytta tio mil, känns därför meningslöst att satsa på något även om jag skulle träffa någon. Vilket är mindre troligt att jag för i denna småstad jag bor i.
Tror inte att man har mindre chans för att man letar, men det är inte nödvändigt. Om man letar för mycket kanske man går in i något för fort, men om man inte letar alls kan man missa vad som är mitt framför ögonen på en.
Gillar bättre en annan text jag sett nångång: "jag kan leva utan dig, men jag vill helst inte". Altså att man mår bra i sig och är "hel" (inte halv) även utan partner, inte beroende.
Lättast är väl att om den kommer, och det passar så tar man chansen. Tar det slut så släpper man.
Niklas
Den bästa kärleken kom när jag slutade leta. Det har jag fått erfara 
Jag slutade leta för två år sedan. Sedan dess har allt bara kommit och gått :)
Niklas
Jag letar, fast ändå inte. Är aktiv och social. Ser jag en fin tjej så pratar jag med henne. Eller så kollar jag om jag känner någon som känner henne och kan där igenom visa intresse. Men är inte nöjd medmmin tillvaro i övrigt just nu, och kanske det inte går så bra för tillfället.
Hoppas det ordnar sig för dig Dan.m!