Hur tar jag kontakt?!
Hej! Jag har ett jätteproblem. Det finns en kille i min klass som jag är så förälskad i, han är helt underbar! Han gjorde slut med sin flickvän för ca 2 veckor sedan som jag blev överlyclig för (samtidigt ledsen för hans skull), men det stora problemet är att vi umgås med helt olika människor i klassen. Jag tycker att det skulle vara jättekonstigt om jag helt plötsligt t.ex. skulle sätta mig vid deras bord i klassrummet eftersom jag inte brukar vara med "det gänget", så hur tar man kontakt då? Han är ensam ganska sällan och jag känner att det är de enda gångerna jag har någon chans att ens närma mig honom, eller finns det fler tillfällen för det?
Det som jag tycker är helt otroligt underbart är även att ibland på lektionerna kan han titta på mig jättelänge, men det händer bara ibland:/ men skulle det kunna vara ett tecken på att han är lite intresserad? När han hälsar på mig om vi för en gång skull t.ex. kommer samtidigt till skolan ler han alltid dessutom.
Jag är dessutom väldigt blyg när jag försöker ta kontak med människor (vilket är ett STORT problem-.-) och det gör ju inte saken lättare.
Skulle vara jättetacksam för tips och råd! /Luna
Tror kanske du ska lugna dig lite om det bara gått 2 veckor sedan dom gjorde slut. flörta lite på håll med leenden och blickar till att börja med.
Sedan får du väl starta ett samtal när ni hälsar.

Okej. Det konstiga/bra är att han har varit väldigt glad ändå sedan dess och hans ex också och de verkar ha kommit över varandra väldigt fort för de umgås fortfarande, fast nu bara som vänner, så det verkar lite som att han redan är över henne, fast det kan ju inte jag säga i och för sig eftersom det bara är han som vet hur han känner.